Vraag

Mobiel internet buiten EU!

  • 18 June 2018
  • 7 reacties
  • 240 Bekeken

Ik ben momenteel in andorra wat niet in de eu ligt. Ik had me op voorhand geinformeerd bij proximus. Zodra we aan de grens kwamen mn internet uitgeschakeld. Overal in andorra op straat heb je gratis internet. Ik moest mn gsm wel nog even als gps gebruiken de 2de dag. Zette inetnet aan en probeerde een route te plannen maar dit ging niet. Server fout. Ineens krijg ik 3 smssen. U ben 10€ overschreden, u bent 25€ overschren en u bent 60€ overschreden en nu geblokkeerd voor data in het buitenland. Via wifi contact opgenomen met chat via facebook met proximus maar geen enkele reactie op 3 dagen tijd. Hier zit ik dan. Ik ga nog verder naar barcelona en naar frankrijk wat wel in de eu ligt. Kan ik daar dan terug inernetten of voor de rest van de maand nergens meer? Bedankt proximus voor de geweldige dienstverlening!!!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Kevin, voor Andorra betaal je zonder bijkomende optie 14,52 euro per MB. Het zou dus inderdaad kunnen dat hierdoor je dataverbruik direct op is alvorens je een goede verbinding tot stand hebt kunnen brengen aangezien hier sowieso al een aantal MB voor nodig is? Indien je de blokkering laat verwijderen kan je verder surfen in Frankrijk en Barcelona. Maar is er geen betwisting mogelijk over de gemaakte kosten buiten bundel. Groetjes Freya
Tja als proximus eens reageerde zou ik t kunnen oplossen. Chat via de app ligt al dagen uit, via facebook messenger hebben ze het gelezen maar geen reactie, speciaal nummer vanuit buitenland enkele malen gebeld. Telkens computer die zegt dat het te druk is en of ze mogen terugbellen. Maar niemand belt terug.
Reputatie 6
Badge +1
€14.52 voor één MB? Dat is toch wel echt heel veel, kun je net zo goed zeggen we bieden geen internet aan buiten de EU, is toch belachelijk zulke prijs
Reputatie 7
Badge +6
Kevin,
Indien je nog vragen hebt of een bepaalde oproep wel of niet betalend is werd er een handige tool aangemaakt.
Selecteer het land waar je verblijft en het land naar waar je wilt bellen, kies je abonnement en je ziet direct wat de eventuele kosten zijn.
Klik hier voor het openen van de tool.
Dit is idd veel. Daarom dat ik op voorhand info gevraagd had en mn data had uitgeschakeld.
€14.52 voor één MB? Dat is toch wel echt heel veel, kun je net zo goed zeggen we bieden geen internet aan buiten de EU, is toch belachelijk zulke prijs na een uur zoeken net kom ik oo een pdf uit waarop staat dat andorra zone 2 is en 12€ per megabyte is. Dat vonden ze dan te veel moeite om te zeggen in de chat. Das makkelijk 60€ verdiend. En als extra service laten ze je gewoon stikken in het buitenland. Heb zelfs een gps ginds moeten kopen om mn vakantie verder te zetten.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kevin,
Nog even de mogelijkheden voor roaming 'buiten' EU op een rijtje
https://www.proximus.be/nl/id_cr_dtpass/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming/bellen-smsen-en-surfen-vanuit-het-buitenland.html
Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid.
Voor je eigen privacy kan je dit gesprek ook verder zetten via deze link.
Mvg. Wilfried

Reageer