Vraag

Onbereikbaar 4G netwerk...

  • 13 July 2017
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

Beste, sinds eind mei ben ik de toch wel fiere eigenaar van een iPhone 7, aangekocht via de promotie in combinatie met een mobilus abonnement (wat ook niet zonder slag of stoot verliep, zoals ik in een eerder forum-topic al aanhaalde). So far so good, ik heb mijn gsm en ben er heel blij mee. Tot ik opmerk dat ik eigenlijk NOOIT op 4G zit, ik heb zoals vroeger altijd 3G of, in het slechtste geval, Edge. Raad gaan vragen bij een lokaal Proximus center, waar men via een Speedtest-app vaststelde dat mijn internet effectief traag is. Men gaf mij een nieuwe simkaart (gelukkig met behoud van nummer), echter enkele uren later bleek dit geen oplossing. In het Proximus center nam men contact op met de klantendienst, alwaar men de medewerkers van het Proximus center verzekerde dat alles ten laatste vanaf middernacht zou verbeteren.
U kan het al raden, geen beterschap. Vandaag terug naar het Proximus center, opnieuw de Speedtest, hieruit bleek dat ik sinds 8 juni aan MAXIMUM 20,67 Mbps geraak om te downloaden. De laatste week is dit zelfs maar 14,25 Mbps. Uw medewerker trachtte op elke mogelijke manier te helpen, maar zat ook met de handen in het haar. Hij opperde dat het misschien aan mijn iPhone lag (want alle instellingen waren juist), echter toen hij zijn eigen simkaart in mijn gsm stak, had hij onmiddellijk 4G en een snelheid van 60 Mbps. Hij nam zelf terug contact op met de klantendienst, zonder resultaat. Ik heb nu een abonnement van 2 jaar, waarvoor ik €35 betaal (voor de prijsverhoging en inclusief smartphone) maar ik krijg niet de diensten waar ik voor betaal. De medewerkers fluisterden mij de mogelijkheid toe om te veranderen van provider, maar dat lukt natuurlijk niet gezien ik een contract van 2 jaar getekend heb. U begrijpt dat ik hier absoluut niet tevreden mee ben. Er wordt ook niks geopperd van financiële compensatie voor het feit dat ik betaal voor wat ik niet krijg, benieuwd wat TestAankoop daarvan zou vinden. Ik heb één van de duurdere smartphones op de markt, maar mijn provider voorziet mij NIET van de mogelijkheden om die optimaal te benutten. Er lijkt ook geen oplossing voorhanden. Graag advies en technische ondersteuning zodat mijn probleem kan verholpen worden. Eén van de medewerkers zei nog lachend, "het is alsof de 4G optie in mevrouw haar abonnement gewoon niet aangevinkt is", maar blijkbaar is het veel moeilijker dan dat. In het slechtste geval wou ik zelfs veranderen van nummer, maar ook dat zou geen garantie zijn voor een oplossing. Zucht. Help!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
sofie,

ik begrijp je frustratie; we gaan verder zoeken bij de technische diensten om nazicht achterliggende instellingen. We houden je op de hoogte.

mvg

Tina
Reputatie 7
Badge +3
Sofie, de technische dienst van mobile heeft de instellingen op je simkaart opnieuw nagekeken en geconfigureerd. Ze vragen of je je toestel uit en aan kan zetten en de nieuwe instellingen zijn actief en probleem verholpen volgens hen. doe je de test aub ??? hou je ons op de hoogte ? met dank, Tina

Reageer