V3 wordt vervangen, wat met Bbox2 ?

  • 31 October 2015
  • 7 reacties
  • 2005 Bekeken

  • Practitioner
  • 26 reacties
Ik heb thuis 2 V3 decoders die nog heel goed werken en een Bbox2. Binnenkort zullen mijn decoders vervangen worden door de V5 modellen maar wat gebeurt er met de Bbox2. Moet die ook vervangen worden door de Bbox3 of kan ik gewoon de Bbox2 verder gebruiken. Indien ik toch naar de Bbox3 moet, zal ik ervoor moeten betalen ?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Aangezien er nog geen sprake is van modems te vervangen mag je die Bbox2 gewoon verder gebruiken.


Natuurlijk is er niks die je belet om die Bbox2 te vervangen door een Bbox3 maar dan moet je er wel voor betalen.


Ik ben in ieder geval geen vragende partij om mijn Bbox2 te vervangen door een Bbox3, zolang alles goed marcheert laat ik ook alles bij het oude.
@ffr


officieel klinkt het nog als volgt:


de bbox2 kan je enkel omruilen voor een bbox3 als die defect is of problemen geeft, dan krijg je van de technische dienst een ruilnummer waarmee je samen met je bbox2 en zijn netadapter, naar een Proximus center kunt gaan om hem te laten omruilen.

Nu is de realiteit wel dikwijls lichtjes anders velen hebben mij al bericht, dat ze gewoon naar een Proximus center gestapt zijn zonder ruilticket en voor hun bbox2 een bbox3 in ruil gevraagd hebben en die ook meegekregen hebben zonder probleem.

Bij sommigen moet je eerst een uitleg kunnen geven bv dat je een sneller wifi netwerk wenst en ok de 5Ghz band wilt kunnen gebruiken,

of nog een andere reden dat je een lokaal giga netwerk hebt en dat dit belemmerd wordt door de bbox2 enz....


Ik heb zelf de proef op de som genomen en naar een Proximus center geweest en gevraagd of ze mijn bbox2 wilden vervangen door een bbox3, en dit was geen enkel probleem. Dus tussen theorie en praktijk is er een groot verschil, zoals altijd ;-)


Nu de realiteit is iets anders
@ffr


FYI: Je v3 decoders zullen naar verluid vervangen worden door V5-compact decoders (zonder harde schijf)
Reputatie 7
Badge +1
Ik wil de vraag wel eens stellen in mijn Px Center. Via 'Onze Mederserkers' lukt het alleszins niet. Daar krijg je het standaardantwoord.
Wat geeft de http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank bij u Sinjoor, want als je op Vectoring staat kan je om die reden ook een bbox3 vragen in ruil voor je bbox2


Of aan de Proximus medewerker vragen dat ze eens navragen of je lijn vectoring actief staat.
Badge
Hoe kan je zien of je vectoring hebt ?


Internetsnelheidtest geeft onderstaande aan




Piekuren tussen 19 u en 23 u :



Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload


Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload


Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :



Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload


Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload


Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
100% zeker ben je dat nooit omdat die database niet altijd op tijd of juist aangepast wordt.


Afgaande op je resultaat zit je op een 70/10 profiel dat kan door de DLM verhoogd worden tot zelf 100/10 maar bent niet zeker dat de DLM je op 100/10 kan houden, daarentegen als je op vectoring staat zou je snelheid wel 100/10 moeten blijven.


Dus als je het zeker wilt weten kan je dit aan de technische dienst 080022800 vragen dat ze dit nakijken voor u of je lijn al op verctoring staat.


NB: Als je een bbox3 van sagemcom is kan je met het volgende tool je lijnkarakteristiek uitlezen zoals bij de bbox2.


tool kan je hier downloaden => https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=3661dcb7-6076-b745-8a5a-56c536ec0edc" target="_blank


Reageer