Nieuwe gsm maar sim kaart past niet

  • 17 July 2017
  • 3 reacties
  • 1875 Bekeken

Via de actie hebben we een nieuw samsung toestel aangekocht. Het oude simkaartje past niet in het nieuw toestel. Bijgevolg heeft mijn vriend een ander nr. Kan dit niet vervangen worden door zijn oud nr? Wat met de nrs die op de oude sim kaart staan??

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Je kan in een Proximus winkel (of een geauthoriseerd verkooppunt) een andere SIM kaart vragen, en die kunnen uw oud nummer incluis de gegevens op de kaart overzetten op dat nieuwe kaartje (in principe werkt die nieuwe kaart binnen de 10 seconden, zelf meegemaakt !
De nieuwe SIMkaarten kan je gebruiken voor :1- oud groot model, 2- micro SIM en 3 Nano SIM, gewoon door de juiste maat uit de grote kaart te drukken ( de verkoper doet dat)
Soms rekent men iets aan, soms gratis (in mijn geval was dat gratis, en niet in een proximus winkel , maar het was een winkel waar ik al klant was voor andere zaken)
Laat je niet wijsmaken dat de overzetting uren of dagen kan duren !!!, zelfs een pay and go werkt direct. Dr mensen in de winkel moeten gewoon de nieuwe basis code van de SIM koppelen aan je oude nummer, (en de data overzetten), dat is al, en ze zien dat direct op hun terminal.
Let wel, de nieuwe SIM heeft een nieuwe PIN en PUK code, die staat op de kaart , en je kan uiteraard de PIN wijzigen, zodat je terug je oude PIN kan verdergebruiken
Ok bedankt voor deze info, dan ga ik zaterdag naar de proximus winkel.
Reputatie 6
Badge +3
simkaart omwisselen , dat is altijd gratis.
als er contactgevens moeten overgezet worden dan wordt soms een bepaald bedrag gevraagd.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_types/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/een-simkaart-kiezen-of-omruilen.html

Reageer