Vraag

Data bundel uit pakket verdwenen na Sim kaart omwisseling


Op 24 augustus simkaart iPhone gewisseld voor nieuwe iPhone.
Vanaf 1 september is plots het datapakket voor mobiele telefoon verdwenen en kregen we al snel sms'jes dat het surfvolume met xx EUR overschreden was.
4 september Proximus gebeld - men beloofde dit op te lossen en de onjuiste dataoverschrijding te annuleren. Geen ticket nr ontvangen van Proximus.
5 september: zelf via Proximus web email verzonden met referentie 35454859 (geen reactie ontvangen)
6 september: Terug via Proximus web email verzonden met referentie 35471047
Vandaag 11 september nog steeds niets gehoord van Proximus, als ik terug bel naar de helpdesk krijg ik alleen via automatisch antwoord te horen dat de referentie nr nog in behandeling is.
Dus: 11/9 nogmaals terug gebeld tot ik operator aan de lijn kreeg - begreep het probleem en ging horen bij de klantendienst (ik werd in wacht gezet), 3 min later werd de verbinding gewoon onderbroken - Stand: Niets opgelost en de teller van het surfvolume loopt maar door (staat een limiet op die bijna is bereikt).
Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden.

9 Reacties

Heb net het zelfde meegemaakt en heb nu doodleuk de boodschap gekregen dat het datavolume van 2GB die gratis in mijn pack zit verdwenen is per 1/9/2018. Per 1/8/2018 tot 31/08/2018 heb ik als "cadeau" een extra aanrekening ontvangen van 60 euro, omdat ik over mijn limiet van 500 MB zat. Proximus heeft dit blijkbaar laten weten via de factuur. Ik sta compleet perplex... een geluk bij een ongeluk, zal de 60 euro gecrediteerd worden. Echter, ik vind dit NIET kunnen. Iets wat ik al jaren gebruik voor mijn tablet, wordt zomaar afgeschaft. Ik word gedwongen om een extra abonnement te nemen... maw, als ik hetzelfde wil dat ik al had, moet ik er extra voor betalen. Ik moet dit nog even laten bezinken, want mijn eerste reactie is alles weg te trekken bij Proximus!!!!
ik zal geen extra kosten aanvaarden - probleem is nog steeds niet opgelost na 10 dagen... Een domme simkaart verandering naar nano simkaart mag niets veranderen aan mijn contract.
Reputatie 7
Badge +5
Tim Ervinck schreef:

Heb net het zelfde meegemaakt en heb nu doodleuk de boodschap gekregen dat het datavolume van 2GB die gratis in mijn pack zit verdwenen is per 1/9/2018. Per 1/8/2018 tot 31/08/2018 heb ik als "cadeau" een extra aanrekening ontvangen van 60 euro, omdat ik over mijn limiet van 500 MB zat. Proximus heeft dit blijkbaar laten weten via de factuur. Ik sta compleet perplex... een geluk bij een ongeluk, zal de 60 euro gecrediteerd worden. Echter, ik vind dit NIET kunnen. Iets wat ik al jaren gebruik voor mijn tablet, wordt zomaar afgeschaft. Ik word gedwongen om een extra abonnement te nemen... maw, als ik hetzelfde wil dat ik al had, moet ik er extra voor betalen. Ik moet dit nog even laten bezinken, want mijn eerste reactie is alles weg te trekken bij Proximus!!!!


Je bent niet de enige bij mijn pa hebben ze ook het gratis mobiel internet datavolume voor laptop/notepad zomaar stopgezet ❗
Reputatie 7
Badge +4
Beste Tim, kan je even via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken klantennummer geven? Dan kijk ik dit even verder voor je na. Groetjes Freya
Klacht ingediend bij ombudsdienst telecommunicatie. 14 dagen om dit probleem op te lossen kan echt niet -

Ref.: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden. Ook compensatie omdat we geen datavolume hebben en dus beperkt zijn om belangrijke mails/whatsapp enz te lezen buiten bereik van wifi.
Reputatie 6
Badge +2
Dag Alex,
Het nummer 0477*** is reeds langer een Easy + 15 abonnement waar geen data volume aan gekoppeld is.
Mobile Internet - laptop/tablet nummer 0471*** geeft 2 GB Extra Mobile Data en is nog actief.
Je kan normaal gezien de 2 GB data gebruiken.
Op welke factuur wordt er extra data aangerekend?
Je kan steeds antwoorden via deze link.
Mvg. Wilfried
Reputatie 6
Badge +1
Alex_015 schreef:

Klacht ingediend bij ombudsdienst telecommunicatie. 14 dagen om dit probleem op te lossen kan echt niet -

Ref.: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden. Ook compensatie omdat we geen datavolume hebben en dus beperkt zijn om belangrijke mails/whatsapp enz te lezen buiten bereik van wifi.


Hallo Alex. Kun je aangaande de klacht ons op de hoogte houden. Bij veel PX klanten met de oude packs, internet Start-Comfort-Maxi, wordt de gratis mobile data gewoon afgenomen. Melding op de factuur en dat is het. Alvast bedankt, Antoon
Reputatie 7
Badge +5
Antoon, als ik het goed begrijp is bij Alex zijn Mobile Internet - laptop/tablet nummer 0471*** 2 GB Extra Mobile Data nog actief.
Dus bij hem werd dat niet geschrapt zoals bij ons het geval is ????
Reputatie 6
Badge +1
Martin schreef:

Antoon, als ik het goed begrijp is bij Alex zijn Mobile Internet - laptop/tablet nummer 0471*** 2 GB Extra Mobile Data nog actief.
Dus bij hem werd dat niet geschrapt zoals bij ons het geval is ????


Hallo Martin. Bij mij ook nog niet. In Myproximus nog steeds 500 MB gratis en ook op de factuur staat dit ook nog vermeldt. En je ziet de ene PX medewerker zegt het anders dan de andere PX medewerker. Wacht nog even af ivm dit.

Reageer