Storing na pauzeren!

  • 13 November 2017
  • 32 reacties
  • 495 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Als ik pauzeer tijdens een live tv programma heb ik bij hervatting storingen (blokjes, geluid verstoord) op het scherm, spoel dan wat vooruit tot aan het live moment waardoor ik een deel mis. Bij opnames heb ik dat niet. Decoder V5 met de laatste SW, meermaals gereset, verbonden met kabel.
Nog iemand daar last van?

mvg.

32 reacties

Zou iemand van Proximus mss meer details kennen :
De vraag is nu natuurlijk is dat nu te wijten aan een defect aan de v5 decoder of heeft iedereen day voor met een v5 decoder, wat dan weer zou wijzen op een software ^probleem met de v5 decoder al is die software praktisch gelijk aan de v5 compact software, enkel op gebied van de harddisk functies verschillen die en zou het iets kunnen te maken hebben met het bufferen dat bij de v5 op de harde schijf gebeurt en bij de v5c op intern geheugen.
wie weet zou het even uitswappen van de HD bij de v5 ook het probleem opgelost hebben, wie zal het zeggen.....
iemand van Proximus mss ❓
Reputatie 5
Badge +3
Het kan zijn met het verwijderen van de harde schijf van de v5 dat het probleem ook was opgelost,Indien het probleem lag aan de harde schijf zou de decoder nog altijd worden omgeruild voor een nieuwe decoder. Wanneer de decoder terug word opgestuurd zal er een paar testen op uitgevoerd worden, de software is niet verschillend t.o.v een v5 compact.
er zit toch een stuk harddisk functionaliteit in, die bij de v5c niet gebruikt wordt? en de buffering is toch ook verschillend bij beiden?
Reputatie 7
Badge +4
Martin, het probleem doet zich zeker niet bij iedereen voor die een V5 decoder heeft, dus een software probleem kunnen we uitsluiten. Ik vermoed eerder dat er een hardware defect was, ik kan er helaas niet achter komen wat er nu effectief aan de hand was op deze decoder.
SamuelD,

Bedankt om mij wat meer info te verschaffen in deze materie.
zo kan ik al enige opties elimineren die de oorzaak zouden kunnen geweest zijn en blijft er voor mij dus nog een gok over dat het bufferen bij pauzeren op de harde schijf nog zou kunnen de oorzaak zijn van het probleem.

NB: dat het bij alle v5 zou gebeuren zou mij eigenlijk verwonderd hebben omdat ik op sociale media daaromtrent niet genoeg klachten van terug vond, maar bij deze werd dit ook voor 100% bevestigd.
groetjes,
Martin.
Reputatie 5
Badge +3
Martin,

De V5 heeft altijd goed gefunctioneerd, tot paar weken geleden toen die storing na pauzeren opdook.
Zit nu al lang genoeg in de branche en weet wat te doen bij storingen van het Px materiaal, heb mijn V5 en de rest aan de basistesten onderworpen waaronder ook de HD even verwijderd enz...hielp allemaal niet.
Dus de fout zal inderdaad in mijn decoder hebben gezeten. In ieder geval maak ik me daar niet meer druk over, met de nieuwe compact draait alles terug goed.
Reputatie 5
Badge +3
Bovendien worden ook veel storingen die geen invloed hebben op de algemene werking niet altijd gemeld, omdat wij nauwgezet alles zien en melden en trachten op te lossen, wil niet zeggen dat ieder klant dit doet.

Reageer