wanneer HD??

ik vraag mij af wanneer ik HD zal kunnen kijken.

heb al een HD -decoder maar in mijn gemeente nog geen HD beschikbaar van Belgacom ( telenet wel )...........

waarom dezelfde prijs betalen voor HD wanneer ik geen HD heb

91 reacties

Hallo Geert,

Als je me via een privébericht je adres en/of vastelijnsnummer doorstuurt, kan ik kijken of er een datum van beschikbaarheid gekend is bij ons.

Met vriendelijke groeten,

Eva

heb lijn laten omschakelen via klantendienst, nog steeds geen HD beschikbaar wegens onvoldoende bandbreedte
Hallo Geert,

Wanner heb je de omschakeling gevraagd? In het geval je dit vandaag hebt gedaan, lijkt me dit normaal te zijn, zo snel gaat dit niet, de omschakeling vraagt aanpassingen aan onze en uw kant, dus komt hier steeds een technicus aan te pas. Vandaar dat men je steeds een afspraakdatum zal geven.
Aangezien ik niks terugvind in onze systemen van een aankomende omschakeling, contacteer je best nogmaals de klantendienst.

Eva

ik heb deze gisteren gevraagd aan de klantendienst.

de mevrouw deed direct het nodig en zei dat het vandaag in orde ging zijn en dit zonder bijkomende kosten

er is nooit gesproken geweest van een technicus noch afspraak.
Wel, dan denk ik dat er ergens een misverstand is geweest, deze omschakeling kan niet vanop afstand worden geregeld.
De omschakeling is wel gratis, dat klopt dan weer wel.

Eva

en nu?
Je kan best opnieuw contact opnemen met de klantendienst op het nummer 0800/22800.

Eva

blijkbaar zijn er 2 klantendiensten...........

klantendienst kan niks meer voor mij doen.

nieuwe Bbox wordt opgestuurd. gratis??

technische dienst doet controle vanop afstand en zal mij indien nodig contacteren......

nu vraag ik mij af waar ik mijn contactgegevns kan laten aanpassen?

Eva ,

Nu wordt het wel verwarrend met de bovenstaande posten, is de migratie naar VDSL2 nu totaal gratis

of moet je nog altijd 29€ betalen voor de [VDSL2 aansluitdoos + VDSL2 filter] ?

Elsa

mij is verteld gratis, dus..................

Greet,

Heeft Belgacom je zelf opgebeld om eventueel over te schakelen naar VDSL2 (HD) of heb je zelf contact opgenomen om over te schakelen naar VDSL2

want dit maakt het uit of het gratis is of niet, volgens de informatie die ik heb !

Elsa

ik heb gevraagd of er kosten aan verbonden werden of mijn abo geen wijzigen.

antwoord van klantendienst: alles gebeurd gratis geen wijziging van abo + nog eens bevestigd geweest door Eva van Belgacom

Dit is wel interessant om weten voor de forumlezers want normaal was het zo:

▬ Als je zelf contact opnam mat BGC

om de overstap (migratie) te maken naar VDSL2 moest je enkel betalen voor de VDSL2 filter als je kiest voor DIY pakket (gratis modem in bruikleen ingesloten)

Als de technieker moet komen 70 € er boven op dus 99€ in totaal.

▬ Als BGC zelf contact opnam met de vraag of je wilde overstappen was zelf de installatie door een technieker gratis.

Daarom mijn vraag aan Eva van Belgacom of dit nog altijd zo is

en eens duidelijkheid kan scheppen om alle verdere misverstanden te vermijden !

plots is het wel stil aan de kant van Belgacom.

mijn gsmnr wijzigen via e-services lukt blijkbaar ook niet

blijft stil

ik denk dat ze eerst antwoord moet krijgen van de bevoegde dienst vooraleer zelf de vingers te verbranden wink

zopas sms gekregen dat mijn klacht nr............ in behandeling wordt genomen surprise

ik weet niet dat ik ergens een klacht heb ingediend

hier via het forum en Eva die dit doorgeeft aan de bevoegde dienst en dan wordt er eventueel een klacht nr opgemaakt .

@ Eva van Belgacom,

kan je hieromtrent verduidelijking brengen om alle verdere misverstanden te vermijden :

▬ Als je zelf contact opneemt mat BGC

om de overstap (migratie) te maken naar VDSL2 moest je enkel betalen voor de VDSL2 filter als je kiest voor DIY pakket (gratis modem in bruikleen ingesloten)

Als de technieker moet komen 70 € er boven op dus 99€ in totaal.

▬ Als BGC zelf contact met je opneemt met de vraag of je evt wilt overstappen (migreren) dat de installatie dan zelfs door een technieker gratis uitgevoerd wordt

( dus geen 29€ voor VDSL2 filter en geen 70 € voor de tussenkomst van de technieker).

De vraag is dus of dit nog altijd zo is?

Mvg,

Elsa
Beste,

Door een promotie momenteel is een diy omschakeling naar VDSL2 gratis (ipv 50 euro).

Indien u dit door een technieker wil laten doen, dan kost dit 129 euro.

Eva

wat dient men te doen om de omschakeling te doen.......... gewoon de modem veranderen?

@ Eva,

Dus voor de DIY kit omschakeling naar VDSL2 is die 29 euro voor de vdsl2 filter tijdelijk (tijdens promotie periode) weggevallen dan

Maar als je het de technieker laat doen wordt het dan 129 € ipv 99 € (70 + 29 , zie PS, hieronder)

PS :

Sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis,i.p.v. 50 EUR actievatie kosten

dan later

vanaf 01 juni 12 moest men 29 euro voor VDSL2 splitter betalen als een technieker dit deed kwam daar 70 Euro bovenop (totaal 99€)

Beste Geert,

De modem moet een B-box2 of B-box3 zijn.
Deze huurt u gratis bij Belgacom.

Het kan zijn dat uw aansluitdoos (allereerste stekker) en een gedeelte van de binnenbekabeling aangepast moet worden.
Een installatiehandleiding is inbegrepen.
Deze vindt u ook online op http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/installation-modem-b-box-3.pdf
Zo krijgt u een idee.
Eva
Beste Elsa,

Een diy omschakeling naar VDSL2 kost 50 euro (vdsl2 filter inbegrepen). Momenteel is dit gratis door een promotie.
Een installatie door een technieker van Belgacom kost 129 euro.

Eva

ik vraag mij nu af of ze de DIY kit opgestuurd hebben of gewoon een andere modem?

Reageer