Vraag

Geen SMS ontvangen van Telenet klanten.

  • 4 December 2016
  • 0 reacties
  • 895 Bekeken

Sinds een tijd ontvang ik geen SMSjes meer van Telenet klanten. We hebben zelf al wat gekeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen, maar niets werkt.

We hebben 2 GSMs van het model "OnePlus 2" met exact dezelfde systeemsoftware en instellingen. We hebben 2 SIM-kaartjes, SIM 1 (probleemsim) en SIM 2. Op GSM 1 kan ik (met SIM 1) SMS berichten sturen naar iedereen, en iedereen krijgt ze aan. Ik ontvang op GSM 1 (met SIM1) ook berichten van iedereen behalve van Telenet klanten. Ook kunnen Telenet klanten me niet opbellen op GSM 1 (met SIM 1), ze krijgen dan een melding dat mijn nummer offline is.

Op GSM 2 (met SIM2) kan ik berichten sturen en ontvangen naar wie ik wil, en alles werkt. Ik kan echter met GSM2 (met SIM2) niet opgebeld worden door Telenet klanten, ze krijgen dan niet eens een melding en hun GSM stopt met bellen.

Ik dacht eerst dat het mogelijk aan een fysiek defect lag bij GSM1, maar na het verwisselen van de SIMkaartjes (GSM1 met SIM2 en GSM 2 met SIM1), ljikt het gedrag gekoppeld te zijn aan de SIMkaartjes. Ik kan dus met GSM1(met SIM2) zorgeloos berichten sturen en ontvangen, en met GSM2(met SIM1) ontvang ik geen berichten meer van Telenet klanten.
In beide gevallen kan ik nog niet opgebeld worden door Telenet klanten.

Ik heb GSM 1 al teruggezet naar fabrieksinstellingen, en heb SIM1 al uitgewisseld voor een nieuwe SIM met hetzelfde nummer bij de lokale Proximuswinkel.
Weet iemand wat ik nog kan doen of wie ik moet contacteren om dit probleem op te lossen?

0 reacties

Geen reactie

Reageer