Vraag

Deze maand reeds 33 internationale sms'en aangerekend ! geen hulp

  • 14 July 2018
  • 2 reacties
  • 541 Bekeken

sinds twee maanden worden er vanuit mijn gsm blijkbaar berichten gezonden naar het buitenland, zonder mijn weten . blijkbaar zou dit door imessage of facetime komen, maar alles is bij mij uitgeschakeld ! ik heb al alles gedaan , volledig reset gsm enz !

al meerdere malen contact gehad met proximus, maar daar wil of kan niemand mij helpen ? 1 x vroeg ik de dame in kwestie om me te laten uitspreken en het uit te leggen, maar die haakte gewoon in ?
bij andere providers blokkeren ze deze nummers of bezorgen ze blijkbaar een creditnota , ... mijn antwoord is steeds dat ik bij apple moet zijn, maar apple stuurt me door naar proximus ?? de kosten blijven oplopen ? wat kan ik in godsnaam doen ? telkens ik mijn gsm uitgeschakeld heb krijg ik opnieuw de melding dat imessage voor extra kosten kan zorgen.

heel vreemd en jammer dat niemand me hierbij wil helpen?
ik denk dat er niets anders op zit dan te veranderen van provider en een nieuw toestel aan te schaffen, maar ook daar was mijn antwoord, : dan moet u dat doen Mevrouw. Al jaren klant, maar blijkbaar liggen ze daar niet wakker van, ? gewoon incasseren dan maar ?

2 reacties

:VWHWI: je bent zeker niet de enige , hier vind je ook wat onderwerpen hieromtrent >
https://www.google.be/search?q=imessage+of+facetime+forum.proximus.be&ie=&oe=
Reputatie 7
Badge +4
Ter info: Van RTL datum 15/12/17 vrij duidelijke toelichting (maar franstalige info)
https://www.rtl.be/info/vous/temoignages/d-ou-viennent-ces-sms-internationaux-envoyes-a-votre-insu-par-votre-iphone-nos-factures-explosent--979053.aspx

Tenzij Orange en Telenet het ondertussen in hun algemene kosten (betaald door allen onder hun klanten) zouden hebben opgenomen is het voor alle gebruikers een probleem gemaakt door de keuze van Apple om Facetime, Imessage activatie enkel toe te staan via" een automatisch genereerde SMS" naar een beperkt aantal servers (in +44 UK voor o.a. België)
Op het franstalige forum heb ik een tijd geleden gelezen dat Proximus Apple zou voorgesteld hebben gebruik te maken van een Belgisch SMS-nr, maar windstilte hierover tot op heden

P.S.
Met Whatsapp stelt zich het betrokken probleem niet
Eventueel nakijken of bv. na een update op uw Iphone Imessage en/of Facetime niet "automatisch terug actief kwamen / geactiveerd werden
In eerste instantie vermoed ik dat de betrokken sms-en bv. telkens verstuurd werden bij het terug aanzetten van uw IPhone ('s avonds uit & 's morgens aan), nee?

Reageer