Beantwoord

TV slechte kwaliteit


Reputatie 1
  • Practitioner
  • 37 reacties
Hoi,ik heb een vraagje.
Ben recent over gestapt van Tn naar proximus en ik vind de kwaliteit van het beeld toch niet wat het moet zijn.tv gids zo ingewikkeld,wat eerder bij Tn heel goed was.mijn vraag is of ik vaste tel,internet en gsm abbo kan behouden en proximus tv kan stop zetten zonder verbrekings vergoeding?gsm abbo moet ik 2j houden omdat ik er een smartphone bij gekocht heb.
icon

Beste antwoord door Martin 15 July 2017, 11:57

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 1
Ik heb het pack tuttimus
Reputatie 3
Badge +1
als je satelliet tv kan plaatsen, zou ik daar eens aan denken
Reputatie 1
Als ik nu Tn tv alleen pak,is dit een mogelijkheid?
waarom zou dit niet mogelijk zijn > https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
en bv. een internet abbo bij PXS
https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten/internetabonnementen.html
Reputatie 1
Ja ik dacht omdat ik pas 1maand klant was dat ik verbrekkings vergoeding moest betalen.

Bedankt
je hebt alleen kosten als er aan je abonnement een toestel verbonden bv smartphone ....
dan moet de afschrijfwaarde van het toestel betalen, want zo'n contract loopt normaal gezien over 2 jaar.
Reputatie 1
Vaste tel,Gsm abbo en internet ga ik wel behouden.Daar klaag ik niet van alleen dat mijn data niet klopt en al weken mee bezig ben met technische dienst.kheb 3gb en krijg maar 2gb.
Reputatie 4
Badge +1
Paup,
u bent toch aangesloten via VDSL voor uw HD TV ?
Doe anders eens de test als "nieuwe klant ...." https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input
HD is HD en er zijn mensen die een een verschil merken tussen Proximus en Telenet maar ik zie, samen met honderduizenden, het verschil in elk geval niet (leeftijd, subjectief, ....?)
Reputatie 3
Badge +1
snor, toch is er verschil met proximus tv en mijn satellietdecoder (vu duo2 voor satelliet)
Reputatie 6
Badge +3
Bekijk je beide Proximus en satelliet op zelfde TV en zelfde zenders?
Reputatie 4
Badge +1
Dan bent u bij de gelukkigen die't verschil (nog) zien. Ik draag bril met dubbel zicht en op zogenaamde "reeds aftellende leeftijd".
Reputatie 3
Badge +1
frank, ja ik bekijk dezelfde zenders op dezelfde tv samsung suhd tv
Reputatie 1
Hoi Snor,Ik zelf heb ook een suhd en toch is er een groot verschil hoor,ik merk het bij netflix 4k.Daar heb ik uitstekend beeld.heb al lijn testen uitgevoerd en die zijn goed,heb al happy hous bezoek gehad en beter kunnen ze mij niet aanbieden,zelf's die mannen zagen het verschil.
Zelfs de HD beelden zouden beter zijn bij TN dan bij PX naar het schijnt.
Reputatie 1
Klopt ook Martin
Reputatie 1
Jammer dat prx geen paks heeft van alleen vaste tel,gsm abbo en internet
Reputatie 7
Badge +6
Jammer dat prx geen paks heeft van alleen vaste tel,gsm abbo en internet
Beetje logisch hé Paup, iedereen wil tv erbij in het pack. De concurrentie biedt dit trouwens ook niet aan bij mijn weten.
Groeten,
Wim
Reputatie 1
@Wim,ik denk als we op voorhand weten hoe goed en hoe slecht alles kan zijn dat de mensen er ander over dachten dan altijd loze beloftes te maken.?
Reputatie 3
Badge +1
paup, je kan je beeld van proximus een beetje beter maken door een betere hdmi kabel te gebruiken,
4k netflix kan je niet vergelijken met proximus tv in hd ,hd methd vergelijken,trouwens echte 4k is met een 4Kblue ray en hdr
dan pas zie je wat je suhdtv kan
voor PX HD kanalen heb je niet echt een dure HDMI kabel nodig hoor.
Voor 4K Ultra HD is elke High Speed HDMI kabel goed, zelfs de goedkoopste kabels voldoen prima voor 4K beeld.
Een kabel werkt of werkt niet, zo simpel is het, laat je niet vangen door termen als 4K en Ultra HD op de verpakking van kabels.
Pas als je apparatuur hebt met HDMI versie 2.0 wordt het belangrijk te gaan kijken naar welke kabels ondersteuning bieden, en weeral zullen in dit geval het niet de duurste zijn die beter zullen zijn.
Reputatie 1
Hoi,ja heb het allemaal getest,alleen en samen met de mannen van happy hous.
Ik weet dat het met blue ray beter is...maar had toch iets evenwaardig te hebben gedacht toen ik was overgestap van Tn naar Px voor gewoon tv te kijken.
Reputatie 1
@Koen,ik was aan rond kijken voor satelliet decorder,moet er dan ook zo een schotel bij?
De VU+solo 4k?Aardig prijsje.En dan keuze van welke tuner en wat met open ATV installatie?
Sorry,ben daar niet zoeen kei in?
Reputatie 3
Badge +1
Paup, de Vu solo4k is inderdaad een zeer goede ontvanger,beter is openpli software dan openatv software,je hebt ook een schotel en lnb nodig voor de ontvangst,Vu zijn linuxontvangers waar je nog veel meer mee kan doen,ik weet niet waar je woont,een zeer bekwame satellietwinkel is flandersdigital te Puurs
Reputatie 6
Badge +3
Video compressie speelt ook een rol in verband met de beeldkwaliteit. Het hangt ook af welke video encoders er ondersteund wordt door de Proximus decoders in vergelijking met deze die in Telenet decoders zitten. De Proximus decoders v5 hebben enkel MPEG2 and H.264 hardware decoders . Terwijl bij Telenet er meerdere hardware decoders MPEG-2: MP@ML, MP@HL; MPEG-4: MP@L4.1, HP@L4.1.
Ja als je bandbreedte wilt besparen heeft dit zijn gevolgen op de beeldkwaliteit, eens glasvezel kan je al wat meer permitteren.

Reageer