Vraag

Verdwijnende opnames

  • 17 November 2017
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 1
Ik begin er een beetje horendol van te worden, opnames die verdwijnen zonder aanleiding. Vooral serie-opnames schijnen hier gevoelig voor te zijn, of daarbij valt het in ieder geval meer op. Het maakt niet uit of je ze al gezien hebt of niet, maakt ook niet uit of ze nog meer dan een maand zouden moeten beschikbaar zijn. Zo rond het moment dat er een aflevering of 15 van één serie opgenomen is beginnen de vodden, voor zover ik kan zien. En veel series hebben meer dan 20 afleveringen per seizoen. Het is zelf al voorgekomen met opnames die ik langer bewaard had! En er was nog meer dan de helft plaats beschikbaar op de server, dus het is niet dat ze opgeruimd worden om plaats te maken. Nu vráág ik je.

Beauty and the Beast op Vijf is er super gevoelig voor. Daar is het al drie keer voorgekomen dat er een aflevering of twee elke paar dagen verdwijnt. Gelukkig dat dat heruitgezonden wordt want ik ben weeral het seizoenseinde kwijt. Maar ook bij Da Vinci's Demons op Fox heeft het me al twee keer een half seizoen gekost.

Ik heb het eerst opgemerkt een maand of drie geleden, maar dacht dat de fout aan mij lag. Nu is het te duidelijk dat de opnames verdwijnen zonder tussenkomst van mij. En het schijnt steeds vaker te gebeuren. Of het begint mij veel meer op te vallen (en te irriteren).

Ben ik nu de enige die daar last van heeft?

Heropstarten lost niets op. Weg is weg.

6 reacties

als je op het forum wat zoekt zal je zeker opmerken dat je niet de enige bent
je kan al eens proberen om de decoder te herstarten (spanning effen onderbreken)
of beter nog eerst decoder zonder spanning dan bbox3 zonder spanning en als zijn vdsl led continu blijft branden de decoder terug onder spanning zetten.
Als het niet lukt dan kunnen de mensen van het proximus team deze voor je terug zetten.
kun je bv door en privé bericht te verzenden via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sarah, kan ik je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen via privé via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +3
Staat je aantal op te nemen afleveringen misschien op 20? Dan zal de oudste aflevering verdwijnen als je de 21ste aflevering opneemt. Je kan dat wijzigen in je instellingen. Dan moet je kiezen voor "alle"
Er is wel nog meer aan de hand......
is zelf al voorgekomen met opnames die ik langer bewaard had
Reputatie 1
als je op het forum wat zoekt zal je zeker opmerken dat je niet de enige bent
je kan al eens proberen om de decoder te herstarten (spanning effen onderbreken)
of beter nog eerst decoder zonder spanning dan bbox3 zonder spanning en als zijn vdsl led continu blijft branden de decoder terug onder spanning zetten.
Als het niet lukt dan kunnen de mensen van het proximus team deze voor je terug zetten.
kun je bv door en privé bericht te verzenden via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Ik heb even gezocht maar ik vond vooral berichten over opnames die verdwenen op het moment dat je er naar probeert te kijken, niets waar ze gewoon verdwijnen. Dat eerste heb ik ook al wel eens gehad maar die komen inderdaad terug na de decoder te herstarten. Hier niet.

Dag Sarah, kan ik je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen via privé via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 MVG, Wim
Bij deze gedaan. Ik hoop dat je er iets aan kan doen, Wim.

Staat je aantal op te nemen afleveringen misschien op 20? Dan zal de oudste aflevering verdwijnen als je de 21ste aflevering opneemt. Je kan dat wijzigen in je instellingen. Dan moet je kiezen voor "alle"
Daar zeg je zo iets. Ik zal het nog eens controleren, maar bij mijn weten kies ik uit gewoonte altijd al voor 'alle' bij het programmeren.

Het verdwijnen gebeurt ook niet bij alle series, ik heb nog een seizoen van Supergirl staan, en dat zijn 22 afleveringen en die bleven wel netjes staan. Het is de willekeur waar ik niet aan uit kan.
opgenomen opnames die verdwijnen is hier ook al aan bod gekomen hoor en had niets te maken met het feit dat je die zelf beperkte in aantal aangezien er soms ineens ene verdwijnt die je twee dagen geleden opgenomen werd of je moet het opname aantal dan wel heel laag zetten ;-)
Het resetten helpt inderdaad nooit altijd, is gewoon het proberen waart niet meer of niet minder.

Reageer