Beantwoord

Mobile Coverage Extender vraagje


In mijn nieuwe woning heb ik zelden ontvangst. Dus kwam ik uit op Mobile Coverage Extender.
Nu was mijn vraag of mij mobiele data steeds moet aanstaan om te kunnen bellen? En deze ook in combinatie werkt met wifi signaal? Thuis surf ik veel op mijn smartphone en zou mijn mobiele data er zo doorheen zijn, en heb perfecte wifi dekking.


Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Elsa 28 May 2016, 23:13

Bekijk origineel

12 reacties

Om te bellen zal je niet via wifi kunnen werken maar om te surfen kan je natuurlijk je mobile data uitzetten om via de wifi van je bbox te werken.
Ik veronderstel dat het dit is wat je bedoelt.
Klopt dus op de momenten dat ik op wifi surf ben ik niet bereikbaar? Ik vrees dat ik op 2 gb data niet ga toekomen.
En is het ook mogelijk om te sms'en via de mobile coverage extender?
Je zegt als ik op wifi surf ben ik niet bereikbaar.
Toch wel want ze kunne je bellen en als je zelf belt verbruik je geen data volume van je 2GB mobiel datavolume , maar wel beltijd die je opgebruikt.
Als je echter bv op internet gaat met je smartphone/phablet dan ga je wel van je Mobiel data volume opgebruiken , maar als je thuis bent kan je dat natuurlijk via wifi van je bbox modem doen uiteraard.
SMS' en zal wel geen probleem zijn.
Bedankt voor de uitleg, ik dacht dat je mobiele data moest aanzetten om bereikbaar te zijn e zodoende geen wifi kon nemen maar werk blijkbaar via ander signaal?
En bedankt voor de antwoorden! 🙂
Je kan dit direct testen door je mobiel data uit te zetten op je smartphone en als je kan bellen is het in orde 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik dacht dat sowieso altijd voorrang gegeven werd aan oproepen, met de Mobile Coverage Extender, dus je blijft bereikbaar.
@Stefcelen,
nog wat verder info:
Het staat in het kort samengevat met ook de linken naar de Proximus site,
hier => Mobile-Coverage-Extender
Zou het graag weten voor ik het bestel. Wat ik begrepen had dat oproepen voorrang hadden op data.
Indien dat mobiele data steeds moet aanstaan om connectie te maken met de extender is wifi niet mogelijk en is de extender niet echt praktisch. Alvast iedereen bedankt voor het meedenken
Inderdaad is niet echt duidelijk en ik begin ook te twijfelen als je de uitleg leest van proximus, langs de andere kant vindt ik het raar dat mobiele data zou moeten aanstaan als je alleen wilt bellen en sms'en, maar als je mobiele data aanstaat en je gebruikt wifi om op het internet te komen dan gaat er toch geen data af van je mobiele datavolume. Ik zou die vraag eens duidelijk stellen via mail ons, wat je hier kunt vinden => contacteer ons
Vandaag de extender gaan halen en werkt perfect! Deze gebruikt je 3g netwerk en niet je mobiele data dus wifi is perfect mogelijk. Iedereen bedankt om mee te denken!
Bedankt voor de feedback, dan was het niet nodig dat ik begon te twijfelen en was mijn eerste gedacht toch het juiste 😉

Reageer