Wat is er aan de hand met BBC Three???


Reputatie 7
Badge +6
Hallo,


Heb ik iets gemist?


Hoewel de TV Gids er nog opkomt is de zender BBC Three hier sinds korte tijd niet meer te zien, wel CBBC 's ochtends en in de namiddag. Voor de rest zwart scherm.


Ik heb ergens gelezen dat de BBC de zender BBC Three alleen nog via zijn I-Player (binnen de UK) zou doorgeven, is dat nu al gebeurd? Werd dat ergens gemeld aan de Proximuskijkers dan en wat komt er in de plaats?


MVG


AANPASSING: er wordt soms wel uitgezonden, maar elke avond zijn er lange onderbrekingen in de uitzendingen, je weet nooit of je een programma gaat kunnen bekijken of niet: deze zender is dus totaal nutteloos geworden in een pakket van 5,95 €








28 reacties

Het enigste dat ik weet is dat het bij TN was vanaf juli.
Reputatie 7
Badge +6
Het is allicht iets tijdelijks, want Proximus had toch aangekondigd dat zij BBC Three en Four zouden blijven uitzenden.
Bij telenet zijn die zenders al enkele weken verdwenen ik weet niet juist hoe die overeenkomst bij proximus was.
Reputatie 7
Badge +6
Het wordt gekker en gekker: soms wordt er wel uitgezonden, ook 's avonds, dan weer niet, ook CBBC overdag nu. Probeer daar maar eens een touw aan vast te knopen.


Nu weer niet, dan weer wel: een kansspel: problemen met de BBC of moet ik daarvoor nu ook al de decoder herstarten, maar dat lijkt me toch niet logisch.
Marleen,ik zie hier bij mij geen problemen voor cbbc op dit moment.
Marleen, er zal weer een reset aan te pas komen zeker frons
Reputatie 6
Badge +2
BBC 3 zou inderdaad voortaan door het leven gaan als een online zender maar dat zou pas voor het einde van dit jaar zijn als dat zou doorgaan tenminste want het staat nog niet volledig vast dat dat zal doorgaan want BBC Trust moet dat wel nog goedkeuren en dat is nog niet zeker dat dat zal gebeuren.


Telenet heeft BBC 3 en BBC 4 uit hun aanbod geschrapt omdat zogezegd BBC First in de plaats gekomen is wat natuurlijk een drogreden is want het één heeft niks te maken met het andere.


Ik hoop dat Proximus niet de zelfde politiek voert als Telenet indien BBC First in het aanbod van Proximus zou komen.
Reputatie 7
Badge +6
Daarom dacht ik aanvankelijk dat ik iets gemist had en dat BBC Three plots 'online' gegaan was, maar nee dus. Proximus heeft ook aangekondigd dat zij Three en Four behouden, dus moet er een andere reden zijn voor het zwarte scherm op bepaalde momenten. Reboot lost ook niks op en technische dienst valt uit de lucht.


Mysterie, mysterie.frons
ha ha halach
gans Prox is een mysterie knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Alweer zwart scherm op BBC Three, al zeker sinds 21u tot 22u45. Komaan zeg. Iemand moet toch weten wat er aan de hand is???



Marleen, heb je die vraag al gesteld via PB aan de medewerkers, want zoals je weet doe je dit best omdat ze de meeste zaken en vragen via sociale media daar vlug opvolgen en het forum is meer voor zaken die niet direct door de medewerkers gesuportteerd wordt, je kan eventueel de link naar je bovenstaande post meegeven post meegeven : http://forum.proximus.be/comment/170655


Op het bevriend forum is dit net het zelfde daar komen ze zelf niet meer omdat de posts veel te lang worden om door te nemen, wat het probleem is bij alle forums
Reputatie 7
Badge +6
Zal ik doen, Elsa.
Het zou kunnen dat ook die 2 zenders bij jullie binnen afzienbare tijd verdwijnen als het cantract verlopen is.Ik dacht daar ook iets van gehoord te hebben dat je nog enkel die via sat kon ontvangen.
Reputatie 7
Badge +1
Die zitten bij Proximus wél in een boeket. BBC Four in Music & Culture, BBC Three in Entertainment. Gaan ze daar dan de prijs van verlagen?
Reputatie 7
Badge +6
Normaal gezien geef je een zender door of niet, maar ik zie een provider toch een zender niet enkel een gedeelte van de tijd doorgeven! Dat zou toch te zot zijn om los te lopen. Dat het aan mijn toestellen zou liggen lijkt ook onwaarschijnlijk, want waarom zwart beeld bij één zender en alleen op bepaalde tijdstippen, maar ja ...


Er moet iets anders aan de hand zijn en de technische dienst 'heeft een ticketje' opgemaakt, wat dat dan ook moge betekenen, o.a. om te zien of het niet aan de zender zelf ligt eventueel.


Als iemand nu nog iets doet met dat ticketje, vindt ie mss een verklaring voor het raadsel, maar ik ga mijn adem niet inhouden. verdrietig


PS: Hoera, net gezien, iemand op het franstalig forum heeft ongeveer hetzelfde probleem gemeld Nu ja hoera, ik bedoel: ik ben niet meer alleen en nu gaan ze het mss toch wel eens serieus bekijken. Zou het een regionaal probleem kunnen zijn?
Dikwijls nemen ze contact op met je als je het probleem via online web mail formulier opstuurt.
@Sinjoor, Proximus speelt geen 'hoger lager' spelletjes, ze mikken hoger duivel
Nee sinjoor dat denk ik ook niet,maar in het verleden is het ook al gebeurt bij enkele zenders.Ik heb ook al enkele malengezegd dat providers geen rekening hoeven te houden met hun klanten zolang zij zich maar houden aan de regels die hen opgelegd worden,dus vrij zijn om een zender te verwijderen of bij te plaatsen zolang die zender die verwijderd word maar geen nationale zender is van dat land waarvan de zender uitzend.
Reputatie 7
Badge +1
Vrees ik ook Ken en Elsa...en naïviteit is mjn totaal vreemd geworden...duivel. Enfin, naar BBC4 keek ik wel af en toe al eens naar. Daar zijn dikwijls interessante programma's op. Maar voorlopig staat die der nog op hé. Ik neem wel aan dat ze dat dan wel op voorhand per brief moeten aankondigen om je de kans te geven het boeket op te zeggen.
Reputatie 6
Badge +2
Niet alleen daarom maar ook om opnames van die desbetreffende zender zo rap mogelijk te bekijken of copies te maken op een DVD schijf want eens die zender uit het aanbod verdwenen is kunnen die opnames niet meer bekeken worden.
Soms wel, hangt er van af maar hoe of wie dit beslist of de vork in de steel steekt weet ik niet juist, ik dacht dat Sinjoor ook nog een tijd naar opnames kon kijken nadat ZDF en ARD verdwenen was.
Daarom ga ik binnenkort overscgakelen op tv-vlaanderen,en zal dan nog wel zien wat ik er nog bij neem.
Met een schotel kan je er vele op steken,weet je zelfs dat ik vroeger over een jaar of 15 zo een antenne die schuin omhoog stond als een paal die door een storm half omgewaaid was.Dit was om wolken foto's te ontvangen,nu is dit allemaal met satellieten.Maar toen bestond dat nog niet.En daar kon je wat opsteken jong.knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Proximus laat op de franstalige versie weten dat ze BBC 3 en 4 nog altijd doorgeven. Goed nieuws .... alleen ... ik zou er ook graag ongestoord naar kunnen kijken (in mijn geval naar 3) , maar mss is dat te veel gevraagd. :-(



Reageer