TV-basisaanbod en boeketten : mogelijke veranderingen vanaf 30/09/2017

  • 10 August 2017
  • 24 reacties
  • 1731 Bekeken

Proximus onderhandelt over de verlenging van de uitzendrechten van:
Cartoon Network, Boomerang, CNN en TCM in het basisaanbod of in de tv-bundel.
Het kan zijn dat we deze zenders toch niet meer mogen uitzenden vanaf 30/09/17.
We houden je op de hoogte via het kanaal 999 van Proximus TV en via proximus.be.

24 reacties

Hopelijk slagen de onderhandelingen toch nog! Vooral CNN en TCM zouden wij enorm missen. Na het verdwijnen van bv. BBC Four en andere filmzenders, zouden het de zoveelste engelstalige zenders zijn die wegvallen. Proximus zou net meer Engelstalige zenders moeten aanbieden (bv. ITV en Channel 4), zeker niet minder!! Bedankt om ons op de hoogte te houden, Martin.
Reputatie 6
Badge +2
ITV en Channel 4 zullen nooit of nimmer in het aanbod van Proximus komen omdat die 2 zenders geen uitzendrechten hebben om op het vaste land uit te zenden, Telenet heeft om die reden ITV in 2012 die zender uit hun aanbod verwijderd en Channel 4 is zo'n 20 jaar geleden van de kabel gegooid.
CNN daarentegen mag in het aanbod blijven maar liefst in HD zoals bij Telenet.
Reputatie 3
Badge +1
Ik kan me bijna geen slechter nieuws inbeelden.
Reputatie 3
Badge +1
Ik besef nu plots dat het Kids NL-boeket dan maar uit 3,5 zenders gaat bestaan. En dat voor €6 / maand.
Reputatie 6
Badge +2
Ik besef nu plots dat het Kids NL-boeket dan maar uit 3,5 zenders gaat bestaan. En dat voor €6 / maand.

3,5 zenders, ofwel zijn het 4 zenders ofwel 3 zenders, ik weet niet wat ik moet verstaan onder een halve zender, dat moet je eens uitleggen, ik luister want dat versta ik niet zo goed. 🤔
Reputatie 5
Badge +3
Dag Karoo, van elke wijziging zal je geïnformeerd worden via onze website en facturen, kan ik ondertussen nog iets voor je doen? Groetjes, Nicky
Ik zal er niet om treuren om die engelse zenders. Ik kijk toch t meest programmas in nl fr en duits. Onze 3 landstalen. Alhoewel het meeste engelse programmas zijn op onze zenders ben ik meer geneigd naar de franse of duitse zenders te kijken.
Timm1983
3 in HD en 1 in SD 😄
3,5 zenders, ofwel zijn het 4 zenders ofwel 3 zenders, ik weet niet wat ik moet verstaan onder een halve zender, dat moet je eens uitleggen, ik luister want dat versta ik niet zo goed. 🤔
Reputatie 5
Badge +3
Dag Koen, hebben hier alvast geen officieel nieuws van, gaat hier zeker van op de hoogte gebracht worden, zodra wij meer weten! Groetjes, Nicky
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt dat jullie ons op de hoogte houden.
3,5 zenders, ofwel zijn het 4 zenders ofwel 3 zenders, ik weet niet wat ik moet verstaan onder een halve zender, dat moet je eens uitleggen, ik luister want dat versta ik niet zo goed. 🤔
Telenet zendt Disney XD 24 uur per dag uit. Bij Proximus komt het enkel van 6 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds. Het is dus maar een halve zender.
Reputatie 7
Badge +2
TCM zit al lang niet meer in het Nederlandstalige aanbod van PX. Het gaat om de Franse versie die in het Entertainment Channels FR zit.
Vandaag is de melding van de wijziging verschenen op de factuur (Proximus TV-basisaanbod en boeketten: mogelijke veranderingen vanaf 30/09/2017). Dit waarschijnlijk om de klanten al gewoon te laten worden aan dit slechte nieuws omtrent het aanbod van ProximusTV. Waar gaat dit naartoe met het aanbod van ProximusTV? Als zelfs al een essentiële nieuwszender als CNN niet kan behouden blijven... Waarom is het behouden van de Turner-zenders voor Proximus moeilijk terwijl Telenet deze gewoon kan behouden? Hoe worden die onderhandelingen eigenlijk gevoerd?

Indertijd was Proximus bij opstart van hun digitale tv één van de eerste, zoniet de eerste, om CNN terug aan te bieden in Vlaanderen nadat Telenet deze indertijd van de analoge kabel had gehaald...

Betreurenswaardige evolutie binnen Proximus!
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag is de melding van de wijziging verschenen op de factuur (Proximus TV-basisaanbod en boeketten: mogelijke veranderingen vanaf 30/09/2017). Dit waarschijnlijk om de klanten al gewoon te laten worden aan dit slechte nieuws omtrent het aanbod van ProximusTV. Waar gaat dit naartoe met het aanbod van ProximusTV? Als zelfs al een essentiële nieuwszender als CNN niet kan behouden blijven... Waarom is het behouden van de Turner-zenders voor Proximus moeilijk terwijl Telenet deze gewoon kan behouden? Hoe worden die onderhandelingen eigenlijk gevoerd?

Indertijd was Proximus bij opstart van hun digitale tv één van de eerste, zoniet de eerste, om CNN terug aan te bieden in Vlaanderen nadat Telenet deze indertijd van de analoge kabel had gehaald...

Betreurenswaardige evolutie binnen Proximus!

Denk dat je bij het moederbedrijf van TN moet zijn. Liberty Global. Denk dat daar de onderhandelingen beginnen. In Nederland is Ziggo de dochter. En je ziet daar een gratis sportkanaal, meer HD zenders als PX en dat heeft TN ook. Als je ziet hoelang het al duurt voor de NPO zenders naar HD gaan en dit bij TN al zijn. Denk dat op TV gebied TN een voorsprong heeft en die zal gaan uitbreiden tov PX. Ben ook benieuwd. PX is ook karig met informatie als het over verandering van TV zenders gaat. Doen altijd zo geheimzinnig. Als je op dit forum hierover iets vraagt krijg je ook geen antwoord. Als dat hier al begint dan krijg je van de TOP van PX helemaal geen info.
Reputatie 3
Badge +1
In Italië was er pas zoiets met Discovery networks. De zenders stonden op het punt weg te gaan en de eerste dag dat ze weg waren, werd een deal bereikt.

Op 1 september gebeurt hetzelfde in Zweden. En daar heeft Discovery de SBS zenders gekocht, dus vele Zweden zijn de Zweedse VT4 / VIER kwijt.

Dit is een wilde gok, maar misschien moest Proximus ook meer betalen aan Discovery en proberen ze nu minder te betalen aan Turner Broadcasting System.

(Of omgekeerd: Discovery wou minder betalen aan Proximus en nu willen ze Turner meer laten betalen.)
Is er al meer duidelijkheid omtrent de mogelijke veranderingen in het Proximus TV-basisaanbod en boeketten vanaf 30/09/2017? Proximus blijft hierover opvallend stil...

Waar gaat dit naartoe met het aanbod van ProximusTV? Als zelfs al een essentiële nieuwszender als CNN mogelijks niet kan behouden blijven...

Graag snel meer duidelijkheid hieromtrent van Proximus!
Reputatie 7
Badge +1
Nou dat kun je vergeten. Dit is typisch PX. Als de abo prijzen omhoog moeten zijn ze er wel op tijd bij. Maar een normale terug koppeling naar de klanten ho maar. Zie je ook met de NPO zenders naar HD. Nee op dit moment een hypocriet zooitje. Ze maken misbruik van het vertrouwen van meer dan 1 miljoen klanten. Betalen maar je krijgt er steeds minder voor terug.
Reputatie 3
Badge +1
Is er al meer duidelijkheid omtrent de mogelijke veranderingen in het Proximus TV-basisaanbod en boeketten vanaf 30/09/2017? Proximus blijft hierover opvallend stil...

Waar gaat dit naartoe met het aanbod van ProximusTV? Als zelfs al een essentiële nieuwszender als CNN mogelijks niet kan behouden blijven...

Graag snel meer duidelijkheid hieromtrent van Proximus!

Ze zeggen niets omdat er helemaal niets te zeggen valt. Proximus en Turner gaan ongetwijfeld blijven onderhandelen tot de laatste seconde. Proximus vindt de zenders te duur en Turner natuurlijk niet. Op 30 september zullen de zenders verdwijnen en dan zijn er twee mogelijkheden:

-Eén van de twee geeft toe en de zenders zijn maar voor even weg. (de blufpoker-optie)
-Turner geeft na enkele maanden toe. (de "dit duurt toch wel heel lang"-blufpoker-optie)
-De zenders zijn voorgoed weg.

Verwacht geen info voor 30 september. Ik zit al bijna 10 jaar bij Belgacom / Proximus. Snel onderhandelen zit er niet in.
Gisteren las ik op Twitter de volgende respons van Tina van Proximus op een vraag over CNN:
"CNN: blijft in het aanbod."
Is er hier verdere bevestiging over?
Hopelijk goed nieuws!

https://twitter.com/proximus/status/907247627091238914
Reputatie 3
Badge +1
Hoe zit het met TCM, Cartoon Network en Boomerang?
Reputatie 2
Badge
Beste Medewerkers / sters

Als Tina een antwoord weet op de vraag of CNN in de lucht blijft, zouden jullie toch ook een antwoord moeten kunnen geven op de vraag van Koen_024 of TCM, Cartoon Netwerk en Boomerang ook in de lucht blijven.

Mijn kleindochter zit echt op hete kolen of haar favoriete zenders in de lucht blijven hoor !!!

Mag ik van jullie, hopelijk een positief, antwoordje verwachten aub en dat liefst voor 1 oktober ?

Alvast beste groetjes ☺️ ☺️
Reputatie 3
Badge +1
Mag ik van jullie, hopelijk een positief, antwoordje verwachten aub en dat liefst voor 1 oktober ?Morgen zien we vanzelf wel hoe het zit.
Reputatie 3
Badge +1
Cartoon Network is er nog!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rony,

Deze zenders blijven beschikbaar en zullen niet wegvallen.

Dus uw kleindochter kan naar al haar favoriete zenders blijven kijken.

Mvg, Koen
Reputatie 2
Badge
Hoi Koen,
Ze heeft het ondertussen zelf al ontdekt en kan dus weer naar haar favoriete zenders blijven kijken.
Alvast bedankt voor de reactie.
Rony

Reageer