Beantwoord

Automatisch oproepen naar 1212

  • 23 March 2017
  • 12 reacties
  • 4659 Bekeken

Ik heb sinds vorige zaterdag een nieuwe vaste lijn thuis met paket "Tuttimus L" en ik zie op MyProximus dat er zijn automatische oproepen naar de telefonnummer 1212. Niemand bij me heeft die oproepn gedaan en, dat is raar, die oproepen zijn altijd 's avonds ofwel 's nacht (v.b. Om 3 uur). Die opropen duren 2 ofwel 7 seconden en zijn duur omdat 1212 een special nummer is. Ik heb al met klantendienst gesproken en zij zeggen dat ik heb die oproepen gedaan maar dit is niet waar! Ik ben zeker! Ik heb op mijn toestel geen oproep naar 1212.
Heeft iemand anders dit probleem?
Kan iemand me helpen?
is er in België een consumentendienst dat kan ik bellen? Ofwel kan ik direct met politie praten?
Sorry maar ik ben italiaans en ik weet niet hoe werkt in die situatie.
Ook sorry als mijn Nederlands niet helemaal correct is.
Mvg
Stefania
icon

Beste antwoord door jonathandr 23 March 2017, 12:13

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
stefania

ik heb je ondertussen een antwoord verzonden op je vraag via facebook
aangezien je daar je vraag ook had gepost

mvg
jonathan
Beste Jonathan,
ik heb geen uw antwoord op facebook ontvangen.
Mvg
Reputatie 7
Badge +4
mijn excuses, ik bedoelde twitter in plaats van facebook

Om het antwoord kort samen te vatten ;
aangezien ik zelf geen inzicht heb in uw telefoongeschiedenis heb ik dit doorgegeven aan een andere dienst
zij zullen nakijken wat er gaande is met deze korte oproepen en hoe deze tot stand zijn gekomen
zij zullen u hiervoor contacteren op uw gsmnr

mvg
Oké, ik wacht die iemand me snel belt. Dank u.
Mvg
Ik maak net hetzelfde mee. In het begin van het jaar maar nu (na een tussenpoos van enkele maanden) opnieuw. Weer bijna 20 EUR aangerekend, alleen voor oproepen naar 1212 en 1313 en bovenal...ik heb na onze verbouwingen zelfs geen vast toestel meer!
Ik zie die ook op mijn rekening komen, en inderdaad behoorlijk duur. Ook op datums dat ik niet thuis ben. Is hier iemand van Proximus mee bezig ? (klantnummer 1036233)
Ondertussen is Proximus bij mij thuis geweest. Na veel ongeloof van de mensen vd helpdesk (‘meneer, het is niet mogelijk wat u zegt, er moet gebeld zijn, kan niet anders’) heeft de technieker (heel behulpzaam by the way) bevestigd dat het probleem aan de kabel ligt aan het begin van mijn oprit. Ook afgesproken dat een andere technische ploeg dit zou komen herstellen. Datum afgesproken, verlof moeten nemen maar NIEMAND gezien op de dag van afspraak! Proximus doet niet moeilijk over de creditnota’s maar het probleem effectief oplossen dat is een ander paar mouwen! Ze hebben me wél gevraagd een enquête in te vullen?!? Sadomasochisme?
Reputatie 7
Badge +3
Beste ronkoeck,

Er is hiervoor een dossier 35892710 aangemaakt voor de bevoegde dienst.

Zij gaan na het onderzoek u hierover contacteren.


Groetjes,Joël
Goeiedag,

Ik heb volgende reaktie gekregen op dit dossier 35892710 :

Dag meneer Koeck,

Ik heb de mail die je Proximus stuurde op 11/10/2018 goed ontvangen en aandachtig gelezen. Helaas vallen deze gesprekken niet te betwisten. Indien u wenst kan ik u dan ook de gesprekdetails opsturen, zo dat u deze kunt na kijken.

Hopend u hiermee van dienst te zijn.

Ondertussen heb ik weer meer als 20 € extra betaald voor oproepen naar 1212. Die lijn wordt niet gebruikt, behalve oproepen naar 1212 op de meest onmogelijke uren ? Aangezien ik deze lijn toch niet gebruik zit er niets anders op dan die op te zeggen.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Ron, ik heb een aanvraag ingediend om het nummer op te zeggen, je zal hiervan ook een bevestiging per mail ontvangen. Groeten, Aziz
Dank u. Ik had de aanvraag ook al gedaan.


Vr gr,

Ronald.

Reageer