Update decoder wordt afgebroken

  • 1 September 2017
  • 10 reacties
  • 1093 Bekeken

Reputatie 1
Hey,

Rind 19.10 toen ik bij mijn ouders was viel de Proximus decoder plots uit. Alle lichtjes behalve eentje doofde. Na ongeveer een minuut herstartte de decoder en herstelde ook tv-diensten zich.

Toen ik thuiskwam bleek dat mijn decoder ook opgestart of gereboot was. Want de draadloze internet werkte niet meer. Maar ook de decoder voor de TV stond uit. Die opstarten lukt nu niet meer. Als ik een reset doe verschijnt wel een bericht dat de decoder aan het updaten is, maar verder dan Welcome op de display van de decoder komt hij niet, want dan schakelt hij zichzelf uit. En gaat alles blanco.

Een reboot van de modem haalt niets uit. En heropstarten van de decoder ook niet. De pjilen verschijnen wel kort op het scherm maar dan schakelt de decoder zichzelf uit. 'Welcome' in de wereld van Proximus TV.

10 reacties

moest ik u zijn zou ik toch eens bellen naar de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 zodat ze u verder kunnen begeleiden om het op te lossen.
Voor problemen met TV kan dit zelf tot 24u.

>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/geen-internet-of-tv-10-tips.html

Misschien best al je toestellen, zoals Bbox-modem / (PLC's / wifi-bridge "indien van toepassing") / decoder,
even resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

of samengevat:
wat je zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen (PLC of Wifibridge) staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten,en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet da pas
4) je decoder weer onderstroom
om te zien of het hiermee opgelost is
NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen:
http://proximus.be/decoderresetten.
Reputatie 7
Badge +4
Hi

ik heb even je lijn gecontroleerd en vind hierop geen probleem
je hebt modem en decoder samer herstart ?
Reputatie 6
Badge +3
Hoe is de decoder verbonden met je B-Box3 modem/router? Ik bedoel hiermee rechtstreeks bekabeld met een UTP netwerkkabel of draadloos (Wifi-Bridge of Ruckus), via het electriciteitsnet. Wat je altijd kan doen is indien je je decoder niet rechtstreeks hebt aangesloten op een netwerkkabel, is even de 2 plc (power over ethernet adaptors) te verwijderen gedurende 20 seconden zowel diegene bij de modem/router als bij decoder. Doe dit ook voor de Wifi-bridge. Ontkoppel de decoder een 20 tal seconden van het stroomnet (gebruik de aan en uitschakelaar over verwijder de voeding even van de decoder).
Reputatie 1
Dat ipdate proces van de software van de TV decoder is duidelijk niet goed afgesteld. Elke keer er een update wordt uitgevoerd, schakelt het na het verschijnen van die pijlen gewoonweg uit. Af en aan zetten van de decoder helpt niet. Je moet gewoon telkens opnieuw een factory reset van de decoder doen om televisie te kunnen kijken.

En als je pech hebt nog eens een factory reset van de modem ook ... vroeger nooit voorgehad, maar nu is het bij elke software update verplicht nummertje geworden. "Puik" werk van Proximus.

Maar leg aan mijn ouders van 70 jaar die dan zonder tv zitten maar eens hoe hoe de normale update hen altijd dwingt een factory reset van de decoder te moeten doen. En als je de helpdesk belt krijg je steeds te horen dat je de decoder gewoon moet laten aanstaan 's nachts en update verloopt vanzelf ... tarara ....
Normaal gezien natuurlijk verloopt dit vanzelf, daar heb ik trouwens nog nooit problemen mee gehad, maar als je er wel problemen mee hebt die altijd terug opduiken dan zou proximus toch iets moeten doen om dit op te lossen, desnoods sturen ze een technieker, die je eigenlijk ook zelf kunt aanvragen zie > http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 1
En vandaag weer prijs. Een software update geweest, dus als je de Decoder gewoon aan en uit zet om te herstarten krijg je na Hello en paar plusjes een blanco display en gaat het Led-lichtje uit. Prachtige software updates van Proximus. Ben niet de enige trouwens, mijn ouders en vriend hebben krak dezelfde decoder, en krak dezelfde problemen. Als je dan belt krijg je te horen dat een software update door de nacht loopt. En dit niet kan gebeuren. Maar er zijn er dus al drie met zelfde type decoder die het voor hebben. Elke update opnieuw moet een volledige reset gedaan worden om de decoder terug aan de praat te krijgen. Handig ...

En even handig is dat tijdens die reset (of na de vastgelopen update) er blijkbaar geen opnames gebeuren. Of is dat een ander software probleem, want zie die recente berichten over verdwenen opnames. Heb ook een tijdje de Proximus TV app geprobeerd. Maar die geeft soms tijdens afspelen plots een foutmelding en onderbeekt live kijken. Moet dan refreshen, terug inloggen, blablabla voor je weer verder kan kijken. Allemaal mooi technologie en digitaal gaan in de brochures, maar in realiteit ... Was vroeger wel tevreden van Belgacom, weinig storingen en problemen, maar de laatste tijd loopt het spuigaten uit ...
welke software heb je nu, want hier nog geen nieuwe zien binnen komen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Arjan, in principe is het inderdaad niet de bedoeling dat je elke keer moet resetten, ik neem echter wel aan dat de reset het probleem opgelost heeft? MVG, Wim
Reputatie 1
Een factory reset lost het wel op, maar zit dan wel telkens een goeie 20-25 minuten zonder televisie.

Gisteren nog eens de Proximus TV app geprobeerd op mijn PC. Het was gisteren en barslechte ervaring. Op een film van 2 uur is er maar liefst 41 keer een foutmedling geweest van 'Undefined error: too many retries'. Of dat het live afspelen simpelweg stopte en hij naar het scherm ging met de info over de film. Een keer zelfs 11 keer op 5 minuten tijd. Browser venster refreshen, of browser afsluiten en herstarten, opnieuw inloggen als gebruiker, helpt allemaal niets.

Zo erg als gisteren heb ik het nog niet meegemaakt. De laatste 'slechte' keer was toen ik Pirates of the Caribbian bekeek op pc, en toen een 6-tal keer over 3 uur onderbroken werd ....
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn op de moment geen software updates gepushed hoor. Onze V5 decoders draaien nog altijd op NTE_6.32.3.38. Heb je dit app probleem ook via tablet en smartphone of alleen maar op je pc?

Reageer