Decoder Activeren of Deactiveren

  • 19 November 2015
  • 1 reactie
  • 3497 Bekeken

Als je oude decoder om één of andere reden van je lijn gedeactiveerd schijnt te zijn, wat heel zelden voorvalt,

volg je best de zelfde onderstaande methode, net of je uw decoder wenst te vervangen door een andere:

(met dat verschil dat hij reeds aangesloten is, maar dat speelt geen rol)


Als u uw decoder wenst te vervangen door een andere,

moet u eerst de bestaande decoder deactiveren.
NB: als je meerder decoders hebt, worden alle decoders gedeactiveerd en is wel belangrijk

dat je ze in de juist volgorde terug activeert, dus eerst de 1ste, daarna de tweed enz...

Op die manier kunt u zoveel mogelijk diensten gebruiken op de nieuwe decoder en zult u tegelijkertijd kunnen kijken en opnemen.



Uw oude decoder deactiveren


Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.

Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,

houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

Ter info: als u probeert om meer decoders aan te sluiten dan uw situatie technisch toelaat,

krijgt u een bericht te zien op uw tv-scherm, met vermelding van dit telefoonnummer 0800 99 696.

Uw nieuwe decoder activeren


Vervolgens kunt u uw nieuwe decoder aansluiten en activeren.

Volg hiervoor de instructies op uw tv-scherm.

Ook hier zal u worden gevraagd om een aantal gegevens in te leiden, gevolgd door uw geheime pincode.

Als u die code nooit hebt gewijzigd, is die nog altijd 1234 (uw pincodes voor Proximus TV).

Hou er rekening mee dat het heropstarten enkele minuten kan duren.

Opgelet: als u over meerdere decoders beschikt, zult u ook de andere decoders moeten activeren,

zelfs als u ze niet hebt afgekoppeld.

Volg hiervoor dezelfde instructies op uw tv-scherm.

Via menu > instellingen > systeem > HD activeren of deactiveren (of instellingen > systeeminstellingen> HD,

afhankelijk van uw TV-menu) kunt u nagaan of uw decoder op de juiste beeldkwaliteit is ingesteld.

Pas zo nodig de instellingen aan.

1 reactie

NB: Dit naar aanleiding van een PB van iemand die ik gekregen heb.

Reageer