Vraag

Geen 3G/4G in Frankrijk

  • 16 July 2017
  • 7 reacties
  • 1208 Bekeken

Beste

Ik ben op vakantie in Frankrijk en 3G/4G wil niet verbinden. Ik heb in de gsminstellingen aangeduid dat roaming is toegestaan.

Wat moet ik doen om wel verbinding te kunnen maken?

Groeten,
Glen

7 reacties

Zelfde probleem hier. Wij zitten momenteel in de Somme vallei. Op de gsm hielp het om de operator manueel te veranderen van SFR naar Orange... toen lukte het wel om 4G te ontvangen.

Met de prepaid kaarten in onze tablets werkt dit niet.
We krijgen wel de nieuwe operator te zien... maar hebben toch geen internet verbinding.
Zelfde pblm in uk en nl
Sinds het gratis is functionneer het niet meer
Ik heb deze zomer hetzelfde ervaren in Frankrijk. Hoe kan dit verholpen worden?
Reputatie 7
Badge +4
Zelfs indien roaming aanstaat heeft men in Frankrijk (of elders) overal 4G (of andere) dekking

In bijlage ter info gegevens m.b.t. mobiele dekkingskaarten
http://www.data.gouv.fr/fr/datasets/monreseaumobile/

Deze gegevens zijn afkomstig van de Franse regulator ARCEP (equivalent van onze BIPT) en worden uiteraard regelmatig updated
https://www.arcep.fr/
zijn dat ook van die theoretische kaarten van hoe het zou moeten zijn zoals bij ons hier 😄 😉
een mens moet toch nog ook eens kunnen zwanzen na een zware dag 😉
Reputatie 7
Badge +4
@Martin in tegenstelling tot het Bipt dat "vrij tandenloos is", heeft Arcep "veel haar op zijn tanden"...
Maar ja 100% zekerheid bieden deze kaarten waarschijnlijk nu ook niet

P.S.
In tegenstelling tot de oude BIPT kaarten bieden de nieuwe geen buiten/binnen dekking keuze info meer (de waarde van de binnen info was misschien toch niet direct betrouwbaar)
Van betrouwbaarheid gesproken die zijn ze zeker niet, ik er die dagelijks de baan op gaan voor hun werk en letterlijk overal komen en je zou er van verschieten hoeveel zwarte gaten er nog zijn die volgens deze kaarten er niet zijn ... enfin, de praktijk is nog altijd de beste leermeester denk ik zo....

NB: Om die reden verwijs ik persoonlijk de laatste tijd niet ook niet echt meer naar die kaarten, als iemand geen ontvangst heeft en je moet dan tegen hun zeggen kijk eens naar de kaart daar kan je zien ..... dan kreeg ik nog al antwoord ja daar ben ik vet mee goede ontvangst maar niet op mijn gsm en elder dan wel dus ligt het niet aan enz.....

Maa nu ga ik hierover stoppen met zagen want daar hebben de mensen mss ook weer niet veel aan 😉

Reageer