Beantwoord

Teletext op TV ondertiteling

  • 21 December 2017
  • 22 reacties
  • 4121 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Sedert enkele dagen is het niet meer mogelijk om ondertitels te krijgen als de toets met de 3 streepjes indrukken om ondertitels te krijgen.
Is dit algemeen en zijn er nog mensen die dit probleem hebben of ligt het bij ons misschien.
Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door Wim VL 21 December 2017, 21:13

Bekijk origineel

22 reacties

tegenwoordig moet je in dit geval wel deze methode gebruiken zoals in het vb van bbc first
Aah BBC First, dit werkt wel hoor.. Maar niet via teletekst. Je moet via Menu -> instellingen -> Mijn voorkeur -> Gesproken taal en ondertitels -> Taal van de ondertitels op NL zetten -> Bevestigen. Dan werken de nederlandse ondertitels voor BBC First. Groeten Jean-Paul

als je op de zender staat druk je de ok knop van de afstandsbediening en dan in de menu die opent kun je ondertiteling instellen.....
Reputatie 3
Badge +1
Doen we dit dan via de afstandsbediening van Proximus of de afstandsbediening die bij de TV is geleverd ?
afstandsbediening van proximus.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximustv_subtitles/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/proximustv-ondertitels.html
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb dat allemaal reeds geprobeerd en zopas nog eens en bij de uitvoering " instellingen , mijn keuze enz.... krijg als antwoord : deze funktie bestaat niet.
Dus zal het aan onze TV liggen. Is nochtans een Smart en maar 4 jaar oud.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jean paul, normaal als je naar het programma kijkt en op de toets 'ok' en dan kiest voor 'gesproken taal en ondertitels' moet je dit kunnen activeren. Op welke post probeer je precies? MVG, Wim
Reputatie 3
Badge +1
Dat is zowel op VRT of VTM , VT4.
Bij rechtstreekse programma's heb je natuurlijk geen onderschriften.
Maar wij kijken naar 'De Slimste mens" en daar konden wij tot vorige week , door enkel op de toets "TXT -3 streepjes te tikken een beeld en daar moesten we dan 888 ingeven. Dat lukte. Nu niet meer.
Bij VTM en VRT moesten we dat niet doen en enkel de toets induwen en automatisch hadden we de ondertitels. Maar sedert enkele dagen gaat dit niet meer.
Vandaar dat we denken dat teletext volledig weg is op de vertrouwde manier.
Reputatie 7
Badge +4
Maar lukt het op de manier die ik net beschreven heb?
Reputatie 3
Badge +1
Nee, ik heb alles geprobeerd en krijg " deze funktie bestaat niet" . Wel raar.
Ik zal eens bij de verkoper gaan en uitleg vragen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het probleem gevonden, je zit nog met oude v4 decoders, hier is dit niet mogelijk. Indien je wenst kan ik 1 van je decoders omruilen naar een nieuwer model zodat dit wel mogelijk wordt.
Reputatie 3
Badge +1
Hoe verklaart u dat ik wel ondertitels kon krijgen tot voor enkele dagen door gewoon dee 3 streepjestoets in te drukken ?



Ik heb 2 decoders in huur bij BGC / proximus.
Die worden dan kosteloos vervangen of wat ?
Reputatie 7
Badge +4
We zullen beginnen met 1. Daar je deze huurt is de omruiling gratis. Kan ik via privé (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)
een gsm nummer krijgen alsook de ups code van een punt in je buurt ttps:/www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?
Reputatie 3
Badge +1
Vorig jaar heb ik de Bbox2 vervangen door de bbox3 , dit was gewoon FIXE UIT/FIXE IN.
Geen programmatie of dergelijke.
Is de vervanging van een decoder idem of moet er geprogrammeerd worden met eventuele gevolgen van dien of enige tussenkomst ,
Reputatie 7
Badge +4
In principe kan je gewoon de nieuwe decoder aansluiten zoals de vorige en zal dit na het ingeven van de pin code en vaste lijn nummer vanzelf terug spelen.
Reputatie 3
Badge +1
Pin code ?
Welke is dat.

PS: mag ik vragen welke dienst u bent want ik ken Forum niet zo precies.. Ik heb wel al iets gevraagd en ben zeer goed en vriendelijk geholpen maar ik wens toch te weten , wie , wat enz..... Is dat nog een actieve dienst
Verontschuldig mij voor deze vragen .
Reputatie 7
Badge +4
Dat is de kinderslot code, standaard is deze 1234. Ik ben persoonlijk van de technische dienst, maar ook de klantendienst kan je via dit kanaal verder helpen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb eens gekeken naar het RESETTEN van de decoder via Google en de link DECODERS PROXIMUS.
Daarop gaven ze een demo van het resetten van de v4 en v5 decoders.
Zou een reset een oplossing kunnen zijn voor de ondertitels terug te krijgen of niet.
Reputatie 7
Badge +4
In principe niet.
Reputatie 3
Badge +1
Wim,
Goed , als een omwisseling "DE" oplossing is dan mag die doorgaan.
Of doet u het nodige of schakelt u de klantendienst in ?
Hoe gaan we dan te werk ?
Reputatie 7
Badge +4
Via ups zorgen we voor omruiling. Kan ik via privé (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) een gsm nummer krijgen alsook de ups code van een punt in je buurt ttps:/www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?
Reputatie 3
Badge +1
ups code : 9750 Zingem
Reputatie 7
Badge +4
Je nieuwe decoder zal toekomen in

TUINMACHINES BAUTERS (64926549)

STATIONSTRAAT 19, 9999
9750 ZINGEM Vergeet niet de oude decoder met stroomkabel mee te nemen in een afgesloten doos eens je een sms krijgt dat deze ter plaatse is.
Reputatie 3
Badge +1
Wim,
Goed, ik wacht af.
Mag ik u hierbij hartelijke bedanken voor uw tips en medewerking.
Bij deze wens ik u ook Prettige feestdagen toe.
M.vr.gr.
Jean Paul

Reageer