Vraag

Kan wel bellen maar geen SMS sturen...

  • 28 December 2018
  • 6 reacties
  • 4008 Bekeken

Reputatie 3
Goede morgen,

Ik probeerde gisteren een paar keer een SMS te sturen maar dat bleek niet te lukken alhoewel ik nog wel gewoon kan bellen. Heb vanmorgen dan maar een update van mijn besturingssysteem gedaan maar het resultaat is nog steeds onveranderd terwijl volgens mij alle instellingen op mijn GSM correct staan. Tenminste, dat denk ik toch omdat ik nog steeds gewoon kan telefoneren.
Indien U enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn dan hoor ik het graag.

Mvg
Dirk.

PS. Al mijn facturen zijn betaald dus daar ligt het ook niet aan.

6 reacties

Reputatie 3
PS. Ik heb naar aanleiding van andere vragen op dit forum mijn GSM al eens volledig uit en terug aan gezet maar helaas zonder resultaat..
Reputatie 7
Badge +3
DirkVdB17

Je SMS-functie is niet geblokkeerd stellen we vast. Het nummer waar je niet naar kan SMS'n is dat een nummer dat opgeslagen is in je contactlijst/telefoonboek.

Groeten Geert
Reputatie 3
Ik heb op twee berichten die niet in mijn telefoonboek staan proberen te antwoorden zonder resultaat en ik heb één SMS als testbericht naar een familielid gestuurd dat wel in mijn telefoonboek staat, ook zonder resultaat.
Heb inmiddels al een paar keer contact gehad met de klantendienst waar men me eerst had gevraagd om na het gesprek mijn toestel weer helemaal uit en terug aan te zetten en dat heb ik ook gedaan maar weer zonder resultaat.
Dan heb ik weer contact genomen en heeft men mij gevraagd om het toestel af te zetten, SIM-kaart te verwijderen, even te wachten, SIM-kaart terug te plaatsen en het toestel weer aan te zetten.
Dat heb ik ook gedaan maar ik kan nog steeds niet antwoorden op binnengekomen berichten of gewoon zelf een SMS sturen. Verder kan ik wel SMS ontvangen en kan ik ook gewoon met mijn toestel bellen of oproepen beantwoorden...
Ik begrijp er dus helemaal niets van.
Reputatie 4
Badge +1
Is uw GSM / Smartphone toevallig eentje met 2 SIM's (dual SIM) ? , dan moet je wel configureren om data(sms) via telefoon sim te zenden en niet via dataSIM, enfin, ga eens naar je instellingen , (voor beheer SIM kaart(en), en kijk daar eens of alles juist staat !
Reputatie 3
Is inderdaad voorzien op twee SIM-kaarten maar ik heb er slechts één in gebruik.
Die SIM-kaart staat ook als zijnde actief aangegeven in het toestel maar verder kan ik niets aanpassen.
Aangezien ik wel SMS kan ontvangen en ook oproepen kan aannemen of gewoon zelf bellen denk ik niet dat er iets met met de instellingen verkeerd is. Het enige dat ik dus niet kan is zelf een SMS beantwoorden of sturen. Dat is me met hetzelfde toestel eerder wel gelukt en aan de instellingen heb ik ook helemaal niets veranderd gehad.
Reputatie 4
Badge +1
SIM er eens uitnemen, en koperen veldjes erop goed reinigen (droog doekje , mag ruw zijn)
Heb zoiets voorgehad met DATA-SIM, die toestel zag zitten , enz, maar bleek toch dat die niet 100% werkte, tot ik het ding eens kuiste , en terug stak..., toen werkte alles weer (was de auto-aanmeld functie op de SIM voor dataverkeer)

Reageer