Beantwoord

Welke decoders worden nog ondersteund door Proximus?

  • 28 January 2018
  • 7 reacties
  • 2701 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik zie dat een een lustige handel bezig is op tweedehandssites, waar decoders en modems aangeboden worden. Ik weet echter niet of al die decoders wel nog ondersteund worden door Proximus. Daarom zou het handig zijn als op deze pagina ook erbij staat of het toestel nog ondersteund wordt of niet. https://www.proximus.be/nl/id_cr_ups/particulieren/producten/r-orphans/toestellen.html
icon

Beste antwoord door Martin 28 January 2018, 17:01

Bekijk origineel

7 reacties

Ter info @ forumlezers:
De laatste, 3 decoders in de lijst worden nog ondersteund, dus
V4 / V5 /V5-compact (en de toekomstige V6 â˜ș )
Reputatie 7
Badge +4
Zoals Martin zegt, de laatste 3,

Elma hoe ben je op die link gekomen? Is dat nog een oude link die je hebt? Als ik naar toestellen ga kom ik uit op deze link : https://www.proximus.be/nl/id_cr_for_your_tv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/toestellen-voor-tv/voor-je-tv.html
Reputatie 7
Badge +3
Via Google "proximus decoder" en dan kreeg ik deze link als 4de optie aangeboden. Martin geeft dezelfde link aan.
Toestellen – decoder, afstandsbediening, modem en ... - Proximus
https://www.proximus.be/nl/id_cr_ups/particulieren/producten/r.../toestellen.html
Proximus heeft verschillende types toestellen. Ontdek hoe een decoder, afstandsbediening, modem, telefoontoestel eruit ziet.

Ik zie dat hier de link niet werkt, maar via Google werkt ze wel nog.
Ik zocht dit op omdat ik zie dat er op www.tweedehands.be nog Tilgins en V3 worden aangeboden. Zou iemand van Proximus daar eens schoon schip kunnen maken? Het wemelt daar van de onfrisse aanbiedingen. Ik heb sommige verkopers al een mail gestuurd om hen te zeggen dat hu decoder niet meer ondersteund wordt. Ik heb ook al Bbox 2 en 3 gezien die te koop aangeboden worden. Dat kan toch niet? Die zijn toch eigendom van Proximus? Het zijn meestal Franstaligen die de verkoop doen. Dus misschien een tweetalige of Franstalige erop zetten om schoon schip te maken?
Er zit heel wat rommel tussen. Modems worden aangeboden als decoder en omgekeerd en praktisch niemand die de versie van de decoder erbij zet.
Persoonlijk vind ik dit niet erg en zelf positief, dat er nog een overzicht te vinden is van al de decoders die belgacom/proximus in zijn geschiedenis gehad heeft, maar zoals Elma aanhaalt zou er moeten bij vermeld staan dewelke er nog voor proximus TV kunnen gebruikt/in dienst gezet worden.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, Martin, daarom vraag ik ook om bij die decoders erbij te zetten, dat PX info geeft over het support geven of niet. Nu gaan potentiële verkopers van decoders hun decoder aanbieden op tweedehands en als een klant dan gaat zoeken op de site van Proximus, dan ziet hij die "verouderde niet meer ondersteunde" decoder er nog staan en koopt hij hem, maar kan hem niet meer gebruiken.
Als je zin hebt, Martin, dan kan je die decoders eens opzoeken en de verkopers waarschuwen dat ze brol verkopen; maar je moet het veelal in het Frans doen, want daar zitten de meeste decoders die verkocht worden en ook de Bbox die Proximus gratis aan de klant verhuurd, wordt er tegen grof geld verkocht, ipv ze terug binnen te brengen. 😡 Vandaar dat ik dit topic gestart ben.
Reputatie 7
Badge +1
Wat de V4 decoder betreft, dient vermeld te worden dat je sedert 1/02/18 geen Factory Reset meer mag doen, of je decoder wordt gedesactiveerd. en onbruikbaar gemaakt, zogezegd omdat de recentste interface hier niet meer op draait. Je krijgt dan een voorstel hem in te ruilen, in mijn geval tegen een V5 (mét HDD). Vermits het een gekochte V4 was, wacht ik nu af hoe het verder verloopt.
Dus, wie nog een V4 gebruikt, zéker géén Factory Reset meer doen !
Reputatie 5
Badge +1

Dus, wie nog een V4 gebruikt, zéker géén Factory Reset meer doen !
Alzo is dat, sinjoor - behalve Scarlet-klanten zoals ikzelve die dat nog ongegeneerd mogen doen. Overigens verhoop ik dat jij - als gewaardeerde steunpilaar van dit forum - een V5 gratis verruild mag krijgen 😎

Reageer