Mobiel internet pack 45

  • 10 September 2017
  • 1 reactie
  • 215 Bekeken

Altijd over mijn bundel zelfs over 6 Gb in 10 dagen is onmogelijk ! Nooit krijg ik een melding van uw belmin zijn opgebruikt of uw mobiel internet is opgebruikt. Toen ik ploets keer op de app is mijnfactuur al boven de 90€.

1 reactie

Ik dacht dat je gewoon full control kon aanvragen of selecteren bij een abonnement (of hoe het ook heet, zodat je niet over je bedrag kan gaan).

Daarnaast kan je op je GSM zelf normaal gezien een datalimiet instellen zodat je een melding krijgt wanneer je deze bereikt (bv. in de helft en/of wanneer je 500 MB onder je abonnementdata zit - ik zeg maar wat). Ook op je GSM (alleszins alle Android-toestellen die ik heb gehad), kan je bij "Mobiele Data" of iets gelijkaardig een periode selecteren, waarbij je dan kan zien welke app in die periode hoeveel MB heeft gebruikt. Zo kan je makkelijk apps traceren die een grote hap nemen uit je beschikbare data of die je erover doen gaan.

Als dit het geval is, ofwel de app verwijderen indien ze onnodig is, anders eventueel de instellingen van de app aanpassen zoals data saving als die er is of synchronisatie manueel uitvoeren.

Sommigen laten zich snel vangen door bijvoorbeeld automatisch alle foto's die ze maken automatisch te uploaden naar een cloudserver, ook via mobiele data. In dit geval best de optie kiezen om dit enkel automatisch te laten gebeuren als er WiFi-verbinding is.

Ook zeer hard oppassen met videostreaming zoals Netflix en vooral YouTube (video's in hoge kwaliteit). Kijk je UHD video's, dan is het voor een uur al MEER dan 7 GB. Zelfs 1080p is zo een 1,5 GB voor een uur aan gestreamde video (zonder hevige compressie of dergelijke). En zelfs HQ-audio streamen kan je 100 MB per uur kosten. Zelfs een simpel-lijkende app als Facebook kan bij sommigen tot zelfs enkele GB per maand gaan. Video autoplay-functie in apps waar dit gaat uitzetten kan ook helpen.

Misschien dat je via de MyProximus-app/website ook je verbruik kan zien (heb nog geen bruikbaar nummer van Proximus, maar het lijkt me van wel aangezien het er voor internet bv. staat). Ben er ook vrij zeker van dat je ook hier je belminuten en resterende SMS-en kan raadplegen.

Reageer