Vraag

Elke dag 1 maand vooraf een sms om Pay&Go te herladen: waarom?

  • 6 February 2019
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
Sinds 22/01/19 elke dag - één maand voor vervaldatum- een sms rond 17h00 om een Pay&Go+ tijdig te herladen …. waarom?
Op 23/01.19 zelfs twee: 1 rond 8h en de andere rond 17h.
Waarom - in tegenstelling tot andere in bezit zijnde Pay&Go-kaarten - deze "Proximus sms sequentie" voor deze sim-kaart…?
P.S.
Het gebruik van deze kaarten is niet fundamenteel verschillend = weinig gebruikt om te bellen en/of om gebeld te worden
&
Naast het waarom, wordt het nut van deze "sms sequentie" voor deze sim-kaart in vraag gesteld
voor elke uitgaand gesprek komt er immers ook een gelijkaardig gesproken bericht
Voor de andere kaarten is de "sms-sequentie" op het eerste zicht beperkt tot één bericht één maand vooraf, één bericht twee weken vooraf en vervolgens één per dag gedurende de laatste week
Dus graag toelichting/uitleg m.b.t. het waarom ervan, waarom deze verschillen tussen diverse kaarten en vooral een vraag tot een voorstel voor oplossing, het tf/sim-nr kan desgevallend apart in een PM bezorgd worden...

6 reacties

Bij mijn P&G kaarten is dit ook het geval verleden maand ook ieder dag een verwittiging gekregen aangezien ik tegen 2 Feb moest opladen (P&G Max).
Maar ik krijg er liever te veel dan geen natuurlijk ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Tja Martin, thanks ...dus in de loop van de volgende weken/maanden -zonder tegenbericht van Proximus - ook deze sms-sequentie te verwachten voor de andere kaarten … (ik zet ze wel systematisch om in Pay&Go+ bij/na vervaldatum)
Ik heb het tot nu toe alleen maar nog voorgehad bij P&G Max, dus als de andere vervallen ben ik ook benieuwd of ze ook alle dagen één zullen sturen één maand op voorhand!.
Wat is dan eigenlijk de hoofdreden dat je ze één voor één omzet naar P&G+ ?
Reputatie 7
Badge +4
eenvoud (p&G x, y, z, … -> P&G+) & prijszetting (0,35€/min -> 0,30 €/min); er zijn wel goedkopere tarieven op de markt (bv. Orange Tempo Easy 0,10 €/min & Jim Mobile 0,08€/min)

Vandaag quasi zeker 2 sms Px (1tje rond 8h het andere verwacht rond 17h...); "teveel is trop" en "trop is teveel" wat mij betreft ...
Ik stel vast als ik de gsm een dag niet gebruikt om te bellen/sms'en dat ik die dag er maar één krijg 's avonds en anders krijg ik nog één in de voormiddag.
Voor mij niet zo erg want ik bekijk toch maar één keer per dag de sms'en deze van de melding dat mijn kaart binnenkort komt te vervallen lees/open ik toch niet enfin ja ieder heeft zo zijn eigen mening hé 😉
Al zouden die verwittiging wel inderdaad niet zo frequent moeten gegeven worden, en wat de reden is dat ze dit veranderd hebben is voor mij ook de vraag !

Reageer