Vraag

Waarom zo weinig HD aanbod?

  • 1 September 2016
  • 6 reacties
  • 369 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Eens even op Google gekeken naar het HD aanbod van de concurrentie (Telenet) wist niet dat het verschil zo groot was, dan is het toch maar triestig gesteld bij PX

HD in basisaanbod bij Telenet

1. één HD
2. Canvas HD
3. Ketnet
4. VTM HD
5. 2BE HD
6. Vier HD
7. Vijf HD
8. NPO 1 HD
9. NPO 2 HD
10. NPO 3 HD
11. TF1 HD
12. La Une HD
13. La Deux HD
14. RTL-TVI HD
15. Club RTL HD
16. BBC One HD
17. BBC Two HD
18. Disney Channel Vlaanderen HD
19. National Geographics HD
20. Discovery Channel Vlaanderen HD
21. Fox HD
22. Nickeloden/Spike HD
23. Sundance HD
24. France 2 HD
25. Plattelands TV HD
26. Eurosport 1 HD BE
27. Eurosport 2 HD BE
28. Vitaya HD
29. France3 HD
30. France4 HD
31. France5 HD
32. FranceO HD
33. Kanaal Z HD
34. Ment TV HD
35. Studio 100 HD.


Toch wel een heel groot verschil, er is duidelijk werk aan de winkel. Op zich ben ik verder best tevreden over PX, maar moest TN hier ook beschikbaar zijn zou ik toch wel overstappen. Op een TV met een scherm van 149cm is het verschil met HD en SD heel erg goed te zien. Gelukkig heb ik Netflix waar bijna alles HD is, behalve oudere series.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Wist het wel dat verschil. Ook het zender aanbod FOX, Eurosport 2 die heb je ook niet bij PX. Het is echt te hopen dat PX mee gaat. Maar ben bang van niet. Op dit moment zit ORANGE met een interressante aanbieding bij groepsofferte.be. Maar als je TN niet kunt ontvangen kun je ook ORANGE niet ontvangen
Reputatie 6
Badge +2
Ook een aantal regionale zenders zoals Focus en WTV zijn bij Telenet in HD te zien, bij Proximus nog altijd uitsluitend in SD.
Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad een vaststaand feit dat TN in het standaardaanbod véél meer zenders in HD aanbiedt. Ik heb van TN enkel kabel nog van voor Px TV aanbood, en met een CI+-module kan ik in principe perfect volstaan om al die zenders te bekijken en zelfs ervan op te nemen en de pauzefunctie te gebruiken met een smart TV. Ik heb ook voorlopig nog een digicorder die ik nog hou omdat daar nog een hoop opstaat dat ik nog wil bekijken, maar om op te nemen doe ik alles nu met Px, behalve van zenders die Px niet in HD heeft, want daar neem ik van op via de CI+ van TN op een USB-stick. Maar als je geen kabel kunt krijgen, is dat natuurlijk uitgesloten...
Over bepaalde themazenders kan je tot in den treure discussiëren of die wel of niet in het aanbod moeten. Themazenders moeten toch meestal van reclame leven, dus die hebben zenders nodig om aan hun trekken te komen? zo duur kunnen die voor Px toch niet zijn. Ze zouden eerder geld moeten krijgen om die uit te zenden!
Reputatie 5
Badge +2
De cijfers spreken voor zich: 20 HD-zenders (9 NL, 11 FR).

HD in basisaanbod bij Proximus TV in Vlaanderen

1. één HD
2. Canvas HD
3. VTM HD
4. Q2 HD
5. Vier HD
6. Vijf HD
7. Plattelands TV HD
8. TLC HD
9. Food Network HD
10. La Une HD
11. La Deux HD
12. La Trois HD
13. RTL-TVI HD
14. Club RTL HD
15. Plug RTL HD
16. AB3 HD
17. TF1 HD
18. France 2 HD
19. Pure Vision HD
20. Bel RTL Vision HD

PS: In Wallonië en Brussel is Dobbit TV FR in HD ook beschikbaar in het basisaanbod (9 NL, 12 FR).
Droevig meer kan ik niet zeggen.
Zelf als je een boeket neemt verwacht je daar toch HD en geen SD

Volgens mij kan het PX netwerk het gewoon niet aan om al de zenders in HD uit te zenden en is dat de reden van het droevige aanbod op HD gebied.

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/tv-aanbod-35572
En tussen de lijst van wwilliamm en Tien toch 15 zenders meer in HD bij Telenet

Reageer