Beantwoord

Bellen met 4G Is dan coverage extender nog nodig?

  • 11 January 2019
  • 5 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb binnenshuis zeer slechte ontvangst met mijn GSM. Ik heb, om dit probleem op te lossen, een Mobile Coverage Extender geplaatst. Is dit wel nodig als ik met mijn S8 via 4G LTE kan bellen?
Kan deze 4G, binnenshuis, ook versterkt worden?

Vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door ElsJ 12 January 2019, 08:20

Bekijk origineel

5 reacties

Ter info: Als je 3G al zo verzwakt is in je huis zal dit wel ook het geval zijn op 4G.
Ik weet echter niet of Proximus een extender heeft die 4G ondersteunt, daarvoor zou er hier iemand van Proximus zelf meer uitleg moeten over geven, of iemand anders die deze ervaring al heeft.
NB: het is zelf beter om 4G uit zetten op je toestel als je met zo'n Proximus 3G extender werkt omdat het dan kan gebeuren dat je toestel het zwakkere 4G signaal verkiest boven 3G, met het gevolg dat je onderbrekingen (slechte ontvangst) kunt krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Paul_050 momenteel is dit nog niet mogelijk.Groeten Els
Reputatie 1
Als ik het dus goed begrijp is die extender quasi nutteloos want de meeste gebruikers bellen toch op 4G? Ik heb zelf ook slechte ontvangst en las dit topic, dus ik laat dit best aan mij voorbijgaan.
Misschien een idee om dit op de site van Proximus kenbaar te maken?
Als er geen 4G beschikbaar is, dan zal het mobiele toestel terugvallen op bellen via de klassieke manier.
Als je slechte ontvangst hebt in huis is een extender zeker niet nutteloos

Reageer