Windows Phone is dood!

  • 29 January 2016
  • 22 reacties
  • 1074 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Net gelezen in HLN (bron : The Verge):de verkoop van het aantal Windows Phone is gekelderd met zo'n 57 %. Microsofts aandeel in de smartphone bedraagt miljoenen, dat van IOS en Android miljarden. Er zouden nog wel wat nieuwe modellen op de markt komen, maar alleen om de trots van Microsoft te redden en veel innovatie zit er dan allicht niet meer in.

Ik ben dus in de rouw want I love my Windows Phone !!!
😞

22 reacties

Eerlijk gezegd had ik daar al lang voor gevreesd, en ik niet alleen, ze hebben veel te lang gewacht om echt op de boot te springen ook de app's bleven uit, en hebben Android en iOS veel te veel voorsprong laten nemen.
Ik ben nochtans ook een voorstander van de WP .
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb mijn Lumia 640XL LTE dual sim & ben daar ook erg tevreden van. Echte apps mis ik niet, en sinds Windows 10 build 10.0.10586.63 loopt ie ook enorm lekker vlot. Microsoft zal niet opgeven, al moeten ze'r nog 10 jaar geld in pompen, ooit zal het tij wel keren. Met de nieuwe strategie (Apps ineens zowel voor 'pc' versie Windows 10 als voor Windows 10 mobile) zie ik het op termijn zelfs drastisch verbeteren.
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop het met jou. ik mis trouwens ook die stortvloed van onnodige android apps. helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +1
Ze hadden daar toch speciaal Nokia voor overgekocht dacht ik? Zo snel zullen ze het toch niet opgeven denk ik. En inderdaad, niet iedereen moet zo'n stortvloed aan apps hebben. Als maar goed werken.
Op geven zullen ze niet doen net zoals bij Sony smartphones waar het ook ingestort is, maar niet zullen opgeven ivm IoT
Microsoft haalt veel centen binnen met de cloud, dus geld hebben ze wel nog voorlopig genoeg 😉
Reputatie 5
Badge +1
Ik moet wel toegeven dat het enkel met de laatste versies van Windows 10 Mobile qua gebruiksgemak enorm is verbeterd. Hoe het scherm aanvoelt en reageert, vlotheid waarmee alles opent is nu dik OK. Met Windows Phone 8.1 origineel op dezelfde GSM was ik nogal ontgoocheld.. En ook de echte apps lijken aanwezig, zelfs mijn Honeywell Evohome thermostaatsysteem vind ik terug in de store, wat nog niet lang het geval kan zijn. Exchange en mijn agenda worden perfect geintegreerd, net als Onedrive, Word, Excel.. het is er natuurlijk voor gemaakt maar dat vind ik net gemakkelijk, alles zoveel mogelijk van hetzelfde en 100% compatibel. Ik raad iedereen die Lumia 640XL trouwens aan, al is het eerder een groot geval voor de meesten. Leuk verhaal trouwens hoe lang die onderweg geweest is (vanbij simplyelectronics.net) maar dat is voor een andere draad..
Reputatie 7
Badge +6
Heb je die Windows 10 mobile dan via Windows Insider of kreeg je de upgrade zo?
Dat vind ik er ook zo goed aan, de compatibiliteit met bv een Surface Pro, die nu op mijn verlanglijstje staat. (hint hint, hubbie :$)
Dat artikel is ook gewoon pure clickbait. Niemand heeft ooit gedacht dat Microsoft het makkelijk zou hebben de eerste jaren.
Geef Microsoft nog eens 3 jaar en we zullen dan nog eens spreken. Eens iedereen Windows 10 gewend is gaan veel van de dumbphone gebruikers massaal beginnen overstappen naar die goedkope Windows 10 smartphones.

*noteert ideetje voor blogpost*
Maar ondertussen krijgen ze wel meer en meer achterstand, en van windows 10 is nu ook niet iedereen even content ook, maar zoals je zegt dat we in de toekomst wel zal uitwijzen hoe het ermee zal uitdraaien is inderdaad een waarheid als een koe zoals ze zeggen ;-)
NB: Die universele apps voor de mobieltjes dat draait precies ook nog niet zoals men het verwacht had.
Goh ja het zal nog wel tijd vragen, maar Microsoft is een mastodont en die kunnen wel een tijdje doorbijten.
Windows 10 op is op zich ook nog relatief jong natuurlijk. Tegen de tijd dat de developers zich op Windows Store gaan gooien gaan die universele apps ook wel gefinetuned zijn vermoed ik.

Uiteindelijk dachten mensen een paar decennia terug ook dat Apple hun dipje nooit meer te boven ging komen 🙂
En goedkoop is ook relatief, microsoft-lumia-950-xl-32gb-4g
Mvg,
Eric
En goedkoop is ook relatief, microsoft-lumia-950-xl-32gb-4g

Tjah als je het vlaggenschip wil zal je altijd moeten afdokken.
Gelukkig begint de Windows Phone 10 momenteel aan €129 : http://www.pdashop.be/product/661118/category-4214/microsoft-lumia-550-zwart.html
En tussen dit en een jaar zullen de 8.1 modellen van Acer aan € 79 ook wel volgen naar Windows Phone 10 of gaan er nieuwe Windows Phone 10 modellen in de prijsklasse zijn. (niet dat Die Lumia 550 aan €129 al geen koopje is.)
Ik ben nu wel een WP fan maar toch heb ik naast de WP een goed koop android toestel gekocht en de reden ligt voor de hand, alle toepassingen lopen achter op WP zelfs die van PX-TV app enz.... dus inderdaad er zal wel nog eerst moeten bijgesleuteld worden voor ze de achterstand zullen inhalen.
Klopt maar eens die universele apps over pc / tablet / smartphone deftig draaien gaan ze dat wel snel inhalen. Want Windows 10 blijft een interessant platform om pc-toepassingen voor te ontwikkelen gezien hun marktaandeel. Dat je de smartphones mee hebt is dan wel geen hoofddoelstelling maar voor jou als ontwikkelaar maar op termijn wel een voordeel voor Microsoft want hun smartphones hebben ineens weer een nieuwe app erbij.
Reputatie 6
Badge +2
Kijk, Windows is voor mij enkel goed voor computers (laptops en desktops), voor smartphones en tablets werk ik liever bij voorkeur met Android en i.o.s. als besturingssysteem.
Voor computers werk ik even graag met zowel Windows als met OS X, dat is dus mijn mening, ieder moet voor zijn eigen uitmaken welk besturingssysteem het beste bij hem/haar past.
Dat is inderdaad het enige wat telt je moet er u zelf goed bij voelen en eigenlijk simpel gezegd "het beste toestel voor iedereen " dat bestaat niet en zal ook nooit bestaan.
Badge +1
Waarom Windows Phone aan markaandeel verliest is denk ik een klein beetje voor de hand liggend. De update voor de oude telefoons blijft op zich wachten en vee nieuwe telefoons zijn er nog niet met Windows 10 mobile in de winkel. Enkel de lumia 950, 950xl en nog niet zo lang de goedkopere lumia 550. Er zijn een lange tijd ook geen nieuwe toestellen uitgekopen zodat veel toestellen die nu in de winkel nog liggen mag win phone 8.1 verouderd zijn. Er zullen vast ook nog andere factoren zijn maar ik denk dat dit er toch ook een grote van is.
Badge
Ik hoop van niet want voor mij is de windows phone de beste ik wil geen andere meer ben zeer tevreden van W10 lumia 640 lte
Dood is hij bijlange nog niet loopt alleen wat achter en moet de achterstand gewoon bijbenen, alleen is de vraag hoe vlug gaat het allemaal verlopen, voorlopig is er voor mijn lumia 635 nog geen w10 update.
Er is overal niet veel goeds te lezen omtrent de windows Phone , Microsoft geeft Windows phone voor (2016) weinig tot geen aandacht meer, wat ook nog niet betekend dat de draad later weer opgepakt wordt‼
Langs de andere kant doen geruchten de ronde dat MS met een surface Phone zou naar buiten komen.
Enfin de toekomst zal zoals altijd meer klaarheid brengen !
MS legt meer de focus op Windows 10 voor Xbox en de HoloLens.
Reputatie 7
Badge +6
In elk geval, naar de upgrade van mijn WP 8.1 naar W10 kan ik fluiten. Om de mogelijkheid van een update na te gaan na te gaan heeft Microsoft zelfs een app in zijn store.: de 'Upgrade Assistent' en mijn WP van nog geen 2 jaar oud kan al niet meer ge-upgraded worden.
Nu werkt ie wel nog perfect met mijn Surface W10, dus zo erg is het niet, maar hun beloftes houden ze wel niet.
Een Surface Phone, hé? Hmmm.
Heb net het zelfde voor met mijn lumia die zou ook kunnen upgraden naar W10 maar de Upgrade Aassistent zecht ook dat het noppes is 😞

Reageer