vtm stopt vanaf 1 /11/14 met teletekst

  • 20 October 2014
  • 8 reacties
  • 273 Bekeken

surf naar ► http://nieuws.vtm.be/entertainment/112906-vtm-stopt-vanaf-111-met-teletekst" target="_blank

8 reacties

VRT voorlopig nog niet, zij stellen vast dat er toch nog veel mensen gebruik van maken


Ter info:

Digitext is een opvolger van teletekst.

Het biedt dezelfde informatie, maar met een betere grafische interface.

Ook enkele interactieve toepassingen zoals chat-applicaties, games en zoekertjes enz...worden mogelijk
Badge
Dank je wel Elsa
Reputatie 6
Badge +2
Dat verbaast mij niet dat VTM die teletekst afschaft met uitzondering van pagina 888, ook de BBC heeft jaren geleden hun teletekst afgeschaft alleen de ondertitelingspagina 888 is nog het enige die er van overschiet.


Ook bij de VRT is er een lichte afbouw, zo wordt er geen informatie meer gegeven van TV programma's, onderwerpen van Ter Zake en Reyers Laat worden niet meer vermeld en met die besparingen die men bij de VRT doorvoert zou het nog kunnen gebeuren dat VRT Teletekst ook opgedoekt zal worden met uitzondering van pagina 888.


Ook bij de NPO is er een lichte afbouw zo worden er geen beursberichten meer gegeven op NOS Teletekt (binnenkort waarschijnlijk NPO Teletekst).


Die teletekst is niet meer van deze tijd en binnen 5 jaar zal geen enkele TV zender nog teletekst aanbieden, er is nu de digitale opvolger nl de digitekst, ik hoop dat Proximus eens werk van maakt om digitekst mogelijk te maken want bij Telenet is dat al beschikbaar.
Reputatie 6
Badge +1
De VRT heeft wel een uitgebreide Digitext, druk maar eens op de rode knop als je naar Eén of Canvas kijkt. Alleen wordt daar weinig ruchtbaarheid aangegeven.
Inderdaad en op het forum hier ook nog niet veel vernoemd geweest, de eerste keer was dacht ik hier ►forum.proximus.post


er zijn nog andere zenders op de decoder waar digitext beschikbaar is


Nickelodeon was ook één van de eerste, TVL, Rob-Tv enz...

Reputatie 7
Badge +1
Wat ik wél vaststel is dat bij het programmeren er soms nog geen inhoud vermeld wordt (bv. Koppen of Telefacts) maar na het opnemen staat er meestal wél inhoud bij Telenet; niet altijd bij Proximus (in de lijst van opgenomen programma's).
Stond ook al op het forum van telenet,maar persoonlijk vind ik het een slechte zaak.want er zijn meer mensen dan vtm denkt die er na kijken,al goed bestaat de dienst dan nog bij vrt.

Reageer