Vraag

No Service Mobiel telefoonnummer

  • 26 July 2018
  • 4 reacties
  • 461 Bekeken

Hallo,

We zijn ten einde raad. Sinds enkele dagen heeft mijn vrouw geen service meer op haar GSM.
Ze heeft niets gedaan wat ze anders niet deed.

Het telefoonnummer dat ze nu heeft staat actief onder een bedrijf. Voorheen was haar eigen nummer (Mobile Vikings). Sinds kort is ze van werk veranderd en wil haar telefoonnummer dus weer in eigen gebruik nemen. Maar blijkt toch niet zo eenvoudig.

Via haar werk heeft ze de instructie gegeven om dit om te zetten naar een Pay en Go abonnement. Dit is op dit moment nog niet gebeurd.

Ze hebben op haar oud werk nagevraagd of iemand iets heeft gedaan met dat telefoonnummer, maar niemand weet van iets.

Ik heb zelf al gebeld naar proximus, waar ze enkel konden zien dat het nummer nog aan het bedrijf gelinkt is, maar kon er verder niets mee doen.

Ze is al naar een proximus center geweest, konden haar ook niet verder helpen. Ze hebben ook eens gecontrolleerd of het niet aan de telefoon lag. Ook niet het geval.

Mijn vermoeden is dat iemand het nummer heeft gedeactiveerd...

De vraag is nu, wat nu? Niemand weet van iets en niemand kan iets doen met dat nummer ...
Het nummer is trouwens 0476 ... (zal het weghalen als thread gesloten is.)

Alvast bedankt voor wie kan en wil helpen.

Samuel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo Samuel, dit nummer is opgezegd sinds 24/07/2018 , heeft de werkgever dan een aanvraag gedaan voor opzegging? Wat was haar klantennummer? Gelieve dit via een privébericht te versturen via onderstaand link. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Hallo,

Nog steeds geen oplossing...
Het laatste wat we gehoord hebben via haar voormailge werkgever (22augustus) is dat proximus ermee bezig was.
Vandaag is zij geweest naar proximus en zij dat ze het nummer niet meer te zien was in het systeem.

Ik vermoed dat het nummer verloren is?
Kan ik op naam van mijn werkgever een nieuwe aanvragen met dit nummer?

We willen graag dit nummer behouden ...

Bedankt.
Mvg,
Samuel
Reputatie 7
Badge +4
Wat krijgt u indien u dit nummer belt? Onbestaand nummer?
De kans is reëel dat "iemand" (HR/FIN/…) binnen het bedrijf dit nr inderdaad opgezegd heeft (en het nummer in principe voor minimum 6 maand in een niet toewijsbare reserve zit conform de toepasselijke wetgeving)
In principe was het beter geweest met een overnamedocument - door beide partijen ondertekend - naar een Proximus-center te zijn geweest voor overname en omzetting naar een Pay&Go

Mocht er geen verdere reactie/antwoord/oplossing komen van Proximus medewerkers op dit publieke forum eventueel met het betrokken overnamedocument naar de ombudsdienst telecom stappen om misschien nog tot een oplossing te komen (tel wel op een minimum van 10 dagen hiervoor)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Yep, onbestaand nummer.

"In principe was het beter geweest met een overnamedocument - door beide partijen ondertekend - naar een Proximus-center te zijn geweest voor overname en omzetting naar een Pay&Go"
Daar ben ik niet veel mee, had zou en als. In principe zou het beter zijn geweest dat iedereen zijn werk (goed) doet. Dan was ik hier nu niet.

De tijd en miserie die we er nu al mee gehad hebben, is het niet waard om naar die dienst te gaan.
Ik weet wat er moet gebeuren: nummer heractiveren - en overzetten naar Pay en GO, zo simpel als dat.
Het is gewoon kwestie van de juiste persoon vast te krijgen (die machtiging heeft om dit te doen).

De werkgever zelf heeft tot nu ook nog geen feedback gekregen... Dus ik heb het govoel dat ik tegen een muur aan het spreken ben.

Toch bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Samuel

Reageer