Zender tijdelijk niet beschikbaar


Meermaals per avond valt de verbinding weg en krijg ik de melding zender tijdelijk niet beschikbaar.

Dit valt meestal voor wanneer iemand telefoneert tijdens het TV kijken.

Welke oplossing bestaat er voor dergelijk probleem

10 reacties

Hi,


Neem contact op met de technische dienst.
Dat probleem komt regelmatig voor. Dat als je opgebeld word de syncro slecht of kompleet wegvalt.

Mogelijke oorzaken :

de splitter
een slechte binnenbekabeling (stub)
slechte syncro

Je werkt waarschijnlijk met devolo's ipv vast kabelverbinding tussen modem en decoder, klopt dat ?

Elsa
als tv wegvalt als telefoon gaat zou ik eerder denken aan een splitterprobleem (adsl) of fout in de aansluiting (vdsl2)

mvg
Blijkbaar had ik deze regel niet gelezen ,dus vergeet het maar van die devolo's

voor meer info ivm correcte aansluiting zie op ricy's blog:

♦ omtrent deze splitter vind je meer op zijn blog ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Elsa

Beste Chris,


dit lijkt me inderdaad ook eerder een splitter-probleem.

Best neem je even contact met onze technische dienst op 0800/22800.


Mvg

Eva van Belgacom
Bedankt voor de info heb de splitter vervangen en het probleem is opgelost

dank aan allen
dank voor uw feedback

mvg
Geachte,

Het is wel vervelend dat er regelmatig een tijdelijke uitval is.

Ik werk namelijk een dag per week en s'avonds na 19:00 op mijn PC met Cisco PVN inlog.

Na iedere onderbreking moet ik het geheel weer inloggen en ben ik de gegevens kwijt; SAP, ACCESS & SharePoint bij mijn firma & zelfs mijn telefoonverbinding via CISO IP headset!!)

De klanten zijn dan zeer gelukkig en ik zeker!

Wat kan daaraan gedaan worden?

Bedankt voor uw begrip en ik hoop op een vlug antwoordje.

Groetjes

Monique Gijsbrecht

Werk je met een wifi verbinding tussen pc en modem bbox2 of met een vaste utp netwerkkabel?

Als je met wifi werkt kan het zijn ddat je wifikanaal soms gestoord wordt door naburige kanalen.

Dan zou ik proberen om eens van kanaal te veranderen, bvb naar kanaal 5 of kanaal 8, hoe het moet vind je op ricy's blog

door te surfen naar :http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange

of zoals ik het deel hieronder gekopieerd heb uit zijn blog:


Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken


Dit vind je ook op de BGC site HIER


• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer


° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER


Met het programma InSSIDER kan je kijken welk kanaal vrij is op je BBOX2-Wifi

groetjes, Elssa

Anders moet je eens proberen met een losse utp netwerkkabel je pc te verbinden met je modem en als het dan beter is ligt het zeker aan je wifi verbinding.

groetjes,

Elsa

Reageer