Voetbal op tv kost 75 euro per maand

  • 12 June 2011
  • 17 reacties
  • 2899 Bekeken

  • Practitioner
  • 2518 reacties
Ter info: in een artikel van 'de stanaard' staat het volgend te lezen:

Voetbal op tv kost 75 euro per maand
Nieuw tv-contract zet kwaad bloed bij supporters
Het nieuwe voetbalcontract (55 miljoen euro) zorgt voor gejuich bij de clubs maar voor gejammer bij de supporters. Omdat het tv-contract verdeeld is tussen Telenet en Belgacom moeten fans die thuis naar het voetbal willen kijken in de praktijk twee decoders in huis halen. Elk weekend zendt Telenet immers drie (top)matchen uit en Belgacom de vijf andere wedstrijden. Test-Aankoop heeft becijferd dat dat de supporter maandelijks 75 euro zal kosten.

‘De tarieven zijn nog niet bekend, maar als we ons baseren op wat er nu aangerekend wordt en geen rekening houden met tijdelijke acties, komen we op zoiets uit', zegt Jorge Peeters van Test-Aankoop.

Telenet adverteert nochtans op de site dat hun Prime Sport je maar 14,95 euro per maand kost. ‘Klopt, maar wat ze niet vermelden is dat je ook een digicorder nodig hebt en het gewone maandelijkse tv-abonnement moet betalen. Voor dat eerste tel je maandelijks 8 euro neer, voor het abonnement zo'n 14 euro. Wie dus naast zijn Belgacom tv ook nog Telenet wil met voetbal, komt aan 37 euro extra per maand. De kosten voor Belgacom tv plus Jupiler League liggen iets hoger, zo'n 38 euro. Voor digitale tv betaal je er 18,50 euro en voor het voetbalabonnement 19,95 euro. Samen dus goed voor een ruime 75 euro. En dat is nu toch wel veel geld voor een modaal gezin.'


17 reacties

Reputatie 7
Badge +1
In een pack is digitale TV bij Belgacom gratis (die 18,50€ wordt terug afgetrokken op de factuur). Telefoon en internet moet je toch maar bij één provider nemen. De prijs voor het voetbalabonnement gaat Belgacom nog aanpassen trouwens. Dus te relativeren en nog af te wachten.

Bovendien, de meesten zullen al wel minstens één provider hebben met internet/TV + eventueel telefoon en GSM voor heel het gezin..Het gaat er tenslotte maar om wat het méér zal kosten om bij 2 providers TV te nemen met een voetbalabonnement. Voor Belgacomklanten is dat het kabelabonnement (analoog) + de decoder + het voetbalabonnement : ca. 37,35 €. Als Belgacom zijn voetbalprijzen verlaagt, wordt het allicht minder dan 35 € extra. Hoe dikwijls kun je daarmee naar een voetbalmatch gaan kijken ?

Maar ik ben akkoord dan die voetbalbobo's de voetbalminnende gezinnen behoorlijk op kosten jagen. Is dat omdat ze meer naar de stadiums zouden gaan ? Ik durf het effect te betwijfelen !

Ik verwacht dat een groot aantal gemiddelde voetballiefhebbers gewoon zal afhaken of gewoon bij zijn provider zal blijven..

Initiëel waren wij in het Vlaamse Gewest bijna allemaal Telenetkijkers toen Belgacom TV nog niet bestond en met telefoon en internet zaten we bij Belgacom. Toen begon Telenet met internet en telefoon, en snoepte een deel klanten af van Belgacom voor internet en telefoon. Later begon Belgacom ook met TV, en gingen er een aantal klanten weg bij Telenet. 't zal wel wat blijven weg en weer gaan zeker ? Ik zat altijd al bij Belgacom voor telefoon en internet, en bij Telenet voor analoge kabel. Ik ben dus maar een keer overgestapt voor TV, al ben ik het kabel abo nog blijven betalen zolangje maar één programma kon opnemen (PVR). Nu met nPVR is dat niet echt meer nodig en overweeg ik om Telenet op te zeggen, maar 't is nu juist weer voor een jaar betaald....of hou ik de optie via kabel toch best nog open ? ik zal er nog eens over slapen...
nogal een zinloos artikel als je het mij vraagt, waarom de rekening maken als het nog niet eens bekend is hoeveel belgacom voor z'n voetbal gaat vragen? en daarbij, als je enkel belgacom tv pakt kost het €33,35 (27.35 euro + 6 euro huur decoder)

en het klopt wat sinjoor schrijft, maar stel dat je alles al bij telenet hebt dan wil je natuurlijk niet alles dubbel veronderstel ik...

mvg
Ja nog eens het zoveelste bewijs dat men de brave burger op gelijk welk spoor kan zetten (of probeert te zetten) het hangt er alleen maar van af wie het schrijft!

Test-Aankoop wil gewoon eens uitpakken met die titel die nergens op slaagt, zoals we van hen gewoon zijn....

trouwens wil je het voetbal op Prime in HD kost het nog eens €5 extra

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Tja, als die gezinnen eens zouden optellen wat hun telefoon/GSM/smartphone/internet/TV + laptops en evtl. tabletcomputer hun jaarlijks aan aankoop/vervanging en verbruik kost, zouden ze steil achteroverslaan denk ik....;)

Die 75€ van Test Aankoop zullen daartegenover maar een prikje zijn denk ik.
de goedkoopste optie als je alle voetbal wil zien:
u neme enkel tv bij telenet, en dan een pack met tv bij belgacom

worst case scenario:
je pakt alles bij telenet en u neme enkel tv af bij belgacom

de exacte bedragen kan ik er nog niet opplakken omdat we de tarieven van belgacom voetbal nog niet kennen

mvg
worst case scenario is:

- tv bij tv vlaanderen

- internet bij telenet

- telefoon bij telenet

- voetbal bij telenet

- voetbal bij belgacom

- gsm bij Mobistar

DAN zou het pas duur zijn :)
Reputatie 6
Badge +1
Eigenlijk heeft de voetbalbond het niet goed aangepakt, om mensen nog meer op kosten te jagen hadden ze het beter zo gedaan, een deel voor Telenet, Belgacom, TV Vlaanderen en Mobistar TV. Misschien een idee voor de volgende keer?
Hallo allemaal,

Voorlopig is het nog even afwachten vooraleer onze tarieven bekend zijn. Belgacom zal tijdig het nodige communiceren.

Via onderstaande link vinden jullie de reeds beschikbare info en antwoorden op veel gestelde vragen.

http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=hbs_tv_foot_bgctv

Met vriendelijke groeten,

Eva
bedankt voor de link Eva, ik wacht geduldig op jullie nieuwe tarieven en zal dan uitrekenen hoeveel het werkelijk kost om alle voetbal te zien

mvg
"3. Is het juist dat ik geen enkele match van Standard meer op Belgacom TV zal kunnen volgen?"

Uiteraard moet Belgacom 'hun' standard aanhalen. Elke Belgacom klant maakt zich toch zorgen over Standard, die andere 15+ zijn niet zo belangrijk voor Belgacom.

Weet je Belgacom, in het vervolg alleen maar bieden voor wedstrijden van Standard, want de meeste van uw type klanten zijn daar toch alleen maar supporter van.
Badge
Ik vind dat nog niet zo slech gaat nog goedkoper uitkomzn en we zullen waarschijnllijk nog genoeg leuke machen zien.want telenet kan dan wel kiezen maar met er zijn wel meer dan 3 top ploegen vind ik.
Beste Laila,

De "veel gestelde vragen" waar u naar verwijst zijn tot stand gekomen op vragen die (je kan het al raden) effectief veel gesteld zijn. En dit op internetfora, onze winkels, onze helpdesks, etc.

En het is nu eenmaal zo dat in Franstalig België Standard de grootste club is in eerste klasse. Bovendien worden zij gesponsord door Voo, de kabelaanbieder die in Wallonië nu de uitzendrechten heeft voor de vrijdag- en zondagwedstrijden.
Niet zo vreemd dus dat daar veel vragen over gesteld worden. Bovendien is onze pagina met veelgestelde vragen identiek in Frans, Nederlands en Engels.

Dus het is niet "ons" Standard en een bepaald "type" klant ligt het ook al niet.

Maar het is misschien gewoon leuker om spijkers op laag water te zoeken?

Vriendelijke groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +3
Belgacom TV biedt volgend seizoen alle wedstrijden waarvoor het bedrijf de rechten heeft gratis aan al hun klanten aan. Concreet komt dit neer op 180 wedstrijden per seizoen. Dat maakte Belgacom TV vandaag bekend.




© photo news
© belga


De Belgische telecomgigant had de vorige seizoenen de rechten voor de wedstrijden van de Pro League in handen, maar moest vrijdag de duimen leggen voor concurrent Telenet. Het Mechelse telecombedrijf zendt komend seizoen per speeldag drie wedstrijden naar keuze uit, de overige vijf matchen zijn op Belgacom TV te bekijken.

Ook multilive gratis
In totaal komt dit neer op 150 zaterdagavondwedstrijden en 29 tot 31 play-offwedstrijden. Belgacom betaalde voor de uitzendrechten één miljoen euro per seizoen en biedt die wedstrijden nu gratis aan zijn klanten aan. Ook de dienst 'multilive', waarbij meerdere wedstrijden tegelijkertijd gevolgd kunnen worden, is gratis voor de klanten. Het speciale voetbalabonnement is dus niet meer nodig.

"Mooie affiches"
"De ervaring leert dat er ook op zaterdag nog heel mooie 'affiches' zullen zijn, ook met de topploegen uit het klassement. Zo zullen ten minste 25 procent of zeker 10 wedstrijden van zowel Anderlecht, Standard, Club Brugge, Racing Genk als AA Gent rechtstreeks te zien zijn op Belgacom TV. Gemiddeld 75 procent van de wedstrijden van de andere clubs zullen te volgen zijn op Belgacom TV", legde het bedrijf in een communiqué uit. (belga/svm)

14/06/11 19u16
Badge
Beste Patrick,

indien dit inderdaad zo is wel dan kunnen we niet anders zeggen dan "NEN DIKKEN PROFICIAT AAN BELGACOM".
VAN KLANTVRIENDELIJKHEID GESPROKEN ! ! ! !
Reputatie 7
Badge +1
Tja, discussie gesloten zou ik zeggen.
Doe anders ook eens een poll onder de gebruikers om na te gaan hoeveel klanten met plezier al dat ondermaatse Belgische voetbal aan zich voorbij zouden laten gaan in ruil voor een beter zenderaanbod (méér HD en méér rekening houden met regionale - Noord / Zuid - verschillen in het aanbod)...

Zo, iemand moest het toch nog eens een keer zeggen! ;)

Reageer