Waslijst aan problemen met Belgacom TV!

  • 11 May 2014
  • 0 reacties
  • 662 Bekeken


Belgacom en digitale tv, het is toch niet de beste combinatie heb ik zo de indruk. Sinds hun vernieuwde interface draait alles weer in de soep. Hieronder zal ik een oplijsting maken van de problemen die ik hebt.


Functionele problemen:

  • Alles is supertraag geworden. Ten opzichte van vroeger lijkt alles nu een eeuwigheid te duren.
  • De samenvattingen kloppen nooit. We zijn er recent achtergekomen dat hij altijd de samenvatting toont van een programma die gepland staat om opgenomen te worden, verwijder je die planning, dan wordt de samenvatting van het volgende programma genomen voor alle programma's die werden opgenomen. Dit is zeer vervelend en stoort mij nog het meest.
  • De decoder blokkeert om de zoveel tijd zodat enkel de decoder zonder spanning zetten helpt.
  • Je kan in de tv-gids niet zien als een opname in serie al gepland is op niet.
  • De aanduiding (bolletje) dat je een programma hebt geprogrammeerd duurt lang alvorens dit verschijnt op de tv-gids.
  • Na het doorspoelen in een opname werkt teletekst-ondertiteling af en toe niet meer.
  • Opnames verwijderen lukt niet altijd. Bij het verwijderen blijft de interface staan op de melding dat de opname wordt verwijderd maar er gebeurd verder niets. Wanneer je de opname dan opnieuw aanklikte om de bekijken, dan kreeg je de melding dat je die opname wou verwijderen en dat gaat hij wel weg uit de lijst.

Niet-functionele problemen:

  • Vroeger kon je gemakkelijk zien dat een opname nog een aantal dagen geldig was wanneer je door de lijst ging. Nu moet je dit per opname bekijken en dit is veel minder handig en zal je sneller iets vergeten te bekijken.
  • Bij de overgang naar de nieuwe update werd er geen rekening gehouden met kleinere tv's. De nieuwe interface is veel moeilijker leesbaar geworden dat vroeger omdat de tekst overal kleiner is.
  • Als je in de lijst van opnames op een bepaald programma staat, dan zou het handig zijn als bij de info de zender staat.

Het standaardantwoord zal wellicht zijn, voer een factoryreset uit. De laatste maand heb ik dit waarschijnlijk al wekelijks gedaan maar de problemen blijven.


We hebben hier 2 decoders, namelijk 2 V3 SA-modellen. Eentje hebben we gekocht, een tweede huren we. Is het niet mogelijk om het gehuurde model in te wisselen tegen een recenter model in de hoop dat dit wat sneller zal werken. Dat zou toch al zeker 1 probleem oplossen.


Graag een oplossing/feedback want tv kijken zou ontspannend moeten zijn maar dit is momenteel NIET altijd het geval!

0 reacties

Geen reactie

Reageer