Beantwoord

Update V4 decoder


Ik heb maandag een mail gekregen om te zeggen dat mijn decoder zou geüpdate worden naar het nieuwe menu en dit binnen de 4 dagen (link in mail : https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_news_june_2017/particulieren/discover/news/bits-and-bytes/proximus-tv-nieuws-juni-2017.html)

Vandaag heb ik echter vastgesteld dat de update niet werd doorgevoerd. Ik nam contact op met de technische dienst, die mij liet weten dat ze niet op de hoogte waren van een update van de V4-decoders en dat het niet op het programma stond om die up te daten naar het nieuwe menu. Op de vraag waarom ik dan die mail gekregen had, kreeg ik als antwoord dat ze het niet wisten.

Ik zou dus graag willen weten als mijn v4-decoder zal geüpdate worden en wanneer dit zal gebeuren. Waarom kreeg ik een mail met de melding dat de update binnen de 4 dagen zou worden uitgevoerd, terwijl er geen update gebeurd is
icon

Beste antwoord door sabineb 24 June 2017, 10:27

Bekijk origineel

28 reacties

Ergens voorzien midden juli en via de blauwe knop, als ze mij goed ingelicht hebben.
Reputatie 6
Badge +4
HI,

Ja sorry daarvoor..de communicatie naar de verschillende callcenters is wat mislopen waardoor men niet op de hoogte hiervan was. Het is wel zo dat we momenteel de nieuwe software versie naar de v4 decoders pushen zodoende de v4 decoders over dezelfde functionaliteiten als die van de v5 zouden kunnen beschikken. indien je merkt dit niet automatisch gebeurde kan je dit als klant in prinicpe zelf pushen door je decoder te resetten.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

mvg Sabine
Kleine opmerking:
Dit pushen via reset decoder gaat wel niet altijd moet wel eerst door proximus geactiveerd staan voor je decoder.
Zo hebben we bij ons thuis nog altijd niet de allerlaatste NTE versie op de V5 kunnen binnentrekken, seffens nog eens proberen 😉
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin,

We kregen bevestiging dat de NTE software klaar staat voor de klanten om binnengetrokken worden met de v4 decoder.

een reset zou dus moeten werken
Hey Sabine,

Ok in dit geval zal het inderdaad lukken.
weet je soms of die v4 software de zelfde benaming heeft als de NTE_xxxxx1.82 van de v5 en v5 compact ?

Mvg

Edit: na even een reset van onze v5 krijg, ik de NTE-xxxxx1 82 blijft op 1.82 staan.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin

als ik het goed voorheb:

specifiek voor de v4, NTE_V4_6.42.1.26

roll-out verder vanaf 1 juli

voor V5 en V5C is dit NTE (mini) 6.32.3.38

mvg sabine
Beste Sabine,

Bedankt voor uw hulp
Ik heb net een reset gedaan en de update is gelukt voor mijn V4-decoder. Ik zie nu het nieuwe menu.


mvg,
Reputatie 6
Badge +4

Reputatie 6
Badge +2
Het is te hopen dat opnames op de harde schijf hiermee niet gewist worden.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Alexander. In principe niet..een mogelijke optie is wel, wanneer je een reset doet op een decoder doet die een volledige check up ook en een restore van alles, indien dus bij die checkup mogelijks een fout op harde schijf zou teruggevonden worden gaat die een selfrepair uitvoeren en kan daar dan bij eventueel opnames mee gewist worden.mvg sabine
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zojuist mijn V4 decoder herstart maar nog altijd de oude software, het zal voor op een andere keer zijn.
Dat heb ik ook voor op de v5 dat wil zeggen dat het pushen door Prox nog niet actief gezet werd voor je decoder
Reputatie 7
Badge +6
Alexander, let op! Je moet een herstel naar fabrieksinstellingen doen. Geen herstart met stroomschakelaar. De nieuwe NTE versie voor V4 is de nieuwe standaard software. Dat wil zeggen wanneer je de software opnieuw installeert, wordt de NTE geïnstalleerd.
'k ben er inderdaad ingelopen ik dacht dat Alexander een reset gedaan had zoals Sabine opgegeven had.
Nu moet ik er wel aan toevoegen dat in het verleden, ik ook al met de v5 nieuwe software heb kunnen binnentrekken door gewoon een herstart te doen, maar meestal lukt het soms pas na een reset of automatisch gebeurt het ook soms zonder zelf iets te moeten doen..
Reputatie 6
Badge +2
Alexander, let op! Je moet een herstel naar fabrieksinstellingen doen. Geen herstart met stroomschakelaar. De nieuwe NTE versie voor V4 is de nieuwe standaard software. Dat wil zeggen wanneer je de software opnieuw installeert, wordt de NTE geïnstalleerd.

En hoe moet ik dat doen en zal ik mijn opnames die op de harde schijf staan verliezen?
Reputatie 7
Badge +6
Alexander, kijk even op volgende pagina hoe dit te doen. Opnames zowel op netwerk als op harde schijf blijven bewaard. Bij de eerste opstart zal het wel langer duren vooraleer alle opnames beschikbaar zijn. Hoe meer opnames je hebt, hoe langer dit duurt. Dit kan soms tot 1-2 uur duren afhankelijk van het aantal.
ThomasP,
Alexander heeft het over wat Sabine gepost heeft ;-)
Hi Alexander. In principe niet..een mogelijke optie is wel, wanneer je een reset doet op een decoder doet die een volledige check up ook en een restore van alles, indien dus bij die checkup mogelijks een fout op harde schijf zou teruggevonden worden gaat die een selfrepair uitvoeren en kan daar dan bij eventueel opnames mee gewist worden.mvg sabine
Reputatie 7
Badge +6
Ja, het geval wat Sabine aanhaalt is wanneer je harde schijf defect is. Dan zijn de opnames op de harde schijf inderdaad verloren. Laten we vanuit gaan dat de harde schijf niet defect is. 😉
Reputatie 5
Badge +1
Deze morgen een factory reset gedaan van mijn V4 decoder . Nieuwe software zonder problemen binnen gekomen.
Nu zitten we op dezelfde golflengte met onze V4 decoder op de ene tv en de V5 mini op de andere tv.


Ro
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb gisteren ook een factory reset gedaan en nu heb ik ook die nieuwe software.
en ook alle opnames nog ?
Geslaagde update ivm nieuwe interface V4 decoder, alle opnames behouden.
Dat is in ieder geval al goed nieuws,
nu vraag ik mij af of de problemen met serieopnames in deze software opgelost zijn,
want voor de v5 en v5c moet de volgende software update, die nog moet komen binnenkort, dit oplossen.
Reputatie 6
Badge +2
en ook alle opnames nog ?
Om eerlijk te zijn zijn er een aantal afleveringen van Thuis verdwenen met name die van februari en maart, deze van april is enkel op de cloud te vinden die na enige tijd zal verdwijnen en enkel mei en juni staan nog op de harde schijf.
Voor die update stonden alle afleveringen op de harde schijf.
Eerst was er maar 5% over op de schijf nu is het 74%.
Dit probleem hebben er blijkbaar nog, daarom vraag ik mij af of die software wel alle opname bugs opgelost heeft?

Reageer