Beantwoord

Anoniem nummer blijft bellen en haakt meteen in

  • 10 July 2017
  • 7 reacties
  • 914 Bekeken

Ik word al enkele weken dagelijks verschillende keren opgebeld door een Anoniem nummer. Als ik niet opneem stopt hij steevast na 2 keer bellen. Als ik wel opneem wordt er meteen ingehaakt.

Omdat het elke keer exact hetzelfde is, lijkt het me niet te gaan om een persoon, maar eerder om een geautomatiseerde oproep of een softwarefout bij Ă©Ă©n of andere operator.

En ik heb geen zin om een officiële klacht wegens stalking neer te leggen als het gewoon om een technische fout bij Proximus ofzo gaat. Kan dit aub eens worden nagekeken?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Martin 10 July 2017, 17:45

Bekijk origineel

7 reacties

Heb ik (en vele anderen) al dikwijls voorgehad en na een week of zo stopt dit vanzelf.
Ja, dat hoopte ik ook, maar het begint wel wat lang te duren en erg vervelend te worden. 😞
Reputatie 7
Badge +6
Hallo Polygoon,
Misschien is dit een oplossing? Succes!
Groeten,
Wim
Reputatie 4
Badge +1
@Wim,
Geloof je dit zelf echt ...???(inschrijven op een lijst !)
Als het een serieuze firma was, belde die niet op die manier, en een automaat trekt zich ook van die lijsten niks aan,
enfin, je geeft "goede " raad hé, maar de praktijk (en onze ondervinding) = het haalt niks uit
Beste is (indien je nummerweergave hebt), even de hoorn lichten, dan moet de andere zijde in ieder geval een verbinding betalen..., dat worden ze ook moe, geloof me.
Bij ons thuis hebben we dit regelmatig voor en hebben beide al geprobeerd, namelijk iedere keer de hoorn lichten of de hoorn niet oplichten, maar het resultaat blijft het zelfde na een week tot 2 weken stopt het vanzelf.
Hebben dit zowel op de vaste als op de gsm voor.
@Wim, daar sta ik helaas al op vermeld. Maar dat helpt dus niet zoveel.

Maar ik ben duidelijk niet alleen. Bedankt voor al jullie reacties, zo voel ik me wat minder eenzaam met mijn verdriet ;-)

Al begrijp ik niet welke logica er achter zit. Bij Spam of buitenlandse callcenters zit er duidelijk geldgewin achter, maar waarom in hemelsnaam 2x laten bellen en afbreken. Is dat dan puur pestgedrag? Wie houdt zich daarmee bezig...
ik heb de uitleg nochtans al ergens gelezen maar mijn geheugen laat mij in de steek hoe de vork juist in de steel stak, maar al kennen we de reden waarvoor dat ze dit doen, daarmee ben je er nog niet van af 🤔

Reageer