Vraag

Alleen 3G en geen internet in buitenland

  • 22 July 2017
  • 2 reacties
  • 325 Bekeken

Greetings allemaal...

Ik heb een (denk ik) vreemd probleempje. Ik heb een iPhone 6 Plus met Mobile S abonnement. In Belgie werkt dat allemaal perfect. Maar zodra ik in het buitenland zit is het uit met de pret.

Mijn iPhone valt altijd terug op 3G van zodra ik België uit ben. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar ik heb tevens géén internet meer. En dat stoort me wel. Temeer ook omdat ik met hetzelfde toestel met een Base abonnement wél (4G) internet in het buitenland had. Maar nadat ik dat heb omgezet naar Proximus is het uit met de pret. Zeer irritant, daar ik regelmatig in het buitenland zit.

Uiteraard heb ik alle instellingen meermaals gecontroleerd en deze staan goed (voor zover ik dat kan zien). Ook mijn abonnement zou dataverkeer in het buiteland moeten toestaan. Wat ik ook vreemd vind is dat mijn iPhone in het buitenland wél aangeeft dat ik op een 3G netwerk zit, maar dat apps, browsers en e-mailclients aangeven dat er 'no internet connection' is.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Dank!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kan je even het betrokken gsmnummer geven via privebericht via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679. Dan kijken we ook even je roaminginstellingen op je nummer na. Groetjes Freya
Reputatie 7
Badge +1
Heb precies hetzelfde. Vandaag weer in Frankrijk. Niemand van PX op dit forum reageert erop. Zullen zelf actie moeten ondernemen. Dit is gewoon te gek voor woorden.

Reageer