Vraag

Mobiel internet in buitenland

  • 6 May 2017
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Deze vraag is naar aanleiding van de gewijzigde roamingtarieven na 12 juni 2017.
Dan zal roaming evenveel kosten als het gebruik in België.

Familius en Tuttimus is voorlopig nog te duur - wij betalen na korting via de werkgever, +/- 85 euro zonder extra belkosten - en wij hebben daarom nog een oud pack dat meer dan ruim voldoende is voor ons gebruik.
De discussie of en wanneer wij gaan overschakelen al dan niet met een nieuwe enterprise korting (waarvan ik de naam vergeten ben), daar gaat het nu niet over.

In dat oude pack (tv-internet-telefoon) zit naast 2 smartphone abonnementen een 1GB data sim kaartje dat enkel kan gebruikt worden in België.

Nu vroeg ik mij af of dat sim kaartje nà 12 juni ook binnen Europa kan gebruikt worden, aangezien de tarieven voor binnenlands en buitenlands internet roaming gelijk zullen zijn.
Proximus "wijsheid" kennende zal de landgrens behouden blijven. Of heb ik het mis?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Zo ver ik de wet versta, zullen ze ook die sim kaarten moeten toelaten in het buitenland.
Dat zou iedereen die nog zulke (werkende) sim heeft uiteraard graag willen, maar kan iemand van Proximus het ook bevestigen?
Zit in zelfde situatie. Graag feedback van Proximus.

Reageer