Microsoft Lumia 950XL

  • 14 December 2015
  • 28 reacties
  • 1591 Bekeken

Reputatie 2
Ze moeten bij Microsoft gelezen hebben hoe enthousiast ik ben over Windows 10 mobile,
want vandaag vond ik deze beauty op mijn bureau.


28 reacties

Reputatie 2
Een uitpakvideo https://www.facebook.com/kodel/videos/vb.550298625/10154418701098626/?type=2&theater
Reputatie 7
Badge +6
En er nu nog voor zorgen dat alle Proximus apps en de swipe box ook prima werken op Windows Phone. Please, pretty please?
Reputatie 2
Proximus TV en Myproximus heb ik al getest, die werken!
Reputatie 7
Badge +6
De Proximus TV app heeft wel nog niet alle functies die de android/apple apps wel hebben toch?
Ik ben ook een WP fan en vind dat WP soms wat stiefmoederlijk behandeld wordt.
In elk geval: veel gebruiksplezier.
Inderdaad Marleen zoals we op dit forum al dikwijls opgemerkt hebben komt WP altijd op de laatste plaats en daarom heb ik naast de WP ook een Android, daar wordt wel alles veel vlugger aangepast. Maar ja blijkbaar helpt het niet veel dat we dit blijven herhalen, eens benieuwd wanneer die app even goed zal werken als bij android het geval is?
Reputatie 7
Badge +6
De aanhouder wint (hopelijk).:8
Badge +1
Heb een maat die deze gsm heeft en is er heel tevreden over
Reputatie 2
Tip: probeer niet om zelf je SIM kaart bij te knippen tot een Nano SIM. Met mijn Galaxy Alpha ging dat probleemloos, maar in deze GSM zit een veertje wat je SIM kaart er weer uit duwt en als je niet 100% precies geknipt hebt dan werkt het veertje niet en blijft je SIM kaart in de sleuf vastzitten. #ervaringsdeskundige
Reputatie 2
Wel een prachtig scherm: zeer scherp en kleurecht.
Reputatie 7
Badge +6
Vraagje: Zal ie te krijgen zijn bij Proximus? Nu ja, te kopen, natuurlijk. 🆒
Reputatie 2
Vraagje: Zal ie te krijgen zijn bij Proximus? Nu ja, te kopen, natuurlijk. 🆒
Straks even in een Proximus Center langs geweest (ja, voor een nieuwe Nano sim...) en de verkoper vertelde dat ze alleen de gewone 950, niet de xl gaan verkopen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben voorlopig nog best tevreden met mijn Lumia 1020 en hoop nog dat er een upgrade naar Windows 10 mobile zal komen daarvoor.
Ik dacht al Marleen gaat weer zotte kosten doen, maar nee dus 😉
Reputatie 2
Ik ben voorlopig nog best tevreden met mijn Lumia 1020 en hoop nog dat er een upgrade naar Windows 10 mobile zal komen daarvoor.
Hij werkt op Windows 10 mobile (zie mijn blogpost in de topic start), maar je moet wel registreren bij het Windows Insider programma.
Reputatie 2
Ik heb de camera van de Lumia 950XL (20Mpx) vergeleken met die van de Lumia 1020 (41Mpx). De JPG bestanden van de nieuwe 950XL zijn duidelijk krachtiger en geven een veel betere kleurweergave.

Reputatie 2
Wanneer je de RAW bestanden van de Lumia 1020 bekijkt en corrigeert voor kleur en contrast, zie je dat er meer informatie in het beeld van de 1020 zit. De camera is dus technisch beter, maar je moet er wel aan werken.

Reputatie 2
De Lumia 950XL past een superslim alghortime toe. Hij neemt 2 foto's: 1 met lage gevoeligheid en 1 met hoge gevoeligheid. De hoge gevoeligheid geeft meer ruis, maar minder bewegingsonscherpte. Dus combineert hij de 2 foto's in 1 beeld en gebruikt de lage gevoeligheid voor statische delen en de hoge gevoeligheid voor bewegende delen. Dat dit niet altijd goed loopt zie je hieronder: de mensen op de achtergrond werden niet als beweging herkend, waardoor ze onscherper zijn dan met de 1020.

Reputatie 2
De resolutie van de onvolprezen 1020 is nog altijd een stuk hoger dan die van de 950XL. De 90XL geeft weliswaar beelden met quasi geen ruis, maar in het "b"logo op de 100% uitsnede hieronder zie je dat de 1020 meer detail laat zien. Het moet gezegd dat de beelden van de 950XL wel een stuk beter ogen dan die van de 1020. De beeldbewerking en ruisonderdrukking zijn de beste die ik al gezien heb. (de pixels van de 950xl hieronder zijn uitvergroot om bij de 1:1 weergave van de 1020 te passen)

't is natuurlijk nog altijd ongeveer 700€ maar ja 't hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt, zoals altijd!

Marleen, misschien toch eens overwegen om een Lumia 950XL aan te kopen ;-))
Reputatie 7
Badge +6
Ik beleef al genoeg plezier aan het 'spelen' met mijn foto's op de 1020. Een foto nemen en daarna nog kunnen inzoomen, verbeteren, talloze mogelijkheden.
Mijn avatar is zo het resultaat van één van die experimentjes.
Ik heb die 1020 trouwens gekocht in een Proximus center, was een 'impulse buy' en nooit spijt van gehad.
Nu de echte sterkte van de 950 XL zal wel in de W10 mobile zitten.
Wordt zeker vervolgd.... 🆒
Reputatie 2
Correctie op vorig bericht: de product manager voor Microsoft devices laat me zonet weten dat de 950XL wel degelijk bij Proximus verkocht zal worden vanaf de 2e week van januari.
Hello Koen, indien jullie zoeken voor een tester/blogger voor the 950 normale versie, met het transitie en integratie in de Apple omgeving, zou ik het graag doen. Ik had Windows phone 3 jaren geleden geprobeerd and vondt het nice.
Ik ben ook een Msft 365 klant, met kalanderen uit iCloud, dat kan zeker een goeie test case zijn.
Laat maar mij weten, JF
Badge +1
Ik ben voorlopig nog best tevreden met mijn Lumia 1020 en hoop nog dat er een upgrade naar Windows 10 mobile zal komen daarvoor.
Hij werkt op Windows 10 mobile (zie mijn blogpost in de topic start), maar je moet wel registreren bij het Windows Insider programma.

Je kan het inderdaad via het insider programma hebben maar normaal komt die ook gewoon naar alle gebruikers maar er is nog niet aangekondigd wanneer dit zal zijn. Ik ben in ieder geval heel tevreden van Windows Mobile 10 op mijn Lumia 1520. Veel meer tevreden dan met Windows Phone 8 en 8.1
Reputatie 2
Hello Koen, indien jullie zoeken voor een tester/blogger voor the 950 normale versie, met het transitie en integratie in de Apple omgeving, zou ik het graag doen. Ik had Windows phone 3 jaren geleden geprobeerd and vondt het nice.
Ik ben ook een Msft 365 klant, met kalanderen uit iCloud, dat kan zeker een goeie test case zijn.
Laat maar mij weten, JF


Kan geregeld worden 🙂 Wanneer denk je klaar te zijn met testen Kodel?
Reputatie 2
@joke Ik zou hem nog graag houden tot volgende week woensdag. Stuur ik hem dan op naar Jean-Francois of bezorg ik hem aan jou?

Reageer