Beantwoord

TV-gids werkt niet meer bij na update V4


Kleine twee weken geleden update gekregen op mijn v4 decoder met nieuw menu.
Ik merk dat de tv-gids niet meer wordt bijgewerkt , tenzij ik de decoder uit en aanzet
Dus zondag had ik niks van programma's in tv gids , herstart en nu heb ik tot volgende zondag , maar niks voor maandag bvb.
Ben ook bijna alle opnames op harde schijf kwijt natuurlijk - maar blijkbaar niet meer te recupereren ? Zag ergens dat er een script ging gestuurd worden naar alle decoders - is dit al gebeurd ?

Dank
icon

Beste antwoord door AndyM 12 July 2017, 12:17

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste, probeer eerst uw modem 20 sec. uit te schakelen, terug aan, pas daarna uw decoder resetten, normaal moet het dan opgelost zijn.

mvg
Ter aanvulling:
als je die procedure uitvoert moet je wel wachten om de decoder op te zetten totdat de dsl led continu brandt en je terug kunt surfen, vooraleer de decoder op te zetten anders kan het zijn dat je nog geen goed effect krijgt met de reset procedure.
Reputatie 5
Badge +4
Hey glaere,

Ik heb dit zonet doorgestuurd naar onze engineering. Ik hou je zo snel mogelijk op de hoogte.

Mvg,

AndyM
Reputatie 5
Badge +3
Ter aanvulling:
als je die procedure uitvoert moet je wel wachten om de decoder op te zetten totdat de dsl led continu brandt en je terug kunt surfen, vooraleer de decoder op te zetten anders kan het zijn dat je nog geen goed effect krijgt met de reset procedure.

Inderdaad Martin, wachten tot de modem volledig is opgestart, heb het wat onduidelijk uitgelegd, was al laat hé.😴
Het valt bij mij ook voor hoor 😉
Reputatie 5
Badge +4
glaere, ik heb zonet feedback gehad van onze engineering :

Het script had nog niet kunnen lopen voor deze klant (decoder niet bereikbaar op het moment van het script).

Het script werd deze morgen gestart voor deze klant. Na een herstart zouden de opnames zichtbaar moeten zijn. Kan er gecontroleerd worden of alle opnames terug zichtbaar zijn?

Kan je de decoder nu herstarten? Mvg, AndyM
Hallo
Heb modem en decoder eens herstart , er staan inderdaad terug wat oude opnames terug !
Niet alles maar toch al iets ... hartelijk dank
De tv-gids is nu ook up to date , zal zien in de volgend dagen of dit zo blijft

Bedankt voor de hulp!
Geert
Reputatie 6
Badge +3
Kan je mij zeggen welke opnames je nu nog juist mist?
Dag Jimmy
Ik mis een seizoen 5 van Walking Dead (15 afleveringen) en 8 afleveringen van Homeland
Ook nog Revolution maar dat geven ze vanaf morgen weer op Zes dus nog een geluk !
Bij de update zijn precies alle opnames vervangen door die in de cloud , en opnames ouder dan 60 dagen zijn dan weg.
Ik had 8 opnames van Homeland op harde shijf , na update had ik er nog 5 denk ik en de oudste kwijt , en degene die er nu nog zijn is maar voor een paar dagen .. idem voor Walking Dead de meeste weg en laatste nog een paar dagen tot ze ook weg zijn ... Weet niet of daar nog iets aan te doen is ...
Alvast dank
Geert.
Reputatie 7
Badge +4
glaere

ik heb dit nog even doorgegeven aan ons engineering team zodat er kunnen nagaan of de opnames nog gerecupereerd kunnen worden

mvg
Reputatie 7
Badge +4
glaere
ons engineering team heeft alle afleveringen nu terug geplaatst die ze konden van homeland
voor de afleveringen van the walking dead zou ik enkel nog moeten weten van welke periode dit ongeveer was

periode wanneer de serie werd uitgezonden, hoeft niet exact te zijn, een ongeveer juiste benadering is voldoende
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb enkel voorgehad dat de TV-gids ineens maar 3 dagen ver ging; eerst na een Factory Reset was het dan terug in orde, al vind ik nog steeds dat een week verder wat te weinig is. Het gaat hier over (V4) SW-versie NTE-V4_6.42.1.26 (24/06/17).
Ook stel ik vast dat, net als bij de vorige interface SW-versie leon batch2_15.21.0.60 , er soms afleveringen van series verdwijnen uit de planning. Het gaat dan over de eerstvolgende aflevering van de lopende dag. Als je het op tijd ziet, moet je die dan apart bijprogrammeren, en dan komt ze merkwaardig genoeg toch nog in de serieplanning terecht; in de TV-gids kan je ze dan nochtans enkel als aparte aflevering programmeren, de serie-opties zijn dan niet aanwezig.
Wat ik bij de opnames wél een verbetering vind, is dat je nu links enkel de harde schijfopnames kunt selecteren met de overblijvende schijfruimte. Als je voor "korte termijn" kiest zie je enkel de nPVR-of serveropnames, waar nu duidelijk ook een limiet op staat met een overblijvend percentage voor deze serveropnames. Hierover werd volgens mij nooit écht gecommuniceerd.
ik weet nu niet juist hoe het zit met de allerlaatste NTE versie (onlangs algemeen uitgerold) op de v5 / V5c, want daar was korte termijn (2 m) tot nu toe onbeperkt, alleen op lange termijn (36 m) kon je tegen een limiet aanlopen.
Wat betreft The Walking Dead - dat was maart - april dit jaar denk ik - op Fox
Homeland is helemaal terug - van harte bedankt !!
Geert
Reputatie 7
Badge +1
ik weet nu niet juist hoe het zit met de allerlaatste NTE versie (onlangs algemeen uitgerold) op de v5 / V5c, want daar was korte termijn (2 m) tot nu toe onbeperkt, alleen op lange termijn (36 m) kon je tegen een limiet aanlopen.
Bedankt voor de reactie. Ik zie dat ook voor de eerst keer in de nieuwe NTE-versie voor de V4. Het is wel degelijk voor de korte termijn (60 dagen beschikbaar). Ik heb 18 items nog staan en heb nog 89% over. Weinig kans dat ik die ooit opgebruik, vermits die toch na 60 dagen automatisch verdwijnen of na bekijken gewist worden. De 36 maanden-optie bestaat niet voor HDD-decoders volgens mij, enkel voor de V5c.
Sinjoor,

Juist op mijn vader zijn v5-C gaan zien en de allerlaatste versie van NTE ( 5_6.32.3.38 ) staat er nu ook op.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat er nog 99% vrij was, niettegenstaande mijn vader een hele boel films opgenomen heeft, overeenkomend met iedere dag zeker 3 films/dag, gedurende 60 dagen.
Dus dacht ik 99% vrij d.w.z. quasi onbeperkt opnemen mogelijk.
Tot mijn vader opeens zei ik ga eens een film bekijken en ik hem hoorde zeggen, maar 't is toch niet waar zeker al mijn films die ik opgenomen heb de voorbije 60 dagen zijn allemaal verdwenen.
Dus niet te verwonderen dat er stond 99% vrij !!!!!
Herstart of reset brengt geen relaas.
Op PXS-TV- applicatie zijn ze ook verdwenen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Geert,

The Walking dead zou ondertussen ook moeten in orde zijn. Kan je even kijken of het de goeie afleveringen zijn en dit laten weten?

Groetjes,

Kim

Reageer