Vraag

Vraag over omschakeling Telenet naar Proximus

  • 25 September 2016
  • 15 reacties
  • 1557 Bekeken

  • Apprentice
  • 5 reacties
Beste,
hebben nu Telenet Internet, Digitale TV en vaste telefonie.
Wij beschikken over een 5 polige adapter waar de vaste telefoonlijn aanhangt. Onderaan in adapter is er 1 verbinding naar vaste telefoon.
Is deze adapter OK om Proximus te kunnen hebben? Bedoeling is om de modem naast deze adapter te hangen (stopcontact is ook aanwezig) .Of hebben we een 6 polige adapter nodig?

Bedankt voor de informatie.

15 reacties

Reputatie 6
Badge +3
De nodige adapters en ombouwstukken zitten in het installatiepakket voor de bbox3. Kijk eens hier: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3-b-box-2-enz-.html
Badge +4
Deze 5 polige stekker is trouwens niet aangesloten op de Proximus lijn/netwerk maar wel voor telefonie van telenet !
Van proximus zou er een andere grijze kabel het huis moeten binnenkomen waar de installatie moet op gedaan worden door een technieker van proximus, zeker voor de eerste keer als er een pack moet komen met digitale TV , internet en telefonie moet er een Technieker komen.

PS: Kijk ook even welke snelheid haalbaar is op uw adres (kies voor abo als Comfort, Maxi om te weten wat er te halen is)
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
ABO Comfort

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 89,7 Mb/s download - 5,64 Mb/s upload

Min: 63,2 Mb/s download - 5,8 Mb/s upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 89,7 Mb/s download - 5,64 Mb/s upload

Min: 63,2 Mb/s download - 5,8 Mb/s upload

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

Is dat OK?
Badge +4
Ja dat is de maximum , namelijk 100 Mbps profiel op uw adres.
Das OK ! 🙂
Vorige bewoners hadden Proximus, op dezelfde kabel is dan Telenet gekomen voor vaste telefonie


Deze 5 polige stekker is trouwens niet aangesloten op de Proximus lijn/netwerk maar wel voor telefonie van telenet !
Van proximus zou er een andere grijze kabel het huis moeten binnenkomen waar de installatie moet op gedaan worden door een technieker van proximus, zeker voor de eerste keer als er een pack moet komen met digitale TV , internet en telefonie moet er een Technieker komen.

PS: Kijk ook even welke snelheid haalbaar is op uw adres (kies voor abo als Comfort, Maxi om te weten wat er te halen is)
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
Badge +4
Dat kan gewoon Niet, want telenet gebruikt een andere kabel dan deze van proximus !
in mijn garage zijn er bijvoorbeeld van mij 2 van deze 5 polige adapters, ene van Telenet en ene van Proximus

(Als ik kan neem ik zelfs eens een foto) maar er moet sowieso voor de 1ste keer als je klant wordt bij proximus een technieker komen om nieuwe adapter te monteren met vdsl splitter enzo.


Links onder zie je de losgemaakte telefoonkabel van Telenet en een wit bakje van proximus
Maar technisch gezien moeten wij zonder probleem proximus kunnen binnenhalen?
Of gaan we nog draden moeten trekken? Er zijn nu 2 5 polige adapters in ons huis. Ik dacht persoonlijk dat we gewoon een split moesten zetten op een 5 polige adapter en we zijn vertrokken
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3-b-box-2-enz-.html
Reputatie 4
vijfpolige splitter met een adapter naar 6, kan je alleen gebruiken als dit de enige is, want als je een tweede hebt zal deze een stub vormen voor je VDSL signaal en dit kan alleen maar prpoblemen opleveren. Dan kan je beter een NTP2007 zetten, waar je dan wel kunt op aftakken om je tweede 5polige aansluitdoos te voeden.
zie voor wat technische uitleg hier: http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
Badge +4
Eigenlijk is het de taak van een PX Technieker om te kijken voor alles klaar te maken 😉
OK, als het technisch mogelijk is en geen meerkost is, dan is het OK.
Niet echt van plan om extra draden te trekken.
Maar als ik dat zo lees, moet dat mogelijk zijn.
Reputatie 4
Als je voor een DIY installatie gekozen hebt komt er niet noodzakelijk een technieker bij u thuis langs, is bij mij niet aan huis geweest, alleen moest hij problemen vaststellen zou dit kunnen wel noodzakelijk zijn om langs te komen.
Komt er, als ik dit zou doen, niet altijd iemand langs? (gratis installatie)
http://www.proximus.be/nl/id_cr_packmsub/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/pack-internet-digitale-tv-telefoon-gsm-comfort-maxi.html?rid=Pack_homepage
Probleem is dat als ze vaststellen dat het niet standaard zou zijn, je verplicht meer moet betalen omdat je het packket al hebt aangekocht. Je kan nog moeilijk terug...
Reputatie 6
Badge +3
Zolang de originele belgacom kabel maar niet afgeknipt is.
Dan is er normaal geen probleem.

Kabel is eigendom van proximus tot aan het aansluitpunt, als deze zou afgeknipt worden moet je betalen voor de herstelling.
Reputatie 4
Zolang de originele belgacom kabel maar niet afgeknipt is.
Dan is er normaal geen probleem.

Kabel is eigendom van proximus tot aan het aansluitpunt, als deze zou afgeknipt worden moet je betalen voor de herstelling.

Ook niet altijd het geval want bij mijn dochter heeft ook voor een DIY gekozen tot op het moment ze vaststelde dat die afgeknipt was, blijkbaar toen TN vroeger de aansluiting gedaan heeft in de kelder waar die toekomt en proximus heeft daarvoor de stoep moeten openbreken, waarvoor niks aangerekend werd.
Waarschijnlijk waren ze zo blij van iemand van TN te zien overstappen naar Proximus 🙂
Reputatie 7
Badge +3
TN heeft vroeger wel meer aansluitpunten doorgeknipt van het toenmalige Belgacom en ganse Twinboxen (ISDN aansluitpunt) van de muur afgerukt. Ze gebruikten dus wel degelijk de invoerkabel van PX/Bgc om hun signaal binnen te krijgen.

Reageer