Beantwoord

Verdwenen opnames

  • 18 September 2018
  • 29 reacties
  • 1255 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Vandaag ontdekte ik dat van een serie (Quantico) 11 van de reeds 20 opgenomen afleveringen mis. Toevallig de eerste 11. Het lijkt er op dat om een of andere reden de digicorder voor deze serie het aantal te bewaren afleveringen heeft verlaagd naar 10. Nochtans heb ik vorig jaar deze instelling voor gans de digicorder op "alle"gezet.
Ik ben niet zeker dat dit de reden is, want dit is blijkbaar enkel op te vragen wanneer er 2 of meer afleveringen nog op de planning staan in het scherm "geplande opnames". Maar ik heb intussen nog een serie gevonden waarbij het aantal te bewaren afleveringen ook naar 10 was verlaagd. Duidelijk een bug in het systeem.

Dus 2 vragen:
- Hoe kan ik van een serie opvragen en wijzigen hoeveel afleveringen er bewaard worden?
- Kunnen jullie even de verdwenen afleveringen terug zetten?


Mvg,
Christophe
icon

Beste antwoord door Christophe007 28 October 2018, 10:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

misschien zou het helpen door de decoder eens te resetten ivm het aantal opnames dat terugvalt
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen, wij hebben dit aan ons IT team doorgegeven voor nazicht. Als wij hier nieuws over krijgen, dan houden we je onmiddellijk op de hoogte. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 1
Badge
misschien zou het helpen door de decoder eens te resetten ivm het aantal opnames dat terugvalt
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Dat was een terechte opmerking. Spijtig genoeg heeft dit niets veranderd.

Dus ik wacht nog even op een antwoord van Proximus.
Reputatie 1
Badge
Goeiemorgen, wij hebben dit aan ons IT team doorgegeven voor nazicht. Als wij hier nieuws over krijgen, dan houden we je onmiddellijk op de hoogte. Grtjs, Charlotte.
Wat is de status?
Reputatie 1
Badge
Nog altijd geen reactie gehad.
Reputatie 7
Badge +4
ik por even de dienst die dit in behandeling heeft
Reputatie 7
Badge +4
De betrokken dienst heeft zoveel mogelijk terug gezet, normaal zou je nu alle afleveringen tot beschikking moeten hebben.
Reputatie 1
Badge
De betrokken dienst heeft zoveel mogelijk terug gezet, normaal zou je nu alle afleveringen tot beschikking moeten hebben.
Ik heb dit gisteren avond inderdaad gezien. En ik heb de eerste aflevering van seizoen 2 inderdaad kunnen bekijken. Echter zijn nu de eerste 3 afleveringen terug verdwenen.

Het gaat dus over afleveringen:
S2-E1 van zo 8 juli (maar deze heb ik dus reeds bekeken)
S2-E2 van zo 8 juli
S2-E3 van zo 15 juli

Kunnen julie deze 2 laatste nogmaals terug plaatsen?
Reputatie 7
Badge +4
hi, ik heb dit even nagekeken maar kan deze 2 jammer genoeg niet meer voor je toevoegen
Reputatie 1
Badge
hi, ik heb dit even nagekeken maar kan deze 2 jammer genoeg niet meer voor je toevoegen
En waarom niet?
Reputatie 7
Badge +4
de opnames zijn te oud zodat ik ze niet manueel kan terug plaatsen
ik laat dit opnieuw nakijken door ons engineering team om te zien of zij dit voor je kunnen toevoegen
Reputatie 1
Badge
de opnames zijn te oud zodat ik ze niet manueel kan terug plaatsen
ik laat dit opnieuw nakijken door ons engineering team om te zien of zij dit voor je kunnen toevoegen

Gisteren werden deze opnames (en zelfs veel oudere) wel terug geplaatst. Ik heb hier ook eentje van kunnen bekijken. Ik neem aan dat dit toen ook door engineering gebeurd is?
Reputatie 7
Badge +4
inderdaad, ik had gehoopt ze zelf te kunnen toevoegen zodat je deze meteen al ter beschikking zou hebben maar helaas 😞
Reputatie 7
Badge +4
We kunnen die laatste niet meer toevoegen omdat er geen plaats meer is. Kan je even naar PVR gaan en daar bij 'lange termijn' eenaantal opnames wissen ? Als dat gebeurd is, kunnen we er terug nieuwe bijplaatsen.
Reputatie 1
Badge
We kunnen die laatste niet meer toevoegen omdat er geen plaats meer is. Kan je even naar PVR gaan en daar bij 'lange termijn' eenaantal opnames wissen ? Als dat gebeurd is, kunnen we er terug nieuwe bijplaatsen.
Ik stel voor dit even te parkeren tot maandag dan. Een aantal van de films in de "lange termijn" staan op de planning om dit weekend te bekijken. Dus maandag zou er zeker voldoende plaats moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Christophe007 geef je ons dan een seintje? Groeten Els
Reputatie 1
Badge
Christophe007 geef je ons dan een seintje? Groeten Els
Er zou nu voldoende plaats moeten zijn bij de 'lange termijn'.
Reputatie 7
Badge +4
Christophe, we hebben dit terug doorgegeven aan ons IT team. We houden je op de hoogte als wij hier meer info over verkrijgen. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 1
Badge
Christophe, we hebben dit terug doorgegeven aan ons IT team. We houden je op de hoogte als wij hier meer info over verkrijgen. Grtjs, Charlotte.
De opnames werden intussen terug gezet heb ik germerkt. Bedankt daarvoor :)

Rest mij nog enkel mijn 2e vraag: hoe kan ik zien hoeveel afleveringen er van een bepaalde serie worden bijgehouden? Mijn systeeminstelling staat op "alle", maar toch werden er onlangs een aantal series opgenomen met de instelling "10". Ik heb gemerkt dat dit op te vragen is in de optie "Opnameopties van de serie". Echter, deze optie is enkel beschikbaar als er minstens 2 afleveringen in de planning staan. Maar dit gebeurt zelden bij series die maar 1 aflevering per week hebben.
Reputatie 1
Badge
Is er intussen al meer nieuws?
Reputatie 7
Badge +4
Voorlopig enkel zoals je zelf al aangaf Christophe, al geven we je feedback uiteraard door.
Reputatie 1
Badge
Voorlopig enkel zoals je zelf al aangaf Christophe, al geven we je feedback uiteraard door.
Hoezo "zoals je zelf al aangaf"? Ik wacht nog steeds op een eerste reactie ivm mijn vraag. Die vraag heb ik 4 weken gesteld in mijn initiele post. Dat lijkt me nu toch niet zo moeilijk te beantwoorden? Dit gaat over standaard gebruik van de decoder.
Reputatie 7
Badge +4
Christophe, je schrijft in je laatste bericht (tenzij ik iets over het hoofd zie):

"Rest mij nog enkel mijn 2e vraag" ... "Ik heb gemerkt dat dit op te vragen is in de optie "Opnameopties van de serie". Echter, deze optie is enkel beschikbaar als er minstens 2 afleveringen in de planning staan. Maar dit gebeurt zelden bij series die maar 1 aflevering per week hebben."

Voorlopig dus enkel op die manier.
Reputatie 1
Badge
Voorlopig dus enkel op die manier.
Dat is dus geen oplossing he. Dat werkt voor een kleine minderheid van de series, maar werkt dus niet voor het gros van de series.
Reputatie 7
Badge +4
Vandaar ook dat we je feedback hebben doorgegeven, Christophe.