Beantwoord

Sync beeld en geluid


Het geluid is dikwijls enkele frames off sync (en niet alleen bij het straten van een bepaalde zender)
Heel vervelend! Kan hier iets aan gedaan worden?

Voorlopig nog niet overtuigd van mijn overstap naar Proximus-tv
icon

Beste antwoord door HadewychT 27 May 2019, 14:43

Bekijk origineel

104 reacties

Wij zijn ondertussen overgestapt op Telenet. Toen waren alle problemen verdwenen. Het heeft dus niets te maken met de TV of bekabeling. We hebben enkel de Proximus modem + decoder vervangen door de Telenet modem + decoder.
Wat ook te verwachten was want zoals ik reeds aanhaalde 100% synchroon is het volgens mij nooit geweest op de proximus decoders, valt ook maar pas op als je er echt begint op letten...
Ook wij hebben dit probleem vanaf dag 1 dat we overschakelden van telenet naar proximus tv. Telenet had dit probleem totaal niet! Heel irritant, en aanwezig op de 2 decoders en 3 tv's van verschillende merken (we kochten een nieuwe omdat we dachten dat het aan het de oude tv toestellen lag). Herstarten geeft geen beterschap, en bij vervanginging van de tv ook bij beide nieuwe kwalitatieve HDMI kabels aangeschaft. Daar kan het probleem dus niet aan liggen. Hier zou Proximus toch iets aan moeten doen, anders vrees dat het (terug) een overstap naar telenet wordt
Geachte,

Een paar weken geleden ben ik verhuisd en ben ik van Telenet (wegens technische problemen) dienen over te schakelen naar Belgacom. Op zich voor mij geen probleem zolang de kwaliteit maar in orde is maar hier knelt het schoentje.... Net zoals bij heel wat andere klanten is het beeld - geluid niet synchroon en dat tot grote ergernis. Het is nog steeds dezelfde TV als diegene die ik gebruikte bij Telenet en toen waren er geen problemen.
(Zucht)

Wie helpt?

Grtjs uit Eeklo
Jan
Is dit bij u het geval bij alle programma's zo, want ik heb toch de indruk dat dit niet altijd even erg opvalt.
Reputatie 7
Badge +4
Is het vooral vlak na het zappen dat je het ziet, of ook tijdens het bekijken van de programma's ?
Zou mss ook interessant zijn dat iedereen erbij vermeldt op welke type decoder ze dit voorhebben.
@ Martin: de TV decoder is blijkbaar van het type V6
@ Hadewych T: het probleem stelt zich voornamelijk bij bepaalde zenders. Op Canvas bv is er zo goed als geen synchronisatie tussen beeld en geluid terwijl bv bij VTM het probleem minder is. In elk geval is bij elke zender het probleem het grootst vlak na het zappen maar blijft de “a- synchronisatie” overal bestaan
Ik heb het hier al een tijdje in het oog gehouden op de v5 compact en ik moet zeggen dat het zeer goed meevalt, zou dit dan alleen bij de V6 voorvallen?
Reputatie 7
Badge +4
We doen even navraag bij de bevoegde dienst (om te kijken wat de mogelijkheden zijn rond je firmware) en koppelen spoedig terug, Jan.
Reputatie 7
Badge +4
Dit wordt momenteel nog verder onderzocht, voorlopig is het afwachten op een oplossing.
Alvast bedankt. Ik hou het forum in het oog en hopelijk komt er spoedig een positief antwoord.

Jan
Idem qua probleem. Ik lees hier mee voor een oplossing...
8maanden geleden is deze discussie gestart, nu nog steeds geen oplossing of uitleg van Proximus. Schaam jullie kapot als zo een gigantische speler in deze sector met een omzet van honderden miljoenen euro's. bij VLC player (gratis te downloaden) kan je met een druk op de knop de synchronisatie aanpassen. Jullie kunnen dit zogezegd na maanden werk van jullie IT afdeling niet oplossen? Zever! Jullie doen hier gewoon niets aan, het is jullie de moeite, tijd en geld niet waard want het geld komt toch binnen. Jullie software is crap, hardware hetzelfde verhaal. Als je naar een ander kanaal gaat blijft het beeld altijd een second of 2-3 hangen en alle menu's zijn verschrikkelijk traag. Mijn eerste iPhone 10 jaar geleden had meer rekenkracht dan dat zwarte doosje hier onder mijn tv.
Ook hier erg problematisch. Bij opnames is het soms echt een ramp, maar dat valt soms nog semi goed te krijgen door te pauzeren en herstarten. Misschien moet onze betaling ook eerst even off sync zijn voor het probleem aangepakt wordt? Eerste thread is hier van 8 maanden geleden..
Hoe lang moeten wij nog wachten op een oplossing. Is er daar al iets om bekend bij Proximus? Wat is de ETR?
Kan dit aub ge-escaleerd worden naar een hogere prioriteit?

Een zeer misnoegde klant.

Karel
Gisteren zijn ze mijn installatie komen plaatsen, lipsync probleem vanaf de eerste seconde.
De installateurs hebben dan nog een nieuwe HDMI kabel geplaatst, geen verschil.
Graag een oplossing hiervoor aub.
Ter info: Zoals ik hier al verschillende keren op het forum gelezen heb zijn ze er bij proximus mee bezig, hopelijk komt de oplossing er vlug!
Reputatie 7
Badge +4
We zijn er volop mee bezig. Niet alle klanten ondervinden er hinder van zodat het zoeken is wat de juiste triggers zijn die het probleem veroorzaken. Er zou een oplossing moeten zijn in het begin van volgend jaar.
Hallo,

Wij zijn vorige week pas overgestapt naar Proximus en hebben hetzelfde probleem.
Ook wij zijn voorlopig niet overtuigd van onze overstap.
Ook wij hebben het probleem op 2 v6 decoders. Klant geworden 6-tal week geleden ... Vreemd dat een speler als Proximus na 8 maand nog steeds geen oplossing kan bieden voor dit probleem. Wij geven het nog tot eind januari.

Een ontevreden klant.
Reputatie 7
Badge +3
dennisw

Dit is inderdaad niet fijn,

we zullen je aansluiting eens nakijken, via deze link mag je je klantnummer of telefoonnummer doorsturen.

Groeten Geert
Hopelijk wordt er niet enkel gefocust op de v6 decoder want wij hebben het probleem met een v5 mini decoder ook. Heb de indruk dat het erger wordt maar dat is misschien omdat we er meer beginnen op te letten.
Hier ook hetzelfde probleem. Het probleem ligt aan de decoder want via de Netflix app van mijn LG tv hebben we dit probleem niet. Wij zijn een kleine maand Proximus klant. Iemand al een oplossing ondertussen?
Maar wat ik nog veel minder begrijp is dat dit niet bij iedereen het geval is , zo heb ik de V5-Compact en daar stel ik dat niet vast, krijg daar maar eens een kop aan.
Ik zou toch graag ooit eens te weten komen aan wat dit dan juist gelegen is.

Reageer