Bizz-Switch

  • 14 January 2017
  • 25 reacties
  • 709 Bekeken

3 weken geleden worden we als vaste klant ong. 10 jaar met de melding dat we een korting aangeboden krijgen van 20% en véél meer data (dit voor 6 nummers van ons bedrijf). Ik zeg: Kan u mij dit per email doorsturen zodat ik dit kan bekijken en bevestigen. Natuurlijk krijg je geen email. Ze passen alles aan zonder ons medeweten en alles werkt niet meer (bizz-switch zakelijk nummer onbereikbaar voor dagen, moeilijk als u klanten u niet meer kunnen bereiken en iedereen ziet natuurlijk je privénummer. We vragen om alles terug recht te zetten en daar gaat toch wel een weekje over...... We proberen nog eens te genieten van de kortingen en alles loopt weer mis. Nu vragen we na 20H te bellen met de medewerkers van proximus toch wel een compensatie. Zegt die persoon tegen mij "schrijf een brief"....... Wij gaat onze verloren klanten betalen en al de verloren werkuren. Die 7,00 € die ze aanbieden vind ik toch wat weinig. Ik ga een factuurtje sturen naar Brussel........ Graag uw reactie.
MVG,
Matt

25 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Mattuytt,

Stuur je even je klantgegevens door voor nazicht? Dit kan eventueel via een privébericht.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.

Groetjes,

Antonella
hallo ,
ja blijkbaar doet proximus waar ze zin in hebben zonder de klant op de hoogte te brengen ,
ik heb inderdaad genoten van de prijsvermindering van mijn xl bizz abo , tot zeer grote spijt ,
400 min internationale belminuten minder ... das een , ten tweede weken gesukkeld met mijn tweede lijn ,
ongevraagd deze week een gedetailleerde overzicht gekregen zonder uitleg ?? en als laatste .. uiteindelijk betaal ik nu meer voor mijn pack dan eerst met veel minder .. wie heeft die bizz travel option aangevraagd ?? ik zeker niet maar je kan hem ook niet afzetten online ....
Reputatie 7
Badge +4
Dag vloaming,

Als je mij via privébericht naar Het Proximus Team klantgegevens stuurt kijken we alles voor je na.

Graag heb ik dan klantnummer, telefoonnr en contactnummer.

Met vriendelijke groeten

Koen
Op 8 april heb ik bij Proximus Aalst een nieuw abonnement Bizz All-in aangevraagd, vooral om een Bizz switch te kunnen gebruiken voor mijn nieuwe zaak. Normaal gezien zou mijn nieuw abonnement en mijn virtueel gsmnummer in voege treden op 11 april. Ik heb al meermaals de servicedesk gecontacteerd, al meermaals teruggekeerd naar de winkel, zonder resultaat. Het oude abonnement kan maar niet vervangen worden door het nieuwe. Vandaag nog een medewerker van de winkel aan de lijn gehad dat ze mij niet kunnen helpen. Het is wachten op de goodwill van de servicetechnici om de zaak op te lossen. In tussentijd staat mijn website online zonder telefonisch bereik. En zeggen dat met een Bizz All-On de storingen binnen de 24u zouden opgelost worden. Please doe er iets aan !
Reputatie 7
Badge +3
Dag DAcre,

Stuur je me via privébericht je klantgegevens door?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Dag DAcre,

Ik zie dat uw dossier dat gisteren is opgemaakt vandaag in behandeling is genomen door de bevoegde dienst.

De dossierbeheerder gaat het nodige doen en ook dan zelf terug contact met u opnemen.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Joël
Ok Joël, bedankt en hopelijk komt er nu snel een oplossing
mvg
Aelbrecht David
Reputatie 7
Badge +3
He David,

Ik hoop het ook.Ik duim voor u.

Groetjes,

Joël
Reputatie 3
Badge +1
Blijkbaar staat dat Switch programma toch niet op punt. Wij sukkelen daar al meer dan 2 jaar mee. En inderdaad voor een aantal weken zijn wij dagen niet bereikbaar of moeilijk bereikbaar geweest. SMS kwamen niet toe bij ons of werden niet afgeleverd bij klanten. Dit is heel vervelend voor een zelfstandige. Heel vervelend ook dat de mensen ons privénummer te zien kregen. Toen kregen we sms van Proximus dat de zaak in orde was, maar dit is bijlange nog niet zo. Er is ons nooit echt uitgelegd hoe het werkt.
Op de apllicatie op mijn gsmscherm staat dat het HOOFDNUMMER van onze zaak als Switchnummer. Is het switchnummer dus het hoofdnummer?
Op dat nummer krijgen we ook geen toon dat onze smssen afgeleverd worden.

Had eens graag gehad dat ons abonnement ook onder de loep werd genomen.
Switch heeft voor mij helemaal geen voordeel! Ik heb switch aangevraagd om mijn oproepen adequaat te kunnen beantwoorden. Echter er is geen onderscheidt mogelijk te maken in het belsignaal van mijn privénummer of mijn virtueel zakennummer. Weggesmeten geld !
Reputatie 3
Badge +1
De volgende gsm toch maar 1 met 2 simkaarten is de beste optie denk ik, alhoewel de abonnementskosten dan wel gaan oplopen denk ik.
Van die 7 euro per maand extra lig ik niet wakker momenteel. Maar wel door het feit dat ik op een week tijd 4 klanten heb die mij via mijn privénummer bereiken.
Ja maar let op! Er kan maar 1 Simkaart in dezelfde GSM (met 2 simkaarten) actief zijn. Dus de enige oplossing is momenteel nog altijd twee Gsm's en twee abonnementen ! 😞
Reputatie 5
Badge +3
Dag Darce, met Switch beheer je verschillende nummers via een applicatie. Hierbij kan je normaal beide nummers gebruiken. Kijk snel op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_nb_switch/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/bizz-switch-activeren-installeren-en-gebruiken.html. Groetjes, Nicky
hallo NickyL,
De reactie was op een gsm met twee simkaarten. Dit omdat met Switch het niet mogelijk is om de oproep naar het ene of andere nummer te onderscheiden van mekaar. Ik wil dus weten wie mij belt: een klant of een vriend. En dat is niet mogelijk. Geen ander belsignaal, niet mogelijk te zien welk nummer de persoon heeft gebeld. De app is enkel interessant om het virtueel nummer buiten gebruik te zetten (voice mail) maar dit "voordeel" is voor mij niet van nut.
Of ben ik verkeerd ivm de instellingen?
Reputatie 6
Badge +3
Goededag,

Er zijn twee vershillende mogelijkheden wie wij aanbieden:

Bizz Switch: 2 nummers op 1 SIM kaart via een App waarbij 1 nummer je effectieve nummer en 1 nummer virtueel

ProxiDuo: 1 nummer met 2 SIM kaarten.

Bij Bizz Switch gaat het als volgt: Wanneer je via de App je virtueel nummer actief laat staan, kunnen zowel klanten als mensen die naar je privé nummer bellen jou bereiken. Wanneer je het deactiveert kunnen enkel mensen die jouw privé bellen jouw bereiken.

Dit zijn de enige mogelijkheden op dit moment.

Groetjes,

Lorentz.
Lorentz, bedankt voor je deskundige uitleg, maar dat wist ik ondertussen al lang. Mijn vraag is of het in jullie systemen mogelijk is om met dezelfde gsm een onderscheidt te maken tussen een oproep klant of een oproep van een vriend. Ik wil altijd bereikbaar zijn, zowel voor de klant als voor de vriend, maar ik moet weten of ik gebeld werd op mijn privénummer of met mijn zakelijk nummer zodat ik met een gepast antwoord kan opnemen. En volgens mij kan dit niet met switch, of wel ?
"vriend" ...hiermee bedoel ik iemand die mij privé belt . Mocht het echt een vriend zijn zie ik zijn naam wel verschijnen 😉
Reputatie 3
Badge +1
Lorentz, inderdaad dit klopt je uitleg. Maar het heeft bij mijn meer dan een jaar geduurd voor iemand mij die uitleg kon verstrekken. Ik heb 1 jaar op de sukkel geweest met de voicemail. Nu twee jaar later werkt het naar behoren omdat ik eindelijk de uitleg gekregen had ivm de apllicatie. Je kan enkel je voicemail instellen via de app. Mij werd het gedurende een jaar verkeerd uitgelegd, wat ik heel spijtig vond. Ik ging door voor een onwetende die nog niets wist dat je op 2 moet drukken om te activeren. Ik bleef dus maar proberen om op mijn virtueel en privénummer apart mijn voicemail in te stellen, zonder succes. Nu in 2017 heeft mij eindelijk een goeie ziel bij Proximus mij gevraagd of men mij de uitleg had gedaan dat je dat enkel via de applicatie kan.
Voor mij is de Bizz Switch wel nog de voordeligste oplossing. 's Nachts gaat het virtueel nummer uit.
Reputatie 6
Badge +3
Het is een interessante suggestie. Nu weet ik echter niet wat de developers van de APP momenteel doen, maar zoals je wel weet is een App/Programma nooit volledig af. Momenteel is het nog niet mogelijk. Het is enkel en alleen maar handig indien ze het er in patchen, maar een tijd schatting kan ik helaas nog niet hierover doen. Ik geef het wel intern door!

Groetjes,
Lorentz
LorentzV, alhoewel er nog geen oplossing is, dit is een antwoord dat ik zéér apprecieer !
mvg
David
Reputatie 3
Badge +1
Wat ik mij wel serieus afvraag is waarom ik geen aflevertoon krijg van mijn sms die ik verstuur via mijn virtueel nummer.
Via mijn privénummer wel. Dat is wel vervelend want ik weet niet of de klanten mijn sms ontvangen hebben. Dit is allemaal zo van wanneer er een serieus probleem geweest is een aantal weken geleden met het Bizz Swtich platform. Kan dit dringend verholpen worden?
Ook krijg is van Proximus berichten/sms in de Franse taal als ik in Nederland ben............................
Reputatie 5
Badge +3
Heel graag gedaan, kunnen wij alvast nog iets voor je doen ondertussen? Groetjes, Nicky
Reputatie 6
Badge +3
Een smartphone met 2 simkaarten is veel makkelijker dan één of andere switch app om dit mogelijk te maken.
Je kan dan alles instellen op de smartphone zelf.
Je hebt daarbij toestellen met active dual sim (twee antennes, of zeg maar "twee gsm's" in één toestel) en
standby dual sim (één antenne) dan ben je niet meer bereikbaar op de tweede sim als de eerste in gebruik is (in gesprek of op internet...)
Beste,
Hier ook de nodige frustratie m.b.t. de bizz switch
Werkt niet en ook de app werkt niet meer ...
Mailbox meldingen komen ook niet door
Heel leuk als je klanten je niet kunnen bereiken !!!

Reageer