Beantwoord

Internet in het buitenland

  • 15 August 2017
  • 26 reacties
  • 1701 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Practitioner
  • 54 reacties
Hoi,
Hoe komt het dat ik niet op het internet kan in het buitenland? Mobiele gegevens staat aan netwerk voorkeur op auto.M
Bellen gaat wel. En dat probleem heb ik met drie toestellen. Waar zit het probleem?
icon

Beste antwoord door ingo 20 August 2017, 14:00

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Heb je ook "Roaming" aangezet?
Reputatie 1
Badge
Ja dat staat aan, alles gaat bellen sms... maar geen internet.
Reputatie 6
Badge +1
Zet je GSM eens volledig uit en terug aan.
Je bent toch niet gedesactiveerd door Proximus, wegens oververbruik bv?
Voor wat het waard is: net terug uit het buitenland en overal Internet 4G gehad. Handig om even in de krant te kijken en voor het overige weer en verkeersinfo. Sinds lange tijd nog eens een verbruik dat 200MB overschrijdt. 😉
Reputatie 1
Badge
Nee is niet gedeactieveerd, we zijn met drie gsm,s in ons gezin met dit probleem. Alle drie bij Proxmus men zoon zijn gsm werkt het internet wel en die heeft telenet.
Reputatie 6
Badge +1
Vanuit welk land lukt dit niet?
Wat zegt de Prox helpdesk?
'Roaming' en 'Mobiele gegevens' moeten aan.
zie https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html
Hey Ingo,

Er zijn regelmatig klachten van problemen in het buitenland ivm roaming bv recent klachten vanuit spanje
heb je al een privébericht gestuurd zodat prox je account kan nakijken
een privébericht aan Het Proximus Team kan via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 4
Badge +2
Het kan ook helpen om verbinding te maken met een andere provider.
Waarom zijn er ineens zoveel die problemen hebben in het buitenland met roaming en vroeger niet dat is de vraag !
Reputatie 7
Badge +6
Waarom zijn er ineens zoveel die problemen hebben in het buitenland met roaming en vroeger niet dat is de vraag !
Dit begrijp ik eigenlijk niet goed. Ik ben zelf afgelopen weken in Frankrijk, Italië en Nederland geweest en geen enkel probleem ondervonden. Aan de instellingen zelf is er niets gewijzigd, enkel zijn de roamingtarieven in bepaalde landen afgeschaft.
Op deze FAQ staat alle info keurig uitgelegd.
Zie ook dat je instellingen voor iOS (iPhone) en Android (Samsung, Huawei, LG, Sony,...) juist staan:

Reputatie 6
Badge +1
Waarom zijn er ineens zoveel die problemen hebben in het buitenland met roaming en vroeger niet dat is de vraag !
Vroeger was het peperduur, dus bijna niet gebruikt - Nu veel gebruikt = veel problemen...
De klachten komen ook van klanten die het vroeger ook gebruikten in hun verlof en of je het nu veel gebruikt of niet heeft daar niet echt veel mee te maken, als het van de eerste keer niet lukt als je bv in Spanje komt en het vroeger wel lukte van de eerste keer zonder dat je aan instellingen iets gedaan hebt, dan moet er toch iets anders loos zijn, maar wat dat weet ik echter ook niet?
Reputatie 1
Badge
Als ik mobiele gegevens inschakel gaat roaming automatisch mee aan.
Aan de instellingen ligt het niet. Probleem is in alle landen waar ik tot nu toe ben geweest. Ik zij het al we zijn hier let drie gsm,s waar het niet werkt. Enkel internet gaat niet te verstaan. En alle drie van Proximus. Toch raar ....
Reputatie 6
Badge +1
Als ik mobiele gegevens inschakel gaat roaming automatisch mee aan.
Op mijn GSM is dit zeker NIET zo.
'Datatoegang' (=mobiele gegevens) en 'Data-roaming' zijn op mijn LG 2 onafhankelijke instellingen in de rubriek 'Mobiele netwerken' onder 'Tethering & netwerken'
Dat 'automatisch mee aan gaan' lijkt mij vreemd. Ook op iPhone moet je deze 2 zelf aanzetten.
Reputatie 6
Badge +1
dan moet er toch iets anders loos zijn, maar wat dat weet ik echter ook niet?
De europese providers moeten de roaming v/d vele toeristen nu bedienen met véél minder winst. Bovendien zijn deze toeristen hun eígen klanten niet. Zou dit hun dienstverlening niet op een laag pitje zetten? Winstbejag is trouwens hun grootste motief...
Reputatie 6
Badge +1
Ingo, bel ns gratis de prox helpdesk op 0032475156000
Verschiet echter niet van wat men je daar tracht wijs te maken: veel sterkte!
dan moet er toch iets anders loos zijn, maar wat dat weet ik echter ook niet?
De europese providers moeten de roaming v/d vele toeristen nu bedienen met véél minder winst. Bovendien zijn deze toeristen hun eígen klanten niet. Zou dit hun dienstverlening niet op een laag pitje zetten? Winstbejag is trouwens hun grootste motief...

ja maar dat het dan bij ene werkt en bij de andere niet en zelf na dagen lang !?
Reputatie 1
Badge
Even mee geven,
Had naar proxumis gebeld en nu bleek dat al mijn drie gsm geblockeerd waren om op het internet te gaan in het buitenland.
Ze hebben het nu veranderd en na herstart van de smartphone zou het nu moeten lukken. ?
Dat is ook al bij velen het geval, hoe kan dat nu zo frequent voorvallen ineens ??????????
Reputatie 1
Badge
Het zit zo...ik heb de smartphone van mijn dochter in het begin van het jaar laten blokkeren om hoge kosten te vermijden, maar bij Proximus hebben ze alle smartphone,s geblokkeerd die in het paket zaten drie stuk dus.
Ja er kunnen natuurlijk altijd vergissingen gebeuren, maar er zijn toch opvallend veel problemen in het buitenland ook in verband met roaming en nadat prox ingrijpt is het opgelost, en dat is uiteindelijk het voornaamste dat het opgelost geraakt 😉
Bij ons heeft dit geholpen:
zet je toestel uit. neem de SIM kaart er uit. plaats ze terug en zet het toestel terug aan.
Er zijn verschillende redenen waarom er in het buitenland problemen zijn en als je sim geblokkeerd staat zal deze methode niet helpen, maar je moet het zeker proberen, want je weet op voorhand de reden niet waarom het niet werkt.
Reputatie 6
Badge +3
Vandaag ook iemand gehoord met geblokkeerde gsm in buitenland, ook andere gsm in pack blijkbaar geblokkeerd.
Mogelijk zelfde oorzaak: niet alleen gsm van kind geblokkeerd maar ook alle andere in het pack.
Ze moeten het nog uitzoeken.
Bedankt voor deze tip alvast.
Reputatie 6
Badge +1
Via Myprox/Mijn Prod/je_GSM_nr/configureren/opties/instellingen bereik je


Bij sommige mensen staat deze blokkering allicht aan zonder dat ze dit beseffen.
Maar pasop op vliegtuig of boot, want dit valt buiten de EU (satelliet) !!!

Reageer