UHD Decoder

  • 27 February 2015
  • 61 reacties
  • 1437 Bekeken

Proximus zou volgend jaar met UHD ondersteunende decoders uitkomen,

waarbij de bitrates natuurlijk wel zullen verhogen en beter kwaliteit zouden leveren dan UHD via internet.

61 reacties

Wel benieuwd welke bandbreedte deze zal innemen !
Reputatie 2
Badge
Voor UHD heb je vanzelfsprekend een UHD TV nodig en tot nu toe is Netflix zowat de enige die UHD heeft (prachtig beeld trouwens). Een UHD TV heeft natuurlijk al een UHD decoder en kan dus nu al Netflix UHD kijken zonder de UHD decoder van Proximus.


Vraag me af welke zender van Proximus TV dan volgend jaar in UHD gaat uitzenden?
Dat heeft de woordvoerder van Px nog niet uit de doeken gedaan alleen dat de decoder voor volgend jaar voorzien is.


buiten dit die nog toekomst is worden er ook nieuwe coders reeds in dienst gezet om de beeldkwaliteit met de dezelfde bitrate te verhogen en dit in eerste instantie voor SD omdat dit het meest zichtbaar verschil oplevert.
Reputatie 7
Badge +6
Laat ze eerst hun huidige decoders maar eens foutloos laten werken, alvorens weer iets nieuws te lanceren dat dan opnieuw maar half werkt: Netflix b.v.
Inderdaad Marleen dit is zeker iedereen zal met u daarover akkoord zijn,


maar je weet dat je de vooruitgang niet kunt stoppen en ze willen ook de concurrentie kunnen aangaan of liefst voor zijn als dit kan.


Reputatie 2
Badge
Eindelijk gaan ze SD bitrate verhogen, Proximus SD is niet om aan te zien op een groot scherm. Al snap ik niet waarom ze daar een andere decoder voor nodig hebben.


​En...Marleen heeft gelijk natuurlijk:-) Ik vermoed dat het met de huidige decoders niet meer goed komt en dat men daarom al naar nieuwe decoders uitziet.


Badge +1
Is er ook een bron vanwaar je dit haalt?
Badge +1
Ze kunnen misschien eens werk maken om de decoders gewoon in de vuilbak te smijten en de functionaliteit te gebruiken die in alle moderne tv's zit.
dat moet je eens voorstellen aan de ceo misschien

Al snap ik niet waarom ze daar een andere decoder voor nodig hebben



andere coders (tikfoutje ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Toch zal nog maar een beperkt aantal mensen een UHD TV hebben denk ik.

de functionaliteit te gebruiken die in alle moderne tv's zit



Daar zijn ze toch al een hele tijd geleden al mee bezig maar het is ondertussen doodstil hierover, zou dit dan in de vergeetput liggen, ik weet het ook niet !


We zullen wel zien wat de tijd zal brengen!


de zomer nadert dus hebben we toch geen zo'n behoefte meer aan TV kijken dan ;-)

Ik vermoed dat het met de huidige decoders niet meer goed komt en dat men daarom al naar nieuwe decoders uitziet



Ik moet zeggen dat je wel een hele goeie positieve ingesteldheid hebt als je ervan uitgaat die zullen bugloos werken ;-)
ik geef Marleen volledig gelijk,waarom moet proximus om het jaar een nieuwe decoder uitbrengen als dit bij andereb niet noeft?Die kunnen jaren met het zelfde moddel werken en soch toch software veranderen.
Ik hoop dat Rolandt gelijk heeft, om uiteindelijk eens een nieuwe decoder uit te brengen waarvan we alle gekende problemen kunnen voor goed en altijd vergeten !


'k zal al een kaarsje doen branden
Ja Elsa en wat voor nut gaat dit dan hebben voor de kijker als ze zo een decoder hebben.Niets,als je niet een aangepaste tv hebt.En ik denk enkel dat jonge gezinnen zulke tv's kunnen betalen maar ik niet;En zal er nooit één kopen.
Maar die decoders ondersteunt toch zowel SD, HD en UHD dus als je geen HD Tv hebt gewoon kijken zoals nu in SD of HD en hopelijk zonder bugs !


Al geloof ik niet in dit bugloos want uit jaren ervaring kan je al concluderen dat het geheel voor bugs zorgt, dus van de Prox coders, servers ...tot aan de prox decoder en zal het niet enkel en alleen helpen om sommige bugs eruit te krijgen door alleen een bugloze Decoder verdrietig
Rpland waarom zou jij een andere decoder nodig hebben?Normaal is het eender via welke decoder je kijkt.Enkel moet die netflix maar op je lijn geïnstalleerd zijn en dit op je twee toestellen waar je waarschijnlijk op geabonneerd bent.
Zoals marleen ook zei,als die één decoder bugs vrij maken en die anderen buiten gooien en desnoods kunnen ze die nieuwe nog even testen want die zullen er wel zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind oook dat ze veel te snel na het uitbrengen van de V4 al een V5 moesten lanceren. Een decoder is geen Iphone niet? Die moeten gewoon het signaal decoderen, een CI+ module kan dat ook (als 't werkt toch). Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Bij Telenet kunnen die zelfs 3 streams aan (2 PVR opnemen en een livestream kijken). Als er elk jaar of zelfs elke 2 jaar een nieuw versie nodig is, heb je volgens mij niet genoeg vooruit gedacht.
Ja Sinjoor al zijn we het volmondig eens, dan blijft alleen de hamvraag hoe gaan we ze overtuigen om van gedacht te veranderen ,noemen ze dat niet vechten tegen de bierkaai ;-)
Reputatie 2
Badge
@Ken helemaal correct en dat bedoelde ik ook. Ik heb een UHD TV en heb helemaal geen Belgacom UHD decoder nodig voor Netflix. Al het decoder zit al in mijn TV. Dus geen idee waarom Proximus een UHD decoder zou maken.
Reputatie 6
Badge +2
Dat ze maar eerst maken dat iedereen in HD kan kijken want er zijn vele huishoudens die enkel in SD kunnen kijken vanwege hun lage profielwaarden laat staan dat ze naar UHD of 4 K kunnen kijken.


Het netwerk van Proximus zal serieus moeten verbeteren zodat iedereen zowel in HD als in 4 K kan kijken.


Bovendien moeten de TV zenders ook in 4 K willen uitzenden maar dat zal niet voor 2020 zijn, er zijn zelfs een heleboel die niet in HD uitzenden maar enkel in SD.
Ja en hij zou zelf beter beeldkwaliteit geven dan waarover je nu spreekt namelijk UHD via Internet (bvb Netflix),

maar we zulle eerst moeten zien zei de blinde.


Dan zullen ze zelf vooruit zijn op de zenders, straf hé van Proximus verrassing
Ik persoonlijk denk dat je het meer moet zoen zoals RolandT al gezegd heeft ze willen starten van scratch met een nieuwe decoder omdat ze met de huidige met serieuze problemen zitten die maar niet opgelost raken en zullen ze deze nieuwe decoder voorzien met UHD ondersteuning of dit nu al dan niet direct zal gebruikt worden (zenders voorzien zijn)

De toekomst alleen kan en zal hier uitsluitsel over brengen.

Reageer