Vraag

Samsung S4 start niet meer ....

  • 15 November 2018
  • 5 reacties
  • 793 Bekeken

Allen gegroet.

Ik heb een Samsung S4 GSM (een 4-tal jaar oud) die ik niet meer aan de praat krijg. Dit is wat er juist is gebeurd.

-Ik duw op de startknop en de GSM start. Ik hoor het gezoem en de tekst : "Samsung Galaxy S4 GT-I9505" verschijnt op het scherm
-Normaal moet nu het scherm komen waar ik mijn pincode moet inbrengen, maar het scherm blijft zwart en er komt niets meer, wat ik ook doe.
-Als ik dan de batterij uithaal en er een andere (opgeladen) batterij in steek dan start de gsm dadekijk opnieuw op, zonder dat ik op de startknop heb geduwd of wat dan ook gedaan heb (ik heb enkel een batterij geplaatst ...)
-Hierna blijft het scherm opnieuw zwart en gebeurt er niets meer, wat ik ook doe, tenzij één keer waar de gsm wel doorgestart heeft en het scherm met alle applicaties getoond heeft, maar een paar seconden daarna is het scherm weer verdwenen (ik herinner me niet of ik iets aangeraakt heb...)
-Hetgeen hierboven beschreven werd, is een paar maanden geleden ook gebeurd en ik heb dan mijn oeroude gsm boven gehaald en een nieuwe simkaart gekocht en heb een aantal dagen gebeld met mijn oude gsm.
-Maar ...een paar dagen later is mijn Samsung s4 echter miraculeus weer ontwaakt. Ik herinner dat ik hem terhand heb genomen, maar herinner me niet precies wat ik gedaan heb ...waarschijnlijk op start gedrukt.
-ik was natuurlijk blij, heb een nieuwe simkaart gekocht .... en nu mag ik dus weer een nieuwe simkaart bestellen ...zucht ....

Heeft iemand enig idee wat er verkeerd gaat ??? een slecht contact mischien
Ik heb geen goesting om nog veel simkaarten te kopen, maar wil nog een keer proberen dit probleem technisch en niet financieel op te lossen (lees een nieuwe gsm kopen)

Dank op voorhand voor elke hulp

5 reacties

mss eens een harde rest uitvoeren > hoe je dit doet > klik hier
Hartelijk dank voor Uw prompte reactie.
Ik ben een paar maal terug binnen geraakt, precies door de reset video te volgen (press : increase volume,home and start) en heb daar nog het een en het ander kunnen kopieren naar een backup-file op mijn harde schijf, maar daarna valt de S4 opnieuw stil en na, mischien te veel herproberen, doet hij niets meer. Ik probeer het morgen nog eens.
De S4 is dus ook verbonden geweest met mijn desktop en vertoonde zelfs het laadteken, maar ik vond geen laadnivo.
Ik werk met 3 batterijen - één daarvan is waarschijnlijk plat en mischien kapot, maar ze kunnen toch niet alle drie kapot zijn.
Kan een batterij in één klap van 100% lading naar totaal plat gaan ?

Ik probeer het morgen nog eens en houd dit forum op de hoogte.
Nogmaals dank
Voor mensen met S4 problemen :

https://www.technobezz.com/samsung-galaxy-s4-common-issues-fix/

trouwens waarschijnlijk ook voor andere merken ... nog niet daar geweest ..
What anti-virus can you recommend to install on the phone and how well does it work? I liked https://bestantiviruspro.org/comparison/norton-vs-avast/ norton vs avast comparison. Maybe better Avast?
Thanks for both reactions.
I cannot help you anymore for the s4, because it doesn't work anymore and I bought an s7 now.
But I am also looking for a new virus scanner as Kapersky seems to use too much battery.
I will revert later.
Thks once more

Reageer