Vraag

Zenders hernummeren niet

  • 18 October 2018
  • 11 reacties
  • 561 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Vandaag paar nieuwe HD zenders willen verplaatsen.
Doch kan zenders wel verplaatsen maar NIET vervangen.
Vb. zender 666 verplaatsen naar 10, doch 666 zet zich vóór 10 of nà 10.
Dit is toch niet de bedoeling...

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
MarcoPolo heeft u de decoder al eens opnieuw opgestart? Groeten Els
Reputatie 2
Badge
Opnieuw opgestart...is steeds het eerste wat ik doe bij problemen.
Reputatie 7
Badge +3
MarcoPolo kan u de cookies eens verwijderen via instellingen op de decoder? Groeten ELs
Reputatie 2
Badge
Sorry Els, maar die cookies vind ik niet via de instellingen.
Heb alles één voor één bekeken en zie nergens cookies staan.
Of zoek ik verkeerd, moet toch niet rechtstreeks op de decoder werken?
Reputatie 2
Badge
Cookies gevonden onder "privacy"...
verwijderd maar géén resultaat...
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn 2 verschillende lay outs in de menu en het is daar inderdaad afhankelijk van waar die cookies juist staan.

Voor het wijzigen van de zendervolgorde vind je hier de juiste uitleg :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html
Het is inderdaad zo dat je met de nieuwe menu de zenders vooruit of achteruit kan plaatsen en niet meer omwisselt van plaats met een andere zender.
Reputatie 2
Badge
dit vind ik maar niets...zie het nuttige er niet van in.
zoals nu, wens bij mij zender 8 (Eurosport SD) te wisselen met zender 661 (Eurosport HD). Sedert vandaag nieuw
Dan schuiven alle zenders vanaf zender 9... 1 plaats op...en heb ik dan Eurosport HD en Eurosport SD nà elkaar staan.
Of ik moet dan alle volgende zenders 1 opschuiven om terug mijn juiste voorkeur terug te krijgen...
Reputatie 7
Badge +4
Dan moet je Eurosport SD inderdaad naar achter verplaatsen. In dit geval moet je 2 acties doen om ze te wisselen. Het voordeel van het systeem is dat je zenders die nu achteraan staan vb ook naar voor gezet kunnen worden zonder dat zenders die vooraan staan naar achter springen wat vroeger wel het geval was. Enkel in het geval van dezelfde SD en HD zender wisselen met elkaar zoals jij nu wil doen zijn er inderdaad 2 acties nodig.
Dit is een zeer ongebruiksvriendelijk systeem. Net 2u geprobeerd om de zendernummering naar wens in te stellen, ik heb uiteindelijk de handdoek in de ring moeten gooien. Wanneer ik een zender naar bvb nr. 24 verplaats, schuift de zender die daar zat niet op. Resultaat, 2 zenders op post 24! Om deze dan terug vrij te maken moet ik ALLE zenders boven 24 omhoog schuiven en dan post 24 vrij laten. Na even zappen ziet hij daar dan terug 1 zender. Maak aub een systeem waar de nummer vast staan, als ik bvb zeg dat ik Discovery op 20 wil, dient dit zo te blijven. Het automatisch verschuiven is gekkenwerk!
Reputatie 7
Badge +1
Ik verplaats altijd de SD zender eerst naar de plaats van de HD zender. Nadien de HD zender naar de plaats waar de SD zender stond. Bevestigen en klaar. De rest blijft dan gewoon staan. Duurt wel lang maar goed, dat hebben we er voor over. Doe dit op 1 decoder, neemt dit automatisch op de 2 de over.
Ter info: heb je dit probleem ook nog nadat je de decoder even volledig stroomloos gezet hebt (via schakelaar achteraan of via zijn netstekker)

Reageer