Beantwoord

Huawei P9 lite Vodafone locked

  • 17 November 2016
  • 12 reacties
  • 1457 Bekeken

Hoi allemaal,

Kortgeleden heb ik gebruik gemaakt van de promo met de Huawei P9 lite. Nu is mij opgevallen dat de software-updates op mijn smartphone sterk achterlopen met wat ik op internet zie. Na wat onderzoek, ben ik erachter dat het om een branded Vodafone toestel gaat.

Nu is dit op zich geen ramp, maar toestellen die branded zijn krijgen veelal veel later of soms zelfs nooit bepaalde software updates. Tevens staat bij de promo nergens vermeld dat het om branded (of locked) toestellen gaat.

Zijn er meer mensen die een branded toestel van Vodafone hebben? Je kunt hierachter komen door op instellingen te klikken en vervolgens helemaal onderaan op 'over de telefoon'. Daar staat het build nummer en dat ziet er bij mij zo uit: VNS-L31C02B123

VNS-L31 is het toestel C02 is Vodafone (C432 is Europa unbranded) en B123 is de versie van de software (die intussen al op B150 of hoger is bij unbranded toestellen). Onderaan staat provider informatie en daar staat bij mij ook Vodafone.

Ik ben benieuwd of Proximus alleen toestellen van Vodafone verkoopt (zonder dit te vermelden), of dat ik de enige ben.
icon

Beste antwoord door georges_063 12 June 2017, 16:13

Bekijk origineel

12 reacties

Officiële reactie van Proximus:

"Proximus is een Vodafone partner. Voor een groot deel van onze portfolio werken we samen met Vodafone en zullen onze toestellen de Globale Vodafone software releases volgen. Dat betekent niet dat dit een Vodafone branded toestel is. De variant die wij verkopen is een Proximus variant: de Proximus homepage is ingesteld, Proximus ringtones zijn beschikbaar en de MyProximus app is preinstalled. Er zijn geen Vodafone links of apps aanwezig. De versie info zou “Vodafone BE” moeten weergeven (dus Proximus).

Er zijn 2 software versies die in onze markt verkocht worden: de Proximus en de generieke.
In dit geval bij P9 lite: Beiden volgen hun eigen software nummering en de Vodafone B123 t.o.v. de generieke B150 betekent niet dat de B132 achterloopt op de B150. Er is geen correlatie tussen de versie nummers; ze volgen elk hun eigen upgrade path."
Reputatie 3
Badge +1
Hoe komt het dan dat nougat update(android 7)al is vrijgegeven voor de Europese toestellen van Huawei P9 lite en niet voor de Vodafone toestellen van Proximus.Vodafone updates lopen dan blijkbaar toch achter.Graag berichtje retour aub.
Ze lopen op dit moment zeker achter, maar het ligt eraan met welke update ze komen wanneer ze Nougat beschikbaar maken. Het kan zijn dat ze een aantal tussentijdse updates meenemen in hun eigen release. Het ligt alleen niet enkel aan Proximus/ Vodafone; er is blijkbaar wat vertraging opgelopen bij het updaten en ik heb ergens gelezen (bron ontbreekt) dat het tot juni kan duren voordat iedereen Nougat heeft.
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt Thijs.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Georges,

Proximus heeft geen invloed op de releases van de updates van zijn smartphones, daarvoor zijn we afhankelijk van de leverancier van de software.
Meer info vind je op volgende websites (wel Engels):
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/android-m-release-date-when-can-i-get-it--1297182
en
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Marshmallow


Mvg, Cindy
Reputatie 3
Badge +1
Beste Thijsth,Cindy,
Bedankt voor jullie reacties,maar het is mij nu nog niet duidelijk wanneer ik de nougat update kan verwachten en van wie dit nu uiteindelijk moet komen (proximus,Vodafone of de fabrikant).De update is blijkbaar toch niet uitgesteld tot juni want de "Europese versie" heeft hem al van einde maart.Als ik zeker weet dat Proximus,Vodafone eerst nog eigen releases verwerkt voor ze de update vrijgeven,weet ik dat ik in de toekomst wat meer geduld moet hebben maar dat hij er zeker zal komen.(geduld is een mooie gave)
Groetjes.
Toch even melden dat ik vandaag de update VNS-L32C02B329 (lees: Android 7.0 met EMUI 5.0) zie als een snelle update van maar liefst 2,19 GB. Hoera!
Reputatie 3
Badge +1
Goed nieuws.Blijkbaar is uitrol voor Vodafone dan toch begonnen.
Reputatie 5
Badge +3
Fijn om te lezen dat je hem gisteren ontvangen hebt op je toestel, kunnen we alvast nog iets voor je doen? Groetjes, Nicky
Nog steeds geen update hier. Sowieso heeft mijn telefoon sinds vorig jaar september geen updates ontvangen.
en voor de P 9 want ik hem nog steed sniet gehand gebeld naar huawei en vertonden het niet ze waren verwordend dat ik hem nog niet op mijn toestel staat daarmee vraag ik je waneer hij komt groetjes
danny severyns
Als er dan toch geen oplossing komt voor een p9 via Proximus vadafone simpel dan stap ik ook over maar dan wel met alles ze doen er niks aan om mensen te helpen en zal ik wel mijn toestel kunnen updaten gsm van 500 euro die niet meegaat met de tijd zo blijf je kopen . Uit ik voel me gewoon bedrogen zal wel overstappen ze hebben zelfs geen hulplijn daar voor echt schande

Reageer