Beantwoord

Android Nougat voor P9


ik heb me een huawei p9 gekocht een paar maanden geleden , en ondanks dat het een los toestel is is hij toch vodaphone branded, wat ik niet snap en eerlijk gezegd ook niet fijn vind ( welk is het nut anders van een los toestel te kopen ) , mijn smartphone werkt nog altijd op android 6 terwijl 7 al meerdre maanden uitgebracht is , via telefoon kunnen ze me niks vertellen wanneer ik eindelijk die update ga krijgen, zelfs bij de klantendienst van huawei waren ze verwondert dat ik die update nog niet heb ( zonder update heb ik een verouderd toestel gekocht en dat was niet de bedoeling ) , dus stel ik de vraag effe hier , wanneer kan ik nu eindelijk mn toestel bijwerken ?
icon

Beste antwoord door WouterM 20 June 2017, 14:52

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Halo Masrohn!

Kan u ons even via een privébericht aanspreken aub?

Dan lossen we samen met u het betrokken probleem zo snel mogelijk op.

Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Verstuur" te klikken (= verzenden).

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.

Groetjes,

Wouter
Hallo WouterM
dank je voor deze reactie , ik heb gisteren een priveberichtje gestuurd ( hopelijk heb ik alles juist gedaan) en wacht nu op antwoord en hopelijk ook een oplossing
mvg
Dag Masrohn,

Heeft het Proximus-team jou kunnen helpen hiermee? Ik heb mijn P9 afgelopen november gekocht, en ook ik heb nog steeds geen update ontvangen.

Mvg,
nibi
Hallo nibi79
ik ben nog niet geholpen maar heb wel al een reactie gehad via privebericht , en daar heb ik vandaag op gereageerd ( ik zit niet elke dag meer forums op te zoeken ) ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem en voor zover ik totnogtoe weet is mn enige optie unbranden , maar dan ben ik mn garantie kwijt ( om maar te zwijgen van het feit dat dergelijks altijd kan foutlopen) en dat zie ik niet zitten ( hoewel ik mn unbrandcode wel al heb )
Het probleem zit bij vodaphone , proximus maakt gebruik van hun netwerk en vodaphone wil alles tot in het oneindige testen , mn vorige was een galaxy s5 en die was t-mobile branded ook al was het een los toestel en daar heb ik in de tweede helft van vorig jaar android 6 op gekregen terwijl vodaphone dat zelfs nu nog altijd niet vrijgeeft wegens hun "testen" , ik heb op mijn toestel geen enkele app van vodaphone ( wil ik ook niet ) en eerlijk gezegd snap ik niet waarom een netwerk een finale goedkeuring moet hebben voor de update van de smartphone , steek je er een ander kaartje in dan moet het evengoed werken ( wat het ook doet want momenteel zit eer een kaartje van orange in mn P9 )
dusja ik ben bij proximus omdat dat normaal het beste netwerk met de primeurs is , maar zoals ze nu bezig zijn ( et alle respect voorde medewerkers van proximus want ze moeten ook maar werken met een systeem wat hun voorgeschoteld wordt ) is het in zijn geheel niet zeker dat ik daar blijf
via deze is zo een beetje mn laatste poging die ik doe , de klantendienst heb ik al telefonisch gedaan ook die van huawei en tegen huawei heb ik al gezegd nooit nog een smartphone van dat merk te kopen ( die kerel kwam af met een hoop onzin vandaar )
ik heb nog altijd geen oplossing aangeboden gekregen voor mn probleem , afgelopen week heb ik een kennis gezien die de p8 lite heeft en de laatste update die zij heeft is een beveiligingsupdate van Juni 2017 en dat terwijl mijn P9 nog altijd bij de versie zit van MEI 2016 , het verchil is dat zei bij telenet is , eindconclusie............
Als ik geen oplossing krijg is het sowieso een provider wissel , ik hoop in de komende dagen nog een antwoord te krijgen
Ikzelf heb naar aanleiding van jouw forumpost ook een bericht gestuurd naar het Proximusteam, ondertussen twee weken geleden. Tot op heden nog geen antwoord, en nog geen update doorgekregen. Ondertussen zou deze update ten laatste drie maanden geleden uitgerold moeten zijn.
klopt wat je zegt , en ten laatste eind juni zou de uitrol volledig moeten gebeurd zijn , maar niks dus , ook geen reactie meer van proximus , mijn smartphone is dus vodaphone branded ondanks dat ik een los toestel gekocht heb, en dat vind ik niet kunnen evenmin vind ik het kunnen dat er totaal geen reactie komt , ik heb een poging gedaan om de officiele versie die op huawei website staat op mn gsm te zetten , volgens de aangeweze methode met als gevolg dat ik nu c900b182 heb , die C900 komt eropneer dat ik zogezegd een crossed versie heb waardoor ik nu volledig afgesloten ben voor updates , ik had eerst mn phone moeten unbranden ( terwijl ik met een los toestel ziten dat dan niet zou moeten ) voor ik die versie erop zette , maar unbranden betekent einde garantie ( belachelijk gewoon ) , dus ondertussen voor mn gsm een andere provider en in de loop van volgende week ga ik mn phone unbranden en er de west europese vrije versie opzetten teneinde eindelijk updates te krijgen , en dat simpelweg omdat ik geen andere keuze heb , dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik vind het een schande !!!!!!!
hier ook 't zelfde: officiele unrooted versie P9, en al sinds verleden jaar (september?) geen updates.
Huawei zegt via de chat niets te kunnen doen.
worthless.
buiten het feit dat Huawei sowieso niet de snelste is op dat vlak , ligt de fout inderdaad niet bij hun wimw99999 , want de juiste versie is allang uit , binnenkort de Nokia 8 en dan hopen dat die zo snel mogelijk in belgie is en er geen enkele provider er een regeling mee heeft en dan weet ik wel welke mn volgende wordt , ik heb afgelopen de nokia 3 in mn handen gehad en dat is een eenvoudig snel toestel , dus verwacht ik van de 8 wat nokia altijd gedaan heeft ( enja ik ben een nokia fan 😉 )
De Nougat-update is al 5 maanden uit, en heb hem nog steeds niet doorgekregen... Vrienden die niet bij Proximus zitten, hebben hem al van maart. Privébericht sturen naar het Proximus-team (zoals hierboven aangehaald) levert ook niets op. Ik krijg zelfs geen antwoord terug.

Reageer