43 dagen geen tel, geen internet, geen tv


Reputatie 7
Badge +4
Dag John,

mijn excuses voor het ongemak. Kunnen we je misschien via deze weg verder helpen?

MVG,

Wim

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3
John,

ik heb dit doorgestuurd naar de Fiberdienst met dringende vraag opvolging. Er is inderdaad een techn. probleem en we zoeken hoe het opgelost kan worden. Je hoort zeker nog van ons of van de techn dienst. Excuses voor de problemen.

Vriendelijke groeten,

Tina
PROXIMUS: "U belt voor een afspraak? Er is een lopend order meneer? Normaal gezien is er binnen de 48 uur iemand die u wel zal bellen. U hoeft zelf niet te bellen."
Ik: Heeft dit geen prioriteit?
PROXIMUS: "Daar kunnen wij weinig aan doen meneer. In naam van Proximus wensen we u nog een prettige dag."
Nog 3 uur te gaan van die 48 uur en het zal zijn zoals gewoonlijk.
Bedankt Proximus.
Alles wat men me de afgelopen 2 dagen heeft gezegd klopt dus niet. 2 medewerkers hebben me wat meer duidelijkheid verschaft. Omdat er een dossier bij de ombudsman open staat, wordt er niets gedaan door de service desk. Sterker nog, ze mogen GEEN informatie verschaffen. Niets. Een PROXIMUS team dat is toegewezen voor opvolging van dossiers bij de ombudsman dient het op te nemen. Dat hebben ze nu na 48 uren gedaan. De actie de ze namen om het aan te pakken? De afspraak dienst laten weten dat ze een afspraak mogen maken voor de aansluiting. Nu is het voor 9 mei gepland in de voormiddag. Het kon ook een dag vroeger maar dan moet er wel iemand de hele dag in het appartement blijven wachten tot wanneer mogelijks de PROXIMUS technieker er aan komt.

Is het dat dan? Neen. Ondanks de op mijn vraag aangemaakte credit nota's, blijft PROXIMUS doodleuk factureren. Terwijl ze 140 EURO feitelijk zouden moeten terug betalen, wat ze dus niet doen hé, halen ze nog eens 85 EURO van het pensioen van mijn schoonmoeder. Ik heb al gebeld om te vragen om dat meteen terug te storten. PROXIMUS: "Oh meteen, nou meneer, daar moet toch zeker een toegewijd team nog eens naar kijken. Mogelijks wordt het binnen de 20 dagen terug gestort." Je moet maar lef hebben PROXIMUS.
Jullie noemen dat terug storten. Ik heb daar andere woorden voor.

Hoe vermijden dat PROXIMUS niet blijft geld afpakken voor geen dienst? PROXIMUS: "Er is geen andere manier dat de domiciliëring bij de bank wordt ingetrokken." Bon, gaan we ook nog administratie achteraf terug in orde moeten brengen. Maar goed, gezien nul komma nul vertrouwen in het leger van script aflezers, heb ik gevraagd om het weg te halen. Zo, weer een dienst uitgevoerd op vraag van de klant. PROXIMUS wenst u verder nog in naam van PROXIMUS een prettige dag. Tot ziens!
Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop voor u dat het in orde komt
Ter info:
Sepa-mandaat
http://www.sepabelgium.be/sites/default/files/files/SDD-brochure-version-2-1%20mei%202017-nl-clean.pdf
cfr. p. 9:
u kunt als consument binnen de 8 dagen de onvoorwaardelijke terugbetaling van een inning aan uw bank vragen

ik geef toe de oude ter ziele gegane Belgische domiciliëring was "consumentvriendelijker"
= indien mogelijk daarom bij een nieuwe leverancier best niet direct starten met "domiciliëring"
🤞🏽
Sterk, zal ik zeker voorleggen. Op MyProximus staat dat de terug betaling nog niet is toegekend.
Even naar Proximus gebeld. Optie "heeft u vragen over uw factuur?"
PROXIMUS: "Ja, eigenlijk logisch dat de betaling toch is afgehouden. De batch met de domiciliëringen was gemaakt voordat de credit nota's waren aangemaakt. En dus ja, daarom is ook de betaling pas enkele weken later ook effectief uitgevoerd."
Ik: "Een dossier staat open voor de terug storting van het geld. Wanneer is dat dan?"
PROXIMUS: "Daar kunnen we niets op zeggen."
Ik: "Is er iemand mee bezig?"
PROXIMUS: "Ja. We kunnen verder niets doen."
Ik: "Dank u wel. Ik wens u namens mezelf u en PROXIMUS nog een prettige dag en een goed weekend toe."
Maandag: 8ste dag!, bij de bank binnen springen en eisen dat de terug betaling wordt uitgevoerd gebaseerd op dat SEPA akkoord.
@M_16, dat is eigenlijk wel verwonderlijk dat je dit onvoorwaardelijk kunt terug vragen zonder dat de bank weet of dit terecht is, of is er iets dat ik over het hoofd zie ?
Wel, ik zie al zeker niet over het hoofd dat de bank ook wel een procedure kermis zal starten. Zullen het moeten gaan proberen. Ik zal hen al zeker niet gaan helpen met hun malle molen.
Hey John,
laat eens weten of dit zonder problemen gelukt als je wilt.
Thx.
Reputatie 7
Badge +4
Toch niet Martin... de bank moet de "regelgeving volgen/uitvoeren" maar de leverancier kan zich vervolgens uiteraard tegen uw keren (de dienstverlening stoppen, ....)
Vermits Px hierboven blijkbaar geen "dienst" geleverd heeft, zal het in principe wel moeilijk/onmogelijk zijn - al dan niet via gerechtelijke instanties - gelijk te halen hieromtrent

P.S.
De SEPA-info hierboven komt van Febelfin (en als consument beschikt men dus slechts over 8 dagen om een inning terug te vorderen bij de bank)

Reageer