Defecte smartphone

  • 10 August 2017
  • 5 reacties
  • 2877 Bekeken

Op 14/7/2017 hebben wij in Proximus verkooppunt te Aalst een nieuwe smartphone aangekocht (combinatie abonnement 24m + smartphone). Om toch enige bescherming voor deze smartphone te hebben ook een bijpassend hoesje aangeschaft in dit verkooppunt. In de eerste dagen viel ons al op dat we uiterst voorzichtig moesten zijn, want door gladde oppervlak gleed die makkelijk uit je handen. En ja, op dinsdag 18/7 valt toestel op de grond, en volgens de Wet van Murphy gaat het hoesje open en valt deze met de schermkant op de grond. Resultaat gebroken glas, maar voor de rest werkte alles nog perfect .
Ik bel nog zelfde dag naar contact 0800 22 800. Een lieve dame vertelt met dat dit binnen de garantie valt maar dat ik het toestel moet binnenleveren bij het betrokken verkooppunt. Op vakantie zijnde en te ver van Aalst heb ik dus gewacht tot einde verlof om dit te doen.
Afgelopen weekend viel het scherm echter ook uit. We horen binnenkomende berichten of telefoonsignaal maar kunnen voor de res tniks doen. Gisteren hebben wij ons aangeboden in verkooppunt in Aalst. Eerste reactie van verkoper (extreme onbeleefd!!):" ge kunt hier niks komen doen, ge moet deze zelf laten herstellen, gaat u enorm veel geld kosten, etc..." Er werd ons geen enkel andere mogelijke oplossing voorgesteld, zelfs niet aankoop ander toestel (vanuit commercieel standpunt toch niet erg verstandig). Wij dus verbouwereerd terug naar buiten... Ik heb dan terug contact opgenomen met 0800 nummer. Nu vertelde deze nog ander verhaal: dat ik toestel ZELF (!!) moest opsturen naar een of andere hersteldienst (naam ben ik ondertussen al vergeten...) en de kosten zelf moest betalen.
Ik heb nu eens rondgekeken bij jullie FAQ en daar staat wat te doen bij defecte of kapotte GSM (tekst hier onderaan overgenomen).
En hierbij dan mijn opmerkingen:
- waarom 3 verschillende antwoorden op zelfde vraag (wat te doen met defect/kapot toestel)
- enkel 1e antwoord komt in de buurt van onderstaande tekst (verkooppunt in de buurt waar in telefoongesprek duidelijk gezegd werd 'enkel waar gekocht')
- Verzekering is mijn nooit aangeboden geweest
- garantie; geen enkele notie van garantie gezien of gekregen
- waarom is verkoper niet op de hoogte van de te volgen procedure (zelfs moest het niet onder garantievoorwaarden vallen). Er moest zelfs een vervangtoestel aangeboden worden!!
- moest ik de hoogte geweest zijn dat bv gebroken glas niet onder garantie valt, dan zou ik dit wel in één of andere herstelwinkel laten vervangen hebben.

Tekst op FAQ:

Is de gsm of tablet die u kocht of kreeg bij ons defect of kapot? Als het toestel nog binnen de garantie valt, wordt het gratis hersteld of vervangen.
1.Hebt u een verzekering voor uw toestel? ◦Indien u de Smartphone Omnium-optie hebt, dien dan uw schadeclaim in via onze klantendienst of online.
◦Indien u een Lifeline-verzekering hebt, dien dan uw schadeclaim in op lifeline.be.
◦Indien u geen verzekering hebt, ga dan naar stap 2.

2.Breng uw gsm of tablet (zonder simkaart, maar met batterij en lader) naar een verkooppunt in uw buurt en vraag advies aan een verkoper.
3.De verkoper zal een herstellingsaanvraag indienen en het toestel naar ons repair center sturen. Ondertussen kunt u gratis beschikken over een vervangtoestel.
Vergeet niet om de beveiligingsopties van uw defecte toestel te deactiveren alvorens het af te geven, bv. Find My Mobile (Samsung) of Find My iPhone (Apple).
4.Als het toestel onder de garantievoorwaarden valt, zullen we het gratis herstellen of vervangen. Uw kasticket of aankoopfactuur geldt als garantiebewijs.
Als het toestel niet meer onder de garantie valt, zijn er verschillende scenario’s mogelijk: ◦U wilt het defecte toestel toch laten herstellen. U ontvangt dan een e-mail om de herstelling online te betalen.
◦U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het terug afhalen in het verkooppunt. Opgelet, u dient dan wel de onderzoek- en servicekosten te betalen. Dit is minimum € 40.
◦U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het ook niet terug afhalen in het verkooppunt. U hoeft dan niets te betalen, maar u doet afstand van het toestel. Het toestel wordt dan eigendom van het repair center.

5.U ontvangt een sms’je of e-mail zodra uw toestel opnieuw beschikbaar is in het verkooppunt.
6.Ga naar het verkooppunt om uw gsm of tablet op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.

5 reacties

dit ook via "privé" bericht verstuurd maar reactie vanwege Proximus?????
Reputatie 7
Badge +6
dit ook via "privé" bericht verstuurd maar reactie vanwege Proximus?????
Dag Mieke,
Er is momenteel wat vertraging in de behandeling van de berichten, wegens de grote toevloed. Ik vraag je om nog wat geduld te oefenen.
Groetjes,
Wim
Druk druk druk... Geduld is een goede deugd hé ?
Na bijna een week nog steeds geen reactie. Ondertussen ook wel niet bereikbaar ( vervang GSM?). Veel beloftes....
Mieke , Proximus werkt tesamen met dit bedrijf https://www.drmobile.eu/nl , zeer betrouwbaar en in 1 week toestel terug . reeds 2X een toestel opgestuurd en correct afgehandeld .

Reageer