Series nemen niet op

  • 18 February 2017
  • 60 reacties
  • 936 Bekeken

Sëdert een vijftal weken hb ik problemen met opname series. Bij de planning staan ze er tussen, conflicten zijn er niet. Desndanks nemen ze niet op soms wel, soms niet. Ik heb digibox reeds meerdere keren herstart. De series (thuis en home and away) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Enkele dagen beter, daarna weer niets meer.
Gek wordt ik er van! Ik snap dat dit wel eenmaal kan gebeuren, maar toch niet om de haverklap. Ik mis de helft van mijn serie, maar moet wel betalen!!

60 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Greet, ik heb een aanpassing uitgevoerd en een 'clean' gedaan van deze 2 series. Kan je deze opnieuw inplannen? Dit zou het problemen moeten verhelpen. Als je opnames hebt die je gemist hebt, laat me even weten welke zodat ik deze voor je kan herstellen. Mijn excuses voor de hinder. Houd rekening mee met volgende tip:

Tip! Probeer zo weinig mogelijk je huidige planning te wijzigen. Gebruik de optie 'heel de serie verwijderen' bij je planning niet. Probeer je opnames individueel te verwijderen of zelfs te laten staan. Alle netwerkopnames worden na 60 dagen automatisch verwijderd. Van opslagcapaciteit moet je niet meteen wakker liggen. Mijn excuses voor de hinder. Onze TV Ingenieurs werken aan een oplossing welke spoedig zal volgen.
hier sinds begin december ook zelfde probleem. blijft zich voordoen. Iedere dag minstens wel 1 opname die niet gebeurt. gelukkig dat de meeste zenders via hun site nog series aanbieden maar de recorderfunctie van proximustv is momenteel niet zo veel waard. (zeker al meer dan 30 telefoons naar klantendienst)
momenteel kan er niets worden aan gedaan en momenteel is er nog geen informatie over een eventuele update namelijk wanneer het probleem verholpen is.
momenteel dus bijna 3 maand ...

btw de cleans die jullie uitvoeren helpen NIETS dus waarom doen jullie deze nog steeds. Bij ik werden na klagen via twitter plots gewoon al mijn serie-opnames gewist waardoor ik al mijn programma's individueel terug moest gaan opzoeken om op te nemen...
Reputatie 6
Badge +3
Dag Ben

Kan je ons laten weten welke opnames niet lukken (dag, uur zender, programmanaam) dan kijken we wat er misgaat en kunnen de opnames terug plaatsen.
Via privébericht https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Mvg,

OdB
dit doe ik al bijna wekelijks aan de telefoon, de ene lukt, de andere lukt niet.
nu heb ik opnieuw gebeld ze zullen kijken wat ze kunnen doen.
kijken wat er misgaat is toch wel raar aangezien ik absoluut niet de enige klant ben. (regio zuid west vlaanderen) heeft bijna iedereen die ik ken met proximus tv er last van.
is er al iets bekend wanneer we terug normaal zouden kunnen opnemen?
Reputatie 6
Badge +3
We werken aan een definitieve oplossing.
Hier ben 8k opnieuw...
Dacht dat mijn series nu zouden opnemen....NOPPES DUS!!!
Geen thuis opgenomen, ook home and away niet!
Ik zie dat julli aan een oplossing werken....voor wanneer zou dit zijn?
Ik moet ook wel werken en wil dus graag mijn opnamen op ander moment zien.
wanneer zou deze zijn?
er werd mij al sinds begin december beloofd dat er een update zou zijn begin januari en dat het probleem verholpen zou zijn...
de dertig keer dat ik gebeld heb werd er mij telkens ook dit zinnetje verteld. Geef mij een datum en dan kan ik mss wat gerustgesteld worden
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb jammer genoeg zelf nog geen datum meegekregen.
ik hoor spreken van enkele weken, enkele maanden...
dan vrees ik toch wel voor veel klanten ...
Kan voor mij de serie opname vefwijderd worden? Dan programmeer ik elke opname handmatig!
Misschien dat dit wel lukt voorlopig?
Reputatie 6
Badge +3
Ik kan ze voor jou verwijderen en ook opnieuw toevoegen, over welke opname gaat het?
Ik zou home and away en thuis verwijderd willen zien. Als ik ze handmatig programmeer, is dan het probleem opgelost? Ik zou dan wachten om ze als serie op te nemen tot er een oplossing komt!
Bij ons is Familie serie geprogrammeerd maar neemt niet meer op. Graag oplossing of beter bellen?

Enkele opname lukt ook niet.
Sorry Greet maar ik vrees ervoor. Zelf al getest en dit is ook niet feilloos dus ik vrees dat eigenlijk geen perfecte oplossing is. Het kan ook zijn dat je de opnames klaar ziet staan maar achteraf merkt dat deze niet opgenomen zijn. Het beste dat je kan doen is hopen en iedere dag controleren of telkens wanneer het programma start kijken of dit in je 'pvr' komt, indien niet dan kan je je opname wissen en opnieuw proberen.
Reputatie 6
Badge +3
Ik zie thuis en h&a niet geprogrammeerd staan?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Frederik,

Kan je ons je lijnnr of klantennr bezorgen? Dan kijk ik het even na.
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Mvg,

OdB
bij ons staat house md geprogrameerd maar wordt al 2 weken niet opgenomen.
ik probeer deze te wissen, dit lukt echter niet. op afstand kunnen ze deze ook niet wissen.
ik zou deze wel graag wissen en opnieuw programmeren maar hoe doe ik dat?
want als ik:
in tvgids naar house md ga en op ok duw kom ik in het keuzescherm terecht en zie ik:
opname annuleren
serieopname annuleren
opnameopties
opnameopties van de serie
herinnering
zendercatalogus

als ik druk op opname annuleren of serieopname annuleren dan wordt er gevraagd of ik daar zeker van ben
als ik op bevestigen duw ...
blijft deze staan.
wat moet ik nu doen?
Gegevens zijn aangepast.
Reputatie 7
Badge +6
Hier klantennummer plaatsen?
Liefst via privébericht: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Mvg,
klantnummer doorsturen via de link dat jimmy O u geeft, zo stuur je dan een privéberichtje
Heb net mijn klantnummer doorgestuurd. Home and away staat wel degelijk in de planning. Eveneens thuis. Als jullie het niet zien staan, zal dat wel het probleem zijn zeker?? Bij mij genoteerd, en bij jullie niet zichtbaar.
Misschien dat je mij gratis een abonnement "herbekijken " kan geven tot probleem is opgelost. Dan kan ik tenminste verderzappen als t reclameblok er is tussen de twee delen van home and away!
Reputatie 7
Badge +4
Greet, het is mij niet helemaal duidelijk wat er nu juist aan de hand is bij jou, je ziet Home and away en thuis in de planning staan maar deze worden niet opgenomen volgens wat ik zie aan mijn kant, wil je dat ik de opnames toevoeg of wil je dat Home and away en thuis niet meer in je planning staan ?
Wat ik graag wil is dat deze twee opnames wel elke keer opgenomen worden. Ik ben niet altijd in de mogelijkheid om ze terug te herbekijken via programmatieblad.
Als je ze toevoegd, gaat het dan wel lukken?
Ik begrijp niet dat ze in de planning zichtbaar zijn, maar dat ze toch niet opnemen!
Graag oplössing...
Reputatie 7
Badge +4
Greet, ik heb de opnames van Thuis en Home and away terug toegevoegd en opnieuw ingepland, het zou dus nu in orde moeten zijn. Het beste is dat je de opnames niet wist wanneer je ze bekeken hebt en ze laat staan. Het systeem zal de opnames automatisch verwijderen na 60 dagen.
Ok! Hoop dat het daar mee opgelost is!

Reageer